Jump to content

Tabbed browsing  

16 leden hebben gestemd

1. 1. Tabbed browsing, goede ontwikkeling of niet?

• Ja
      16
    • Nee
      0

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo. :)

Wat vind je van tabbed browsing? Een enkele internetvenster die meerdere pagina's kan weergeven doormiddel van tabbladen, dat is nou tabbed browsing.

In het begin moest ik nog wennen, ik was namelijk geen multitask-type. Maar nu is dat veel handiger. Gewoon meerdere pagina's bekijken, urls aanklikken die ergens staan om later even te bekijken, een post typen en tegelijkertijd iets opzoeken voor die post zonder gehussel met minimaliseren/maximaliseren, een schone taakbalk zodat internetten niet teveel ruimte inneemt. Ik vind dit een zeer goede ontwikkeling. :)

En ik denk dat wanneer ik dit topic had gemaakt toen tabbed browsing net geïntroduceerd was er minder positieve reacties zouden komen. Maar ik ben benieuwd naar wat jullie denken. smugdog.gif

[Mods: Laat alsjeblieft dit topic open, zelfs als je denkt dat dit een open deur intrappen is, laat het open, misschien zie je nog interessante berichten over mensen die niet van tabs houden.]

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:

Zeker wel een goede uitvinding, op school zijn er computers waar nog IE 6 op staat, dus zonder tabbladen, en daar mis ik het ook wel.

Ik gebruik tabbladen als ik iets zie dat ik wil lezen, dan laadi k het gewoon allemaal tegelijk laden enz. Of tja... Ik vind het gewoon een super uitvinding, en ik zou het niet kunnen missen. Als ze morgen de tabbladen allemaal zouden wegwissen, zou ik dat wel heel jammer vinden, want ik kan het eigenlijk niet meer missen :puh:.

Geplaatst:

Tabbladen zijn ook handig zonder dat je wilt multitasken, ik gebruik het nog wel eens om links te openen en ik de originele pagina bij de hand wil houden. Ben je klaar met de link, dan sluit je dat blad en kan je weer verder op het oorspronkelijke blad. :)

Geplaatst:

Als ik met een oudere browser moet werken die geen tabbladen heeft, dan heb ik iets van "wtf, waar zitten die tabs?". Dus ja, ik mis het wel als het er niet is, wat zoveel wil zeggen als dat ik 't verdomd handig vind. Vroeger stonden er zo 11 internetvensters open, nu ééntje waarin 11 tabs zitten. ^_^

Geplaatst:

Geen geknoei onderaan meer in je taakbalk, gewoon alles in één handig venster. Ik vind het dus best, maar zou me er niet aan ergeren dat het niet bestond. :)

Geplaatst:

Zeker wel een goede uitvinding, op school zijn er computers waar nog IE 6 op staat, dus zonder tabbladen, en daar mis ik het ook wel.

Weten ze op school wel, dat Microsoft het gebruik van IE 6 sterk ontraadt en dat steeds meer websites stoppen met ondersteuning voor IE 6?

Zie bijvoorbeeld een artikel van vorige week woensdag op security.nl.

Geplaatst:

Firefox is een heerlijke browser om tabbed mee te browsen en op mijn iPod touch werkt het eigenlijk ook wel lekker. IE heeft het ook, maar ik vind het toch fijner werken met FF. Het isalleen voor een chaoot zoals ik ook aan de andere kant weer niet ideaal omdat je dan een gruwelijke zooi aan tabs krijg, waar je 9 van de 10 keer niks meer mee doet.. :puh:

Geplaatst:

op zich, tja je bent er aan gewend en het is neit meer zo speciaal, maar ik zou niet meer zonder kunnen, het is zo makkelijk, als je eits snel meot zoeken hoef je niet nogmaals je browser te starten.

Geplaatst:

De toevoeging van tabbladen aan browsers vind ik geweldig. Dat is ook de reden geweest dat ik naar Firefox ben over gestapt. Ook bij andere browsers werkt het prima, alleen Internet Explorer opent nog te vaak een volledig nieuw scherm naar mijn idee. Daar werkt het niet prettig.

Overigens zie ik geen enkele reden om dit topic te sluiten. Zo'n hoog quotum dat we moeten halen, hebben we nu ook weer niet. :puh:

Geplaatst:

Ook mijn school heeft nog IE6. Ik mis het daar toch echt wel. Ik heb een aantal website's waar ik naartoe ga zodra ik begin met internetten. Allen staan in m'n bladwijzers. Nu hoef ik dus simpel een paar keer op Ctrl+T te klikken, en hoef ik geen nieuwe schermen te openen. ^_^

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...