Jump to content

dvi vga adapter


RoL0

Recommended Posts

Vanavond wil ik mijn computer tijdelijk aansluiten op een beamer en een ander beeldscherm, vanwege een Mode&Dansavond.

Het probleem is dat ik voor beide componenten alleen de vga aansluiting kan gebruiken (beeldscherm heeft alleen vga, beamer heeft een erg lange kabel nodig, waarbij we alleen vga hebben), en dat mijn pc 2 DVI poorten heeft. Nou heb ik bij mijn videokaart (Sapphire HD4870X2) één DVI naar VGA adapter gekregen, en heb ik bij een aandere laptop, nóg zo'n adapter. Nou vraag ik me af of deze allemaal hetzelfde zijn, en of ik die adapter van mijn laptop ook voor mijn andere computer kan gebruiken.

(de HDMI stekker is namelijk niet op elke DVI poort bruikbaar)

Even voor de duidelijkheid, ik bedoel zo'n adapter:

vga-to-dvi.jpg

RoL0

Link to comment
Delen op andere websites

Als ze allebei DVI naar VGA zijn kan je ze aansluiten op je pc en heb je een VGA kabel nodig. Als er eentje VGA naar DVI is moet je hem op je beamer aansluiten en een DVI kabel gebruiken.

Maar het merk van de adapter maakt niet uit. Een adapter is een adapter. Een adapter die je bij een grafische kaart kreeg kan je ook bij een laptop gebruiken (en vice versa natuurlijk).

Link to comment
Delen op andere websites

Als ze allebei DVI naar VGA zijn kan je ze aansluiten op je pc en heb je een VGA kabel nodig. Als er eentje VGA naar DVI is moet je hem op je beamer aansluiten en een DVI kabel gebruiken.

Maar het merk van de adapter maakt niet uit. Een adapter is een adapter. Een adapter die je bij een grafische kaart kreeg kan je ook bij een laptop gebruiken (en vice versa natuurlijk).

THX! Ik dacht dat het heel misschien ook in de videokaart zit, dat je videokaart op bepaalde pinnen analoog signaal zit op de DVI poort, zodat je voor elke kaart een andere adapter nodig hebt, even een controle dus. Bedankt!

@galiorix hieronder, ohja! die analoge zijn die platte pinnen in kruisvorm, links op de afbeelding!

Bewerkt: door RoL0
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb geen idee hoe het allemaal precies werkt, ik weet alleen dat het net lego is. Een DVI adapter kan je gewoon op een DVI poort duwen. Maakt niet uit welk merk, waar het vandaan komt, maakt allemaal niet uit.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb geen idee hoe het allemaal precies werkt, ik weet alleen dat het net lego is. Een DVI adapter kan je gewoon op een DVI poort duwen. Maakt niet uit welk merk, waar het vandaan komt, maakt allemaal niet uit.

Het werkt precies zoals rol0 zegt: bepaalde pinnen doen de analoge output, andere pinnen doen de digitale output. Niks meer en niks minder.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...