Tommx Geplaatst: 2 maart 2010 Rapport Geplaatst: 2 maart 2010 (bewerkt) Hey, mijn PC is wel al een paar dikke jaren oud en dat is te merken aan hoe hij loopt en de hardware enzo. Ik (nou, mijn ouders) ben van plan om een nieuwe PC aan te schaffen en aangezien ik wel graag eens game met heavy spellen, moet die PC wel wat kracht hebben om de keiharde games van heden en de toekomst nog van medium tot high aan te kunnen. Mijn ogen zijn vooral gericht op die games met van die hoge specificaties zoals Battlefield Bad Company 2 en dergelijke. Dit is mijn keuze tot nu toe (wel even omhoog scrollen als het nodig is). Het is de Acer Aspire G7200, je herkent hem direct aan zijn coole electricblue behuizing en zijn 'barbeque-uiterlijk'. Het is een gamepc, en dan ook nog geen pussy-PC. Hij kost bijna 900€ incl. BTW. De specs staan op de link, je vind ze wel. Denken jullie dat dit wel goed genoeg is om nog een redelijk paar jaartjes zonder veel duwtjes in de rug door te komen? Senne heeft een samengestelde PC gemaakt =1&product[243016]=1&product[237741]=1&product[7517]=1&product[207293]=1&product[235982]=1&product[242662]=1&product[227078]=1&product[92111]=1&product[80156]=1"]Klik Bewerkt: 3 maart 2010 door Tommx Reageren
Hayte Geplaatst: 2 maart 2010 Rapport Geplaatst: 2 maart 2010 (bewerkt) Nee, dat zie ik aan 3 dingen. 1. Acer 2. De processor 3. De grafische kaart Het is veel beter als je ons een budget geeft met wat eisen (dus het lijstje invullen wat in één van de gestickyde topics staat) zodat wij een beter systeem kunnen samen stellen. EDIT; over het acer geval, de laatste twee zijn nou niet zó deprimerend slecht, je kan alleen zoveel beter halen voor dat geld Bewerkt: 2 maart 2010 door Hayte Reageren
Djmaddox Geplaatst: 2 maart 2010 Rapport Geplaatst: 2 maart 2010 (bewerkt) Eigenlijk is het voor dat budget wel een "pussy" PC, want je kan beter krijgen voor 900 euro. Beter stel je zelf een PC samen, want voor 900 euro kan je beter krijgen. Eventueel kan het bedrijf de computer voor je in elkaar zetten. Gebruik dit lijstje, en dan kunnen wij hier in de Computer Talk fora iets voor je samenstellen. [b]Budget[/b]: [b]Doel[/b]: [b]Desktop of laptop[/b]: [b]Merk pc of samengesteld[/b]: [b]Benodigde randapparatuur[/b]: [b]Besturingssysteem[/b]: [b]Onderdelen die je nog wilt hergebruiken[/b]: [b]Voorkeuren voor merk ATi/Nvidia of AMD/Intel[/b]: [b]Zelf in elkaar zetten of door een bedrijf zoals Azerty of Alternate[/b]: [b]Extra koeling(voor overklokken)[/b]: Bewerkt: 2 maart 2010 door Djmaddox Reageren
Tommx Geplaatst: 2 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 2 maart 2010 Nee, dat zie ik aan 3 dingen. 1. Acer 2. De processor 3. De grafische kaart Het is veel beter als je ons een budget geeft met wat eisen (dus het lijstje invullen wat in één van de gestickyde topics staat) zodat wij een beter systeem kunnen samen stellen. EDIT; over het acer geval, de laatste twee zijn nou niet zó deprimerend slecht, je kan alleen zoveel beter halen voor dat geld Wat is er dan zo slecht dat het Acer is? En de processor, ik ben niet zo'n techneut, dat snap ik niet helemaal. Maar voor die grafische kaart, zou ik die van de nieuwe pc kunnen vervangen door die van mijn oude? Dus de ATI Radeon HD 4850 door mijn NVidia GeForce 9800 GT. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 2 maart 2010 Rapport Geplaatst: 2 maart 2010 Heb je mijn bericht doorgelezen? Reageren
Hayte Geplaatst: 2 maart 2010 Rapport Geplaatst: 2 maart 2010 (bewerkt) Dan schiet je er nog steeds niet zo veel mee op, vooral niet als je futureproof wilt blijven. Acer is ook niet zo heel goed. De programma's die ze meegeven belasten je pc voor iets wat je nooit gebruikt, waardoor het opstarten dus ook langer duurt. Ook kan je niet overclocken, mocht je dit willen doen. Er zijn gewoon geen voordelen om een Acer pc te kopen tegen over een Azerty/Alternate pc. Behalve als je nutteloze OEM software goed vindt. De processor is ook niet meer zo goed, net als de grafische kaart zal deze nog een tijdje mee kunnen draaien. Enig verschil is dat deze voor spellen van nu niet erg goed is, maar omdat spellen steeds meer gebruik gaan maken van de kernen, zal deze wel gelijk, of zelfs beter presteren in spellen in de toekomst, verwacht ik. Maar voor dit geld kan je een pc maken met een Phenom II x4 en een HD5870 kopen, wat veel beter is dan een athlon en een 4850. En @maddox, ik denk het niet, hij heeft namelijk ook maar op de helft van mijn post gereageerd. Ik zie namelijk nergens een lijstje in z'n openingspost Bewerkt: 2 maart 2010 door Hayte Reageren
Tommx Geplaatst: 2 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 2 maart 2010 (bewerkt) Ja, sorry, Djmaddox, maar ik heb echt geen zin om een computer samen te stellen, ik beschik niet over de benodigde kennis daarvoor. Maar stel nu, ik ga die blauwe BBQ kopen, en ik verander er helemaal totaal niets aan en volg alleen maar het boekje, zou ik dit dan aankunnen denk je? BFBC2 Maar wat is er nou beter een NVidia GeForce 9800 GT of een ATI Radeon HD 4850? Sorry voor die alsmaar simpele vragen. En als die NVidia beter is, past ie dan op het moederbord, of...? Bewerkt: 2 maart 2010 door Tommx Reageren
Hayte Geplaatst: 2 maart 2010 Rapport Geplaatst: 2 maart 2010 Hij zou hem kunnen draaien ja, en ja, je kan een ATi kaart vervangen door een NVidia en nee, op dit moment weet ik niet of een 9800GT beter is dan een 4850, maar dit allemaal even terzijde. Je kan namelijk voor een bepaald bedrag (60 euro bij Azerty gelofo ik) de computer voor je laten samenstellen. Dus op deze manier kan je nog steeds een super computer in huis halen, en de pc kennis van een aap hebben. Reageren
Sprunk Geplaatst: 2 maart 2010 Rapport Geplaatst: 2 maart 2010 Die Acer kan moderne spellen best spelen. Maar voor 900 euro is zovéél beter te krijgen. Je kan gewoon een PC zelf samenstellen (dat doen wij) en voor 60 euro zet de winkel waar je alles besteld de PC in elkaar. Je hoeft zelf nog geen schroefje aan te draaien. 900-60 euro laat 840 euro over, en daarvoor heb je echt een veel beter computer dan die Acer. De kwalitiet van Acer PC's laat vaak te wensen over. Waarom dus meer betalen voor minder? Even over je videokaart vraag. Nee, de HD4580 is beter dan een 9800GT. Niet veranderen dus. Reageren
Tommx Geplaatst: 2 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 2 maart 2010 Nou, weet je wat, ik zal nog wat research doen op PC's en van die dingen en misschien even kijken voor een samenstelling, maar ik denk het niet- nou jaah, mijn vader vertrouwt de fabrikanten liever dan ik en nog wat wildvreemde mensen van het internet die een PC in elkaar zetten. Ik zal dan wel es nog ooit, binnen de 2 weken nog een grote post laten droppen, als het lukt, want ik zit niet al te vaak op de computer door school enzovoort. Zouden jullie me een link kunnen geven van Azerty waar ik mijn PC kan samenstellen of hoe? En als ik een bestelling maak, levert dat in de Benelux? Reageren
Hayte Geplaatst: 2 maart 2010 Rapport Geplaatst: 2 maart 2010 De site van Azerty is gewoon www.azerty.nl en het spreekt daar redelijk voor zichzelf. Als je het echt niet begrijpt, kan je het wat gebruikersvriendelijkere Alternate (www.alternate.nl) gebruiken, maar voor die vriendelijkheid betaal je ook iets meer als bij Azerty. En Azerty levert gewoon in de Benelux, met een leverkost natuurlijk. Reageren
Tommx Geplaatst: 2 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 2 maart 2010 (bewerkt) De site van Azerty is gewoon www.azerty.nl en het spreekt daar redelijk voor zichzelf. Als je het echt niet begrijpt, kan je het wat gebruikersvriendelijkere Alternate (www.alternate.nl) gebruiken, maar voor die vriendelijkheid betaal je ook iets meer als bij Azerty. En Azerty levert gewoon in de Benelux, met een leverkost natuurlijk. Ok, ik snap er de kluiten van. Hoe kan ik nu weten welke processor ik moet nemen en ga maar door... Het is veel beter om een al-samengestelde-pc te kopen, veel gemakkelijker en minder denkwerk verrichten en minder frustratie. Bewerkt: 2 maart 2010 door Tommx Reageren
Sprunk Geplaatst: 2 maart 2010 Rapport Geplaatst: 2 maart 2010 Dan koop je lekker die Acer, hé. We hebben nu al vaak zat gezegd dat je zelf helemaal niets hoeft te doen. Iemand hier stelt een PC samen (En och, wat hebben we hier een toppers op dit gebeid). Jij besteld en betaald de onderdelen, en Azerty zet de PC in elkaar. Simpeler kunnen we het niet maken. Leuker ook niet, BTW. Volgende week misschien al kun jij op een snelle Game PC spelen. Het enige wat jij daarvoor moet doen is: de aanknop indrukken. Overigens zit er allemaal garantie op, dus mocht iemand een PC hebben samengesteld waarbij hij onverhoopt toch een verkeerd onderdeel heeft genomen wat niet past, kun je dit achteraf veranderen. Dus in principe kan en eigenlijk niets fout gaat. Behalve dan dat er brand kan uitbreken bij Azerty en je PC verwoest raakt... Reageren
.Senne Geplaatst: 3 maart 2010 Rapport Geplaatst: 3 maart 2010 (bewerkt) Ok, ik snap er de kluiten van. Hoe kan ik nu weten welke processor ik moet nemen en ga maar door... Het is veel beter om een al-samengestelde-pc te kopen, veel gemakkelijker en minder denkwerk verrichten en minder frustratie. Woon jij in Asse? Ik ben namelijk vaste klant bij die winkel. Ik heb er voor een vriend al eens een game-pc samengesteld, als jij me een budget geeft kan ik dat voor jou ook even doen op die site. Een kant-en-klare pc raad ook ik je niet aan: je betaalt te veel en krijgt te weinig. Overigens kan je met die Acer niet nog eens 5 jaar doorgaan, en BF:BC2 op highest en grote resolutie zal ook niet gaan vrees ik. Bewerkt: 3 maart 2010 door .Senne Reageren
Tommx Geplaatst: 3 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 3 maart 2010 (bewerkt) Nou, goed dan. Ik kan eigenlijk niet precies een bepaald budget geven maar de pc moet een gamepc zijn met Windows 7 enzo. En minimum 4gb RAM hebben. Ik wil ook wel dat ie de games van heden en die nog moeten komen wel zal aankunnen maar dan ook niet een pc van 1200€ ofso. Dus zo goedkoop mogelijk, maar die ook efficiënt moet zijn. Snap je? Ik wil een lekkere gamebak die ook nog wat jaartjes aan kan zonder al te veel betalen. (: Ik woon BTW in België, dus het moet wel bestelbaar zijn in de Benelux of zelfs dat ze het verkopen in Vlaanderen, dat mijn pa erachter kan komen. (: By the way, mijn specs, wie weet helpt dit wat. S: Computer Fabrikant: System manufacturer Computermodel: System Product Name Computernaam: PERSO Systeemtype: x86 (32-bits) systeem Moederbord Fabrikant: ASUSTeK Computer INC. Model: P5LD2-X BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc. BIOS Model: BIOS Date: 05/18/07 10:09:55 Ver: 08.00.10 Processor Model: Intel® Core2 Duo CPU E6750 @ 2.66GHz Kloksnelheid: 2128 MHz Geheugen Grootte: 2047 MB RAM Hardeschijf Bestandstype(s): NTFS, UDF, NTFS, NTFS Grootte: 298,09 GB (162,55 GB + 57,35 GB + 78,19 GB) Vrije ruimte: 71,01 GB (26,09 GB + 2,41 GB + 42,5 GB) CD-/DVD-ROM station Type(s): Onbekend, Onbekend, Onbekend, Onbekend Geluidskaart Fabrikant: C-Media Model: CMI8738/C3DX PCI Audio Device Videokaart Model: LogMeIn Mirror Driver Beeldprocessor: GeForce 9800 GT Geheugengrootte: 512 MB VRAM Stuurprogramma: nv4_disp.dll, versie 6.14.11.9562 Beeldscherm Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen) Model: Standaardbeeldscherm Schermresolutie: x Kleurdiepte: 32-bits Frequentie: 60 Hz Muis Fabrikant: Microsoft Model: HID-compliant muis Aantal knoppen: 8 Aansluiting: USB Toetsenbord Model: HID-toetsenbordapparaat Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen) Functietoetsen: 12 DirectX Versie: 9.0c Besturingssysteem Naam: Microsoft Windows XP Home Edition Versie: 5.1.2600 Service Pack: Service Pack 3 .Senne heeft voor mij een lijst gemaakt op azerty.nl en hij zegt dat ie zovelen keer beter is dan die blauwe die ik voorstelde. En dat de vidkaart enzo allemaal veel beter zijn, thx senne (:. Hier is de lijst, wat vinden jullie ervan? En zou het ook goedkoper kunnen zonder al te veel degraderen? =1&product[243016]=1&product[237741]=1&product[7517]=1&product[207293]=1&product[235982]=1&product[242662]=1&product[227078]=1&product[92111]=1&product[80156]=1"]KlikKLI Kan er iemand daar nog een behuizing aan toevoegen die efficiënt en goedkoop is? >>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<< Bewerkt: 3 maart 2010 door Thundercover Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.