CrackerzElite Geplaatst: 3 maart 2010 Rapport Geplaatst: 3 maart 2010 (bewerkt) Eens iets nieuws geprobeerd... Bewerkt: 3 maart 2010 door CrackerzElite Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 3 maart 2010 Rapport Geplaatst: 3 maart 2010 Simpele ideeën juich ik toe, maar dit spreekt me helaas (nog) niet echt aan. Het heeft meer leven nodig en je huidige kleuren maken het te kil en 'koud'. Ik zou daarom gaan voor zachtere tinten en misschien enkele lichte, fijne gradients. Daarnaast zou je ook nog wat textuur aan de strepen kunnen toevoegen met enkele grunge effecten of iets dergelijks. Reageren
CrackerzElite Geplaatst: 3 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 3 maart 2010 Ik ben echt niet thuis met textures eerlijk gezegd, nog nooit gebruikt. Bedankt voor je tips verder . Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 4 maart 2010 Rapport Geplaatst: 4 maart 2010 Simpele ideeën juich ik toe, maar dit spreekt me helaas (nog) niet echt aan. Het heeft meer leven nodig en je huidige kleuren maken het te kil en 'koud'. Ik zou daarom gaan voor zachtere tinten en misschien enkele lichte, fijne gradients. Daarnaast zou je ook nog wat textuur aan de strepen kunnen toevoegen met enkele grunge effecten of iets dergelijks. Dan weet ik niet wat jou definitie is van kil en koud,maar volgens mij zie ik toch aardig wat warme kleuren. (rood, geel, groen roze) Ik ben altijd wel van de simpele en strakke ontwerpen. So I like it. Misschien kan je nog iets van een border eromheen doen. Keep it up! Reageren
TomHagen Geplaatst: 4 maart 2010 Rapport Geplaatst: 4 maart 2010 Dan weet ik niet wat jou definitie is van kil en koud,maar volgens mij zie ik toch aardig wat warme kleuren. (rood, geel, groen roze) Heel kil en koud is het niet, maar de kleuren zijn wel wat mat. Die kunnen voller! De kleuren vind ik ook niet echt goed uitgekozen, linksboven is het donker, en dan volgt een volgorde van kleuren. Maar het staat gewoon niet mooi. Geel past helemaal niet bij de andere kleuren die meer blauwig zijn, en een beetje rood erbij. Ik weet niet. Tekst is wat saai, drie keer de helft van een woord... Verder is het wat simpel, waardoor het eigenlijk niet leuk is om er naar te kijken. Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 4 maart 2010 Rapport Geplaatst: 4 maart 2010 Dan weet ik niet wat jou definitie is van kil en koud,maar volgens mij zie ik toch aardig wat warme kleuren. (rood, geel, groen roze) Een knalrode kamer vind ik niet bepaald warmte uitstralen, een bordeauxrode weer wel. Maar het gaat me meer om de intensiteit van de kleuren, niet zozeer om de warmte. De kleuren van CrackerzElite (bovenste rij) zou ik vervangen door iets wat in de buurt komt van de onderste rij. Maar dat is ook een kwestie van smaak, natuurlijk. Misschien kun je, CrackerzElite, de bovenstaande kleuren wel combineren in een gradient? Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 5 maart 2010 Rapport Geplaatst: 5 maart 2010 Dan weet ik niet wat jou definitie is van kil en koud,maar volgens mij zie ik toch aardig wat warme kleuren. (rood, geel, groen roze) Een knalrode kamer vind ik niet bepaald warmte uitstralen, een bordeauxrode weer wel. Maar het gaat me meer om de intensiteit van de kleuren, niet zozeer om de warmte. De kleuren van CrackerzElite (bovenste rij) zou ik vervangen door iets wat in de buurt komt van de onderste rij. Maar dat is ook een kwestie van smaak, natuurlijk. Misschien kun je, CrackerzElite, de bovenstaande kleuren wel combineren in een gradient? Ik heb toevallig gister een college gehad over kleur. Daarin werd verteld dat er een onderzoek was gedaan en dat mensen een kamer rood hadden geverft en een andere blauw. En dan gingen ze de temparatuur laten dalen en kijken bij elke temparatuur de mensen het koud kregen. In de rode kamer was dat bij 11 graden en in de blauwe kamer hadden ze het al koud bij 15 graden. Puur door de kleuren van de muur. blablabla heel verhaal Anywayz, over die gradient ben ik het wel eens, een hele lichte gradient zou het een stuk mooier kunnen maken. gl Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 5 maart 2010 Rapport Geplaatst: 5 maart 2010 Ik heb toevallig gister een college gehad over kleur. Daarin werd verteld dat er een onderzoek was gedaan en dat mensen een kamer rood hadden geverft en een andere blauw. En dan gingen ze de temparatuur laten dalen en kijken bij elke temparatuur de mensen het koud kregen. In de rode kamer was dat bij 11 graden en in de blauwe kamer hadden ze het al koud bij 15 graden. Puur door de kleuren van de muur. blablabla heel verhaal Anywayz, over die gradient ben ik het wel eens, een hele lichte gradient zou het een stuk mooier kunnen maken. gl Rood is een warmere kleur dan blauw, dat klopt. Maar het gaat niet om het verschil in warmte tussen blauw en rood of tussen andere kleuren onderling, het gaat me om het verschil in de tint van een kleur op zich. Dat probeer ik een beetje aan te geven met het voorbeeldje van een knalrode en een bordeauxrode kamer. Misschien is kil en koud dan geen juiste benaming, maar zo ervaar ik het wel. Reageren
CrackerzElite Geplaatst: 5 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 5 maart 2010 Simpele ideeën juich ik toe, maar dit spreekt me helaas (nog) niet echt aan. Het heeft meer leven nodig en je huidige kleuren maken het te kil en 'koud'. Ik zou daarom gaan voor zachtere tinten en misschien enkele lichte, fijne gradients. Daarnaast zou je ook nog wat textuur aan de strepen kunnen toevoegen met enkele grunge effecten of iets dergelijks. Misschien kan je nog iets van een border eromheen doen. Keep it up! Er zit al een border omheen Dan weet ik niet wat jou definitie is van kil en koud,maar volgens mij zie ik toch aardig wat warme kleuren. (rood, geel, groen roze) Een knalrode kamer vind ik niet bepaald warmte uitstralen, een bordeauxrode weer wel. Maar het gaat me meer om de intensiteit van de kleuren, niet zozeer om de warmte. De kleuren van CrackerzElite (bovenste rij) zou ik vervangen door iets wat in de buurt komt van de onderste rij. Maar dat is ook een kwestie van smaak, natuurlijk. Misschien kun je, CrackerzElite, de bovenstaande kleuren wel combineren in een gradient? Ik vind deze kleuren eigenlijk erg mooi. Voor mij zijn ze perfect. Verder bedankt voor alle reacties! Ik zal de volgende keer proberen vollere en warmere tinten te gebruiken. Reageren
FireFighter Geplaatst: 6 maart 2010 Rapport Geplaatst: 6 maart 2010 V2: Beter? Zeker weten. Helemaal die kleine krasjes die er lijken te zitten maken het realistischer dan versie één. Ga zo door! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.