Jump to content

Geïntegreerde videokaart vervangen?


Miek

Recommended Posts

YO

Dit zijn mijn specs, ik zou graag mn geintegreerde videokaart vervangen.

Thx en bye :

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: BIOSTAR Group

- Computermodel: P4M89-M7A

- Computernaam: 16GKNM0O0H2N1LT

- Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: BIOSTAR Group

- Model: P4M89-M7A

- BIOS Fabrikant: Phoenix Technologies, LTD

- BIOS Model: Ver:1.0, versie 6.00 PG

- Aansluitingen: PCI0 (Vrij), PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI3 (Vrij), PCI4 (Vrij), PCI5 (Vrij), AGP (Gebruikt)

- Poorten: PRIMARY IDE (Geen), SECONDARY IDE (Geen), FDD (Diskettestation), COM1 (Serieel), LPT1 (Parallel), Keyboard (Toetsenbord), PS/2 Mouse (Muis), USB0 (USB)

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Intel® Celeron® D CPU 3.06GHz

- Kloksnelheid: 3066 MHz

- Socket: Socket 775

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 3326 MB RAM

- Type(s): 2048 MB RAM (Onbekend, DIMM), 2048 MB RAM (Onbekend, DIMM)

Hardeschijf

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:)

- Grootte: 74,53 GB (54,99 GB (C:) + 19,53 GB (D:) )

- Vrije ruimte: 33,48 GB (18,96 GB (C:) + 14,51 GB (D:) )

Stations

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Type(s): A: 3,5-inch diskettestation, C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, E: CD- of DVD-ROM station, G: Verwisselbare schijf

- Model(len): A: Onbekend, C: ST380021A IDE, D: Brother DCP-115C USB Device USB, E: HL-DT-ST DVDRAM GSA-H10N, G: Onbekend

Geluidskaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Realtek

- Model: Realtek High Definition Audio

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: VIA/S3G UniChrome Pro IGP

- Beeldprocessor: VIA/S3G UniChrome Pro IGP

- Geheugengrootte: 64 MB VRAM

- Stuurprogramma: vtdisp.dll, versie 6.14.10.0359-22.00.01e

Beeldscherm

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)

- Model: Plug en Play-monitor

- Schermresolutie: 1024x768

- Kleurdiepte: 32-bits

- Frequentie: 60 Hz

Muis

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: Microsoft

- Model: HID-compliant muis

- Aantal knoppen: 5

- Aansluiting: USB

Toetsenbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord

- Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

- Functietoetsen: 12

Netwerkkaart

¯¯¯¯¯¯¯

- Model(len): VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter (Ethernet 802.3)

- Adressen: IP: 192.168.2.2, MAC: 00:E0:4D:2D:2F:17, DHCP: 192.168.2.1

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 9.0c

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft Windows XP Home Edition

- Versie: 5.1.2600

- Service Pack: Service Pack 3

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Gegenereerd door Flitskikker InfoTool (Versie 2.2.0.5)

http://flitskikker.fl.funpic.org/software/infotool

Link to comment
Delen op andere websites

Budget? Wat wil je ermee kunnen doen? (dus, wil je GP4 (wat is dat trouwens?) gewoon kunnen spelen, op High, wat?)

Anders kunnen we nu wel videokaarten gaan adviseren, maar daar heb je misschien het geld niet voor.

Link to comment
Delen op andere websites

Een geïntegreerde videokaart kun je niet vervangen. Je kunt wel een normale videokaart bijplaatsen. Ik zie dat je in ieder geval een AGP-poort hebt bij "aansluitingen". Weet je toevallig of je ook een PCI-e slot hebt?

Met die processor kom je trouwens nog niet veel verder.

PS: Update InfoTool naar versie 3. :)

Mvg,

Flitskikker

Link to comment
Delen op andere websites

Miekskuh, jong! Heb je nou nog steeds geen nieuwe pc? :( Een chip op het moederbord kan je zomaar niet vervangen, dus dan moet je al een nieuwe videokaart kopen. Spaar een beetje door en koop die PC waar je ondertussen al zwei jaar van droomt?

Link to comment
Delen op andere websites

Een geïntegreerde videokaart kun je niet vervangen. Je kunt wel een normale videokaart bijplaatsen. Ik zie dat je in ieder geval een AGP-poort hebt bij "aansluitingen". Weet je toevallig of je ook een PCI-e slot hebt?

PS: Update InfoTool naar versie 3. :)

Mvg,

Flitskikker

Bedankt voor het snelle antwoord! Nee, dat weet ik niet. Hoe kan je het te weten komen?

En ja, ik wil GP4 op High spelen. Het spel dateert uit 2002 maar door de 2009 mods moet ik mijn PC upgraden. En een maat wil zijn nVidea 9600 verkopen aan mij, maar ik weet niet waar ik hem moet installeren.

Miekskuh, jong! Heb je nou nog steeds geen nieuwe pc? :( Een chip op het moederbord kan je zomaar niet vervangen, dus dan moet je al een nieuwe videokaart kopen. Spaar een beetje door en koop die PC waar je ondertussen al zwei jaar van droomt?

Voorlopig heb ik die PC, een betere PC heb ik nu niet nodig, heb het toch veel te druk. :puh: Als je wil kunnen we eens SA'en.

>>> Door Flitskikker: Dubbelpost samengevoegd<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Aansluitingen: PCI0 (Vrij), PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI3 (Vrij), PCI4 (Vrij), PCI5 (Vrij), AGP (Gebruikt)

Je hebt een 'gewone' videokaart in jouw PC + een geïntegreerde kaart. Die 'gewone' kaart kan je vervangen, maar is wel AGP (voorganger van PCI Express). Die worden (volgens mij) niet meer gemaakt, dus moet je die 2e hands kopen ergens.

Kijk maar eens naar de aansluitingen aan de achterkant van jouw PC. Zullen 2 VGA poorten aanwezig zijn. Een in het midden en een onder ergens.

Bewerkt: door RHochstenbach
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, toch vreemd, want zover ik weet lever VIA geen GPU's. Enkel IGP's. Bovendien geeft Flitskikker info tool weer: Unichrome Pro IGP. Dus misschien heb je al een andere kaart in je AGP slot (zou niet weten waarvoor) en kun je er geen videokaart in doen. Kijk dus even in je PC of je AGP slot vrij is.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, toch vreemd, want zover ik weet lever VIA geen GPU's.

Tuurlijk maakt VIA ook GPU's. Vooral bij laptops en low-end moederborden.

Dat zijn geen GPU's, maar IGP's.

GPU= Grapics Processor Unit

IGP = Integrated Grapics Processor.

IGP's zijn geen losse GPU's, maar zitten in een chipset. Deze chips hebben dan ook geen dedicated videogeheugen en zijn erg traag wat gaming betreft. VIA heeft inderdaad wel GPU's, dat heb ik opgezocht. Deze zijn enkel bedoeld voor de zakelijk gebruiker. Je komt ze dus niet tegen in laptops en consumenten PC's.

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, toch vreemd, want zover ik weet lever VIA geen GPU's. Enkel IGP's. Bovendien geeft Flitskikker info tool weer: Unichrome Pro IGP. Dus misschien heb je al een andere kaart in je AGP slot (zou niet weten waarvoor) en kun je er geen videokaart in doen. Kijk dus even in je PC of je AGP slot vrij is.

Dit kan van alles zijn. Geluidskaart, netwerkkaart, etc.

Link to comment
Delen op andere websites

IGP's zijn geen losse GPU's, maar zitten in een chipset. Deze chips hebben dan ook geen dedicated videogeheugen en zijn erg traag wat gaming betreft. VIA heeft inderdaad wel GPU's, dat heb ik opgezocht. Deze zijn enkel bedoeld voor de zakelijk gebruiker. Je komt ze dus niet tegen in laptops en consumenten PC's.

Een IGP is wel degelijk een GPU net als die van een normale videokaart. Het enige verschil is dat hij geïntegreerd zit op het moederbord en hij gebruikt maakt van het geheugen van de computer. Voorbeeldje:

Je hebt een losse versie van de nVidia 9400GT GPU, maar er is voor het zogenaamde ION platform ook een versie die op het moederbord zit. Losse versie is gewoon een videokaart met eigen geheugen, de IGP versie (met dezelfde GPU) krijgt geheugen toegewezen van het RAM geheugen (wat vaak langzamer is, waardoor de GPU vaak toch slechter presteert). Bij de i3 processors met IGP zit er ook gewoon een GPU naast de CPU:

arrandale_render.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

IGP's zijn geen losse GPU's, maar zitten in een chipset. Deze chips hebben dan ook geen dedicated videogeheugen en zijn erg traag wat gaming betreft. VIA heeft inderdaad wel GPU's, dat heb ik opgezocht. Deze zijn enkel bedoeld voor de zakelijk gebruiker. Je komt ze dus niet tegen in laptops en consumenten PC's.

Een IGP is wel degelijk een GPU net als die van een normale videokaart. Het enige verschil is dat hij geïntegreerd zit op het moederbord en hij gebruikt maakt van het geheugen van de computer. Voorbeeldje:

Je hebt een losse versie van de nVidia 9400GT GPU, maar er is voor het zogenaamde ION platform ook een versie die op het moederbord zit. Losse versie is gewoon een videokaart met eigen geheugen, de IGP versie (met dezelfde GPU) krijgt geheugen toegewezen van het RAM geheugen (wat vaak langzamer is, waardoor de GPU vaak toch slechter presteert). Bij de i3 processors met IGP zit er ook gewoon een GPU naast de CPU:

Mooi hoor met een plaatje erbij. Maar wel overbodig!

Ik weet namelijk prima wat een IGP en een GPU is, hoor. Een GPU is gewoon een losse videokaart. Een IGP is natuurlijk ook een GPU, dat snap ik ook nog wel. Alleen noemen we die voor het gemak IGP.

GPU= Discreet geheugen. Tref je aan op een eigen PCB in de vorm van een insteekkaart. Voorbeeld: HD5770

IGP = Shared geheugen. Tref je aan op moederborden en sinds kort in processoren, voorbeeld: Intel GMA4500.

Een GMA4500 is dan wel een GPU, maar omdat het in een chipset zit, heet het opeens een IGP.

Link to comment
Delen op andere websites

Kijk eens hier eens, misschien vind je hier een videokaart (AGP!) die het aankan. Al neem ik aan dat dat niet zeer moeilijk is.

(Trouwens, gaat het over Grand Prix 4 ?)

>>> Door Thundercover: Natuurlijk, what else? :puh:<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...