Rickyboy30 Geplaatst: 4 maart 2010 Rapport Geplaatst: 4 maart 2010 Hey, Ik speel nu een paar games in 3d met Nvidia 3d vision DISCOVER ( Zie: http://www.nvidia.com/object/3D_Vision_Discover_Main.html ) Nu heb ik ook een veel duurder ding gezien: de Nvidia 3d Vision ( Zie: http://www.nvidia.com/object/3D_Vision_Main.html ) Zou iemand mij het verschil tussen die 2 dingen uit kunnen leggen ? Alvast bedankt Rick Reageren
Galiorix Geplaatst: 4 maart 2010 Rapport Geplaatst: 4 maart 2010 3D Vision vereist een beeldscherm met een refreshrate van 120Hz omdat het werkt met een speciale bril die in een seconde 120 keer óf het linker glas óf het rechter glas dimt. Als het linker glas gedimt word, word er op het scherm een beeld voor het rechter oog opgebouwt en vice versa. Om er voor te zorgen dat de framerate niet te langzaam word gebruiken ze hele snelle schermen. Nadeel is dat deze techniek duur en is nauwelijks gebruikt word. Maar de 3D ervaring is stukken beter. Reageren
Emaitroy Geplaatst: 4 maart 2010 Rapport Geplaatst: 4 maart 2010 Nou ik weet niet precies. Maar op de HME was er ook 'n laptop met die laatste en die werkt electrisch er zit 'n snoertje aan en die gaat naar zo'n kastje en je moet 'n monitor hebben die 120hz heeft. die andere is gewoon net als in de bioscoop. Reageren
Rickyboy30 Geplaatst: 4 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 4 maart 2010 De hardware verschillen ken ik al, maar ik wilde graag weten wat voor verschil dit in me beeld geeft. Reageren
Emaitroy Geplaatst: 4 maart 2010 Rapport Geplaatst: 4 maart 2010 zoals Galiorix al zij is de laatste beter. Het loopt stukken smoother dat heb ik zelf wel gezien. Je word dan nog meer in de game gezogen Reageren
Rickyboy30 Geplaatst: 4 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 4 maart 2010 zoals Galiorix al zij is de laatste beter. Het loopt stukken smoother dat heb ik zelf wel gezien. Je word dan nog meer in de game gezogen Maar wat ik nu heb gemerkt, is dat de objecten niet echt uit je beeld lijken te komen... Is dit bij de duurdere verholpen ? Reageren
Emaitroy Geplaatst: 4 maart 2010 Rapport Geplaatst: 4 maart 2010 zoals Galiorix al zij is de laatste beter. Het loopt stukken smoother dat heb ik zelf wel gezien. Je word dan nog meer in de game gezogen Maar wat ik nu heb gemerkt, is dat de objecten niet echt uit je beeld lijken te komen... Is dit bij de duurdere verholpen ? Zekers Maar het grote nadeel is dat het zo belachelijk duur is. als je het zou willen hebben kun je 'n setje kopen met 'n 120hz monitor en de bril. KLIK Reageren
Rickyboy30 Geplaatst: 4 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 4 maart 2010 zoals Galiorix al zij is de laatste beter. Het loopt stukken smoother dat heb ik zelf wel gezien. Je word dan nog meer in de game gezogen Maar wat ik nu heb gemerkt, is dat de objecten niet echt uit je beeld lijken te komen... Is dit bij de duurdere verholpen ? Zekers Maar het grote nadeel is dat het zo belachelijk duur is. als je het zou willen hebben kun je 'n setje kopen met 'n 120hz monitor en de bril. KLIK Jaa Maar wat zijn die verschillen dan ? Reageren
Emaitroy Geplaatst: 4 maart 2010 Rapport Geplaatst: 4 maart 2010 zoals Galiorix al zij is de laatste beter. Het loopt stukken smoother dat heb ik zelf wel gezien. Je word dan nog meer in de game gezogen Maar wat ik nu heb gemerkt, is dat de objecten niet echt uit je beeld lijken te komen... Is dit bij de duurdere verholpen ? Zekers Maar het grote nadeel is dat het zo belachelijk duur is. als je het zou willen hebben kun je 'n setje kopen met 'n 120hz monitor en de bril. KLIK Jaa Maar wat zijn die verschillen dan ? tussen de twee brillen bedoel je neem ik aan. Nou zoals we al hebben verteld. Eigenlijk moet je het zien als digitaal en analoog die eerste bril is analoog en de tweede is digitaal. Nou is zoals je waarschijnlijk wel weet digitaal bijna altijd beter als analoog. In dit geval is De digitale bril geavanceerder en maakt het nog meer 'n experience dat is natuurlijk geweldig. Maar als ik 3d zou willen kunnen gamen was ik voor de analoog gegaan omdat hij is véél goedkoper, en die andere bril zou later nog wel goedkoper worden, plus dat het verschil in prijs en verschil in beeld niet echt eerlijk zijn verdeeld om het maar zo te zegggen. Reageren
Rickyboy30 Geplaatst: 4 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 4 maart 2010 Die goedkope heb ik al Maar veel verschil tussen 3d en 2d zie ik niet echt, en je ogen gaan er ook nog eens kapot van Reageren
Alexxxxxxxxxx Geplaatst: 5 maart 2010 Rapport Geplaatst: 5 maart 2010 Is dat zo? Dat je ogen er kapot van gaan....? Reageren
Thundercover Geplaatst: 5 maart 2010 Rapport Geplaatst: 5 maart 2010 Nee, je kan er enkel hoofdpijn van krijgen als je ogen er nog niet aan gewend zijn. Na een aantal keer zou dit moeten verminderen. Je ogen zijn dit namelijk niet gewend, dus dat kan de hoofdpijn veroorzaken. Reageren
ikt Geplaatst: 5 maart 2010 Rapport Geplaatst: 5 maart 2010 Je ogen en je brein hoeven bij de flipperbril niet te wennen aan de wisseling tussen full color (real life) en red/cyan. Reageren
Thundercover Geplaatst: 5 maart 2010 Rapport Geplaatst: 5 maart 2010 Nee, dat is het probleem ook niet. Het gaat erom of je minder sterke ogensamenwerking hebt. Je ogen zijn niet gewend om op die manier te werken. Mensen met een mindere oogsamenwerking hebben meer moeite om één beeld te vormen in de hersenen van wat ze met hun twee ogen zien. (...) De combinatie van extreme diepte en beweging leidt bij hen, maar ook bij sommige mensen met een normale oogsamenwerking, tot problemen. Bron: http://www.nu.nl/wetenschap/2193903/vijf-mensen-krijgt-hoofdpijn-van-3d-film.html Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.