ikt Geplaatst: 5 maart 2010 Rapport Geplaatst: 5 maart 2010 (bewerkt) Hallo Ik heb net Ubuntu gedownload geïnstalleerd, maar toen werkte het internet nog niet. Na een nachtje uit staan had hij de dag erna opeens wel internet. (Wireless network drivers). Alleen nu is het internet hartstikke langzaam. Er staan volgens mij ook verkeerde drivers. Ik heb een Linux driver gedownload, gecompileerd, maar ik weet niet hoe ik de oude drivers vervang. Nu is het internet namelijk verrekte langzaam. Hier op Windows 7 werkt alles wel netjes en snel. In Ubuntu kan ik nauwelijks op Google komen. Laat staan een forum bezoeken. Ohja, Ubuntu in een VM werkt ook snel. tl;dr Internet sloom @ Ubuntu, vermoedelijk verkeerde drivers, hoe fix ik dit? Oh, en hoe 'rice' ik mijn Ubuntu? Ik heb vette screens gezien. Nu werkt Ubuntu @ 1280*1024 net als Windows @ 800*600 (Lomp) (Al zullen er heel weinig mensen op dit lokaal forumpje deze uitdrukking kennen) Edit: nvm, werkt PRIMA nu. Ik type dit van Ubuntu trouwens. Nu nog allemaal zooi leren. Kunnen Windows spellen op Ubuntu worden gespeeld? :pijpkikker: Bewerkt: 5 maart 2010 door ikt Reageren
Casss Geplaatst: 9 maart 2010 Rapport Geplaatst: 9 maart 2010 Nee, volgensmij kunnen voor Windows gemaakte programma's niet op Linux, OpenSuse, Mac enz. gedraaid worden. Reageren
pietervandieren Geplaatst: 13 maart 2010 Rapport Geplaatst: 13 maart 2010 Nee, volgensmij kunnen voor Windows gemaakte programma's niet op Linux, OpenSuse, Mac enz. gedraaid worden. Dat klopt helemaal. Je moet daarvoor op de website kijken of ze daar de drivers hebben. Zo niet dan ondersteunen ze alleen windows. Reageren
Flitskikker Geplaatst: 14 maart 2010 Rapport Geplaatst: 14 maart 2010 Je kunt sommige programma's wel draaien met WINE. Sommige games ook, alleen weet ik niet precies meer hoe. GIYF. Mvg, Flitskikker Reageren
ikt Geplaatst: 14 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 14 maart 2010 (bewerkt) Je kunt sommige programma's wel draaien met WINE. Sommige games ook, alleen weet ik niet precies meer hoe. GIYF. Mvg, Flitskikker Ja, Wine zou goed moeten werken. Trouwens, ik heb het best wel verkloot: Ik wilde de Windows 7 bootloader voor Ubuntu gebruiken, maar nu laadt die niet meer en ik heb niet alle nodige info opgeschreven. /selffacepalm Bewerkt: 14 maart 2010 door ikt Reageren
Flitskikker Geplaatst: 15 maart 2010 Rapport Geplaatst: 15 maart 2010 Windows 7 CD erin en dan herstellen (via herstelconsole of automatisch herstel o.i.d.). Mvg, Flitskikker Reageren
ikt Geplaatst: 17 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 17 maart 2010 Windows 7 CD erin en dan herstellen (via herstelconsole of automatisch herstel o.i.d.). Mvg, Flitskikker Windows 7 werkt nog wel, maar Ubuntu niet xD Ik herinstalleer Ubuntu dan, ik heb geen zin om niet te kunnen booten. Reageren
Flitskikker Geplaatst: 18 maart 2010 Rapport Geplaatst: 18 maart 2010 Als je dat nog niet gedaan hebt, probeer dan met EasyBCD Ubuntu aan de bootloader toe te voegen. Of had je het zo verprutst? Reageren
ikt Geplaatst: 18 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 18 maart 2010 Als je dat nog niet gedaan hebt, probeer dan met EasyBCD Ubuntu aan de bootloader toe te voegen. Of had je het zo verprutst? Iets in die richting ja Maar ik heb van experts gehoord (internet experts, niet MediaMarkt experts) dat met GRUB2 chainbooten beter gaat. Dus laten we dat eens doen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.