Jump to content

Joomla Extensie installeren


Venzio

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik ben bezig met een eigen websitje waar ik een forum en event kalender wil installeren alleen werkt Joomla niet 100% naar mijn zeggen.

Ik heb hem al opnieuw geupload en geinstalleert alleen het duurt eeuwen laat ik zeggen hij installeert geen extensie, ik was één of twee uurtjes beneden en nog niet geinstalleert.. Normaal hoort dat in 10 seconden te gaan zoals vroeger maar dat doet hij gewoon niet.

Hoe los ik dit op?

Met vriendelijke groet,

Venzio.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Chmodd te map "tmp" en "logs".
  • Check of alle instellingen goed staan (database en FTP-gegevens) in configuration.php
  • Check of het pad naar de map "tmp" en "logs" bestaat (zie Globale instellingen > server)

Waarschijnlijk ligt het aan je FTP. Dit probleem heb ik ook wel eens gehad dat hij niks installeerde. De fout bij mij was dat de FTP geen bevoegdheid had om mappen te schrijven én de map "tmp" en "logs' stonden niet goed in hun pad.

Als je inlogt op de website van de server (bijvoorbeeld mijndomein.nl of strato.nl) dan kan je checken of je FTP voldoende bevoegdheid heeft om mappen te bewerken. Kijk daarnaast naar je volledige URL van de server. In FTP programma's geeft hij soms alleen /httsdocs/www.domein.nl/ weer. Alleen daarvoor kan soms ook nog wat staan (C://server/ e.d.). Dit kan je dan in Joomla > Globale instellingen > Server/systeem wijzigen.

Post eventueel nog meldingen die je krijgt.

EDIT: Kijk anders even in Joomla: Help > Systeem Informatie. En dan Maprechten, dan kan je zien of alle mappen schrijfbaar zijn.

Bewerkt: door Kai-ShockWave
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...