Jump to content

14 keer SVHOST.EXE geopend bij opstarten


NickyHendriks

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb al een tijdje last van een probleem, ik denk dat mijn computer hierdoor ook redelijk langzaam is. Ik heb namelijk 14 keer SVHost.exe open staan terwijl ik niks heb geopend hiervan, ze nemen redelijk veel geheugen. Is er een manier om dit tegen te gaan dat het proces zo vaak wordt geopend?

Ook wil ik vragen of ik 'Niet Actieve Systeemprocessen' kan sluiten want dit vertraagd mijn computer heel erg doordat het heel veel processor-ruimte in neemt.

Indien het nodig is om te weten, ik gebruik Windows 7 Ultimate 32 Bits.

Link to comment
Delen op andere websites

SVHOST.EXE is een wormvirus dat informatie (e-mails e.d.) van je PC verzameld en mogelijk toegang tot je PC kan verschaffen (meerdere bronnen melden dit), met wat simpel zoeken op Google was je er ook wel achter gekomen.

Niet-actieve systeemprocessen is, zoals de naam al zegt, ongebruikte processorruimte, dus maak je daar maar niet zorgen om. :7

Link to comment
Delen op andere websites

SVHOST.EXE is een wormvirus dat informatie (e-mails e.d.) van je PC verzameld en mogelijk toegang tot je PC kan verschaffen (meerdere bronnen melden dit), met wat simpel zoeken op Google was je er ook wel achter gekomen.

Niet-actieve systeemprocessen is, zoals de naam al zegt, ongebruikte processorruimte, dus maak je daar maar niet zorgen om. :7

Nee ik bedoelde SVCHOST.EXE, had het verkeerd gelezen :$

Lijkt me een virus, tenzij je svchost bedoelt. Dat is wel een standaard windows proces dat meerdere keren in de lijst staat.

Sorry was SVCHOST :$ Maar is 14 keer niet wat overdreven?
Link to comment
Delen op andere websites

Met wat meer woorden:

Niet-actieve systeemprocessen' is de naam die Taakbeheer gebruikt om alle ongebruikte rekenkracht van de CPU bij te houden. Als uw systeem maar op 5 procent van zijn capaciteit draait, zal dit 'proces' daarom 95 procent CPU-gebruik laten zien. Door alles uit te zetten, wordt dit percentage alleen maar hoger. Maakt u zich dus geen zorgen, het gaat hier niet om spyware, maar om een melding dat er letterlijk niets aan de hand is.

Bron: ZD.Net

Link to comment
Delen op andere websites

SVCHOST.EXE blijkt dus ook een virus te kunnen zijn:

Because svchost.exe is used as a common system process, some malware often uses a process name of "svchost.exe" to disguise itself. Determining the image path of a process, and its invoking command line, can help identify software masquerading in this way, and help locate the actual program file which is running under the assumed process name of "svchost.exe" (MS Windows allows multiple processes to all display the same name). Some malware inject a .dll file into the authentic svchost process, for example Win32/Conficker worm.[1]

The April 30, 2007 release of Windows Server Update Services 3.0 led to reports of svchost.exe issues, including 100% CPU usage, memory hogging, and excessive laptop fan/power usage.[2]

Er was een script om svchost.exe wat minder te laten gebruiken. Waar ik dat gevonden heb weet ik ondertussen niet meer. Ik zal het eens opzoeken want het moet nog ergens op de laptop staan...

http://swigartconsulting.blogs.com/tech_blender/2006/07/index.html

Bewerkt: door Flashingdemon666
Link to comment
Delen op andere websites

Als je een goede virusscanner hebt en deze regelmatig laat scannen, zit het wel goed. Veertien keer is niet heel raar, dat aantal heb ik zelf ook wel eens. Zolang je pc er niet door vast gaat lopen, hoef je je er geen zorgen over te maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je een goede virusscanner hebt en deze regelmatig laat scannen, zit het wel goed. Veertien keer is niet heel raar, dat aantal heb ik zelf ook wel eens. Zolang je pc er niet door vast gaat lopen, hoef je je er geen zorgen over te maken.

Oh okee, en met mijn virusscanner is niets mis, ESET NOD32 is geweldig :puh: Maar ben er al achter was dus problemen gaf, Online Armor Firewall... :t
Link to comment
Delen op andere websites

Niets om je zorgen over te maken zelf heb ik er 13, op windows 7 ultimat 64 bit ;)

is gewoon normaal.

@hieronder

dat komt omdat je niet 'processen van alle gebruikers weergeven' aangevinkt hebt ;)

Bewerkt: door BC7
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...