Jump to content

pc is wel hééééél traag voor een P4 3.2 Ghz


llllllllll

Recommended Posts

hallo ik heb wéér last van mijn pc. Ik heb CCleaner al geprobeerd, niks niets veranderd,

ik heb TuneUp Utillities (sorry als ik 't niet goed spel), ik heb zelfs mn schijf ge defragmenteert, maar het hielp ook niet. Op die schijf staat in totaal 74,5 gig, waarvan 5% over is maar na tuneup en Ccleaner, en ook een schijf deframentatie, maar hij werd niet sneller. Ook komt er dit geluid uit: "PRRRRRRRRRRRRR" en hij is ook wel warm.

Ik dacht ook aan een 120mm fan x2 aan de zijkant en een aan de voorkant. De pc van mijn zus met een intel celeron 1.07 Ghz is sneller, ik hoop dat jullie me kunnen helpen :bonk:

Link to comment
Delen op andere websites

Wat zou kunnen is dat er een kabeltje o.i.d. tegen je CPU fan aan loopt. Daardoor draait die fan minder snel en word je PC warm. Misschien dat de processor zich daarom terug klokt. Ik weet alleen niet zeker of een Pentium 4 zo reageert bij oververhitting. Kijk eens met een programma als everest of realtemp wat de temperatuur van je processor is.

Link to comment
Delen op andere websites

Behalve dat je PC 7 jaar oud is en dus niet kunt verwachten dat het een snelheidsmonster is kun je behalve naar de koeling toch nog even naar je hardeschijf kijken. Als je op een 80 GB schijf slechts 5% ruimte vrij hebt is dat minder dan 4 GB.

Windows heeft al redelijk wat schijfruimte nodig om oa de slaapstand te kunnen gebruiken. Tevens gebruikt Windows de hardeschijf als aanvulling op je werkgeheugen.

Ik raad je aan minimaal 10% van je hardeschijf vrij te laten zodat je computer nog enigszins soepel blijft doorlopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Behalve dat je PC 7 jaar oud is en dus niet kunt verwachten dat het een snelheidsmonster is kun je behalve naar de koeling toch nog even naar je hardeschijf kijken. Als je op een 80 GB schijf slechts 5% ruimte vrij hebt is dat minder dan 4 GB.

Windows heeft al redelijk wat schijfruimte nodig om oa de slaapstand te kunnen gebruiken. Tevens gebruikt Windows de hardeschijf als aanvulling op je werkgeheugen.

Ik raad je aan minimaal 10% van je hardeschijf vrij te laten zodat je computer nog enigszins soepel blijft doorlopen.

jaja, maar hoe moet ik dat doen, er staat niet eens veel op behalve;

*gta4

ik heb bijna aalles uit de lijst gegooit en er weer op gezet, geen meer schijf ruimte

en het opstarten (als ie bij dat MS professional.... komt) duurt 1.35 min

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan ook een externe harde schijf kopen en al je belangrijke stuff daar op zetten en de rest gewoon verwijderen. (: Dan verlies je niets en krijg je ruimte vrij.

Bewerkt: door Tommx
Link to comment
Delen op andere websites

heb je ook al eens registery defrag gedaan? dat helpt enorm.

Verder heeft schijfruimte er niks mee te maken, windows zal alleen monder op kunnen slaan enzo, maar dat is verder geen probleem.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...