dangerwolf Geplaatst: 6 maart 2010 Rapport Geplaatst: 6 maart 2010 Hello allemaal, vraagje, hoe kan ik mijn DV-Camcorder (een Protax HC700 om precies te zijn) koppelen aan Pinnacle Studio 12 Ultimatum ? het is dus de bedoeling dat ik op de PC kan zien wat ik opneem . wie heeft oplossingen? Alvast bedankt. Kjell Reageren
Sentasi Geplaatst: 6 maart 2010 Rapport Geplaatst: 6 maart 2010 (bewerkt) Pinnacle software werk alleen met Pinnacle hardware dacht ik, een Protax dingie is niet van Pinnacle toch? Het zou kunnen, maar niet alle functies worden ondersteund dan. ( Heb ik jammer genoeg ook ervaring mee.) Als je Studio 12 opstart, ga je naar de tab 'opnemen'. Vervolgens naar 'instellingen', tabblad 'opnamebron'. Onder 'opname apparaten' selecteer je bij zowel video als audio je DV-camcorder. Als die daar niet staat, wordt hij niet ondersteunt. Edit: controleer ook of je de juiste drivers voor je camcorder geïnstalleerd heb. Bewerkt: 6 maart 2010 door Sentasi Reageren
Dieko Geplaatst: 7 maart 2010 Rapport Geplaatst: 7 maart 2010 Pinnacle software werk alleen met Pinnacle hardware dacht ik, een Protax dingie is niet van Pinnacle toch? Het zou kunnen, maar niet alle functies worden ondersteund dan. ( Heb ik jammer genoeg ook ervaring mee.) Als je Studio 12 opstart, ga je naar de tab 'opnemen'. Vervolgens naar 'instellingen', tabblad 'opnamebron'. Onder 'opname apparaten' selecteer je bij zowel video als audio je DV-camcorder. Als die daar niet staat, wordt hij niet ondersteunt. Edit: controleer ook of je de juiste drivers voor je camcorder geïnstalleerd heb. Je kan met Pinnacle alle videobronnen opnemen. Je moet je camera met een firewire kabel verbinden met je PC. Reageren
Galiorix Geplaatst: 7 maart 2010 Rapport Geplaatst: 7 maart 2010 Mijn god wat geeft deze camera een slecht beeld. :$ Voor Firewire zijn sowieso geen drivers nodig, dus dat is geen probleem. Ik vraag me alleen af of je deze met firewire aan moet sluiten, slaat hij zijn film eigenlijk wel op op een bandje? Reageren
Dieko Geplaatst: 7 maart 2010 Rapport Geplaatst: 7 maart 2010 Mijn god wat geeft deze camera een slecht beeld. :$ Voor Firewire zijn sowieso geen drivers nodig, dus dat is geen probleem. Ik vraag me alleen af of je deze met firewire aan moet sluiten, slaat hij zijn film eigenlijk wel op op een bandje? Volgens mij op een SD kaart. Reageren
Galiorix Geplaatst: 7 maart 2010 Rapport Geplaatst: 7 maart 2010 Volgens mij op een SD kaart. Dan weet ik bijna zeker dat hij het in ieder geval niet hoeft over te zetten met een Firewire kabel. Doe gewoon die SD kaart in je computer en kopieren die handel... Reageren
Dieko Geplaatst: 7 maart 2010 Rapport Geplaatst: 7 maart 2010 Volgens mij op een SD kaart. Dan weet ik bijna zeker dat hij het in ieder geval niet hoeft over te zetten met een Firewire kabel. Doe gewoon die SD kaart in je computer en kopieren die handel... Ik denk dat hij uberhaupt geen SD kaart erin heeft. Hij wilt zien op de PC wat hij opneemt Reageren
dangerwolf Geplaatst: 7 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 7 maart 2010 Ja, er zit een SD kaart in, en ik heb er een USBdraad bij gekregen, heb het geprobeerd, en krijg het volgende bericht: 'Studio is niet in staat verbinding te maken met uw camcorder' huh? ligt het aan drivers? Ps, ik weet dat het beeld sucks Reageren
Dieko Geplaatst: 7 maart 2010 Rapport Geplaatst: 7 maart 2010 Ja, er zit een SD kaart in, en ik heb er een USBdraad bij gekregen, heb het geprobeerd, en krijg het volgende bericht: 'Studio is niet in staat verbinding te maken met uw camcorder' huh? ligt het aan drivers? Ps, ik weet dat het beeld sucks Je moet ook niet verbinden. Als je verbind zoekt Pinnacle naar een Firewire kabel. Als het goed kan je de bestanden zien bij Deze computer. Heb je thuis of in de PC een ingebouwde SD reader? Reageren
dangerwolf Geplaatst: 9 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 9 maart 2010 (bewerkt) Ja, er zit een SD kaart in, en ik heb er een USBdraad bij gekregen, heb het geprobeerd, en krijg het volgende bericht: 'Studio is niet in staat verbinding te maken met uw camcorder' huh? ligt het aan drivers? Ps, ik weet dat het beeld sucks Je moet ook niet verbinden. Als je verbind zoekt Pinnacle naar een Firewire kabel. Als het goed kan je de bestanden zien bij Deze computer. Heb je thuis of in de PC een ingebouwde SD reader? ja, ik heb een SD reader ingebouwd in de PC zitten. trouwens,waar is zo'n Firewire kabel weg te halen, en wat kost het:$ Bewerkt: 9 maart 2010 door dangerwolf Reageren
Dieko Geplaatst: 9 maart 2010 Rapport Geplaatst: 9 maart 2010 Je moet de SD kaart van je camera in de PC doen als je video terug wilt bekijken. Reageren
dangerwolf Geplaatst: 9 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 9 maart 2010 Je moet de SD kaart van je camera in de PC doen als je video terug wilt bekijken. dat snap ik, ik wil alleen graag weten hoe ik mijn opname kan regelen via de computer. weet iemand ook wat een firewire kost:$? Reageren
Galiorix Geplaatst: 9 maart 2010 Rapport Geplaatst: 9 maart 2010 (bewerkt) Je moet de SD kaart van je camera in de PC doen als je video terug wilt bekijken. dat snap ik, ik wil alleen graag weten hoe ik mijn opname kan regelen via de computer. weet iemand ook wat een firewire kost:$? Mits je camera het ondersteund kan je het ook prima doen via USB. Installeer in ieder geval eerst de drivers, en sluit de camera daarna nog eens aan. Bewerkt: 9 maart 2010 door Galiorix Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.