Jump to content

TomTec 5.1 Dolby Surround set


NickyHendriks

Recommended Posts

Hallo,

Al een tijdje heb ik een 5.1 Dolby Surround setje van TomTec, maar ik heb hem altijd al gebruikt met stereo-geluid maar nooit met echt surround geluid... Mijn vraag is dus hoe ik het door kan sturen vanuit mijn DVD-Speler naar mijn 5.1 setje :) Welke kabels ik nodig heb etc. Ik heb namelijk hier drie Tulp kabels Rood-Wit liggen voor geluid.

Graag meer informatie omtrent het aansluiten van een set :) Mijn dvd-speler is een Amuseer met genoeg aansluitingen om surround geluid door te sturen :)

Link to comment
Delen op andere websites

Met tulp kabels gaat dat niet lukken, je zal dat via SCART of HDMI moeten doen. Ik denk dat SCART het beste is, HDMI zal er sowieso waarschijnlijk niet op zitten...

Bewerkt: door Galiorix
Link to comment
Delen op andere websites

Met tulp kabels gaat dat niet lukken, je zal dat via SCART of HDMI moeten doen. Ik denk dat SCART het beste is, HDMI zal er sowieso waarschijnlijk niet op zitten...

Ik heb ook geen SCART op mijn 5.1 setje zitten :N Alleen maar Tulp aansluitingen, want het zijn twee losse apparaten, niet gekocht in een set :N
Link to comment
Delen op andere websites

het kan wel met tulps, moet je vijf verschillende uit- en ingangen hebben, de LB, Lf, C, RF, RB en dan natuurlijk ook nog de subwoofer. Misschien heb je die ingangen op je 5.1 setje, maar er zijn niet bizar veel apparaten die deze uitgangen hebben.

Is het trouwens niet zo dat je versterker 2.0 om kan vormen naar 5.1? Meestal is dat wel zo namelijk.

@Galorix: optical fiber is ook prima hoor :puh:

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

@Galorix: optical fiber is ook prima hoor :puh:

Schoot er even bij in, maar als er al geen scart op zit...

Mijn DVD-speler heeft scart, maar mijn surround set niet. En sinds wanneer is het normaal dat speaker-sets scart-aansluitingen heeft? Niet wat ik ooit heb gezien. Ik heb er dan wel weinig verstand van, maar ik heb nog never nooit een speaker-set met scart of hdmi gezien :cya: En toch één vraagje, als je scart nodig zou hebben, waarom zitten er dan 6 losse Tulp aansluitingen op mijn subwoofer? :?
Link to comment
Delen op andere websites

Nu je het toch over de subwoofer hebt: dat is dan ook de versterker, toch? Heeft je DVD speler ook zoveel tulp aansluitingen aan de achterkant? Zo ja, dan kan je door een zooi tulp kabels te kopen alles met elkaar verbinden, maar als dat niet het geval is zal het niet mogelijk zijn en moet je een DVD speler kopen met ondersteuning voor 5.1 geluid. Maak anders een foto van de achterkant van je DVD speler..

Link to comment
Delen op andere websites

Nu je het toch over de subwoofer hebt: dat is dan ook de versterker, toch? Heeft je DVD speler ook zoveel tulp aansluitingen aan de achterkant? Zo ja, dan kan je door een zooi tulp kabels te kopen alles met elkaar verbinden, maar als dat niet het geval is zal het niet mogelijk zijn en moet je een DVD speler kopen met ondersteuning voor 5.1 geluid. Maak anders een foto van de achterkant van je DVD speler..

Ik zal even foto's maken en die dan posten ;)

DVD Speler:

http://i40.tinypic.com/9a8thc.jpg

Subwoofer/5.1-set:

http://i43.tinypic.com/k4ghi0.jpg http://i43.tinypic.com/255s4rb.jpg

(Afbeeldingen beetje heel erg groot :puh:

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Heb je wel een dvd of tv uitzending met 5.1 audio?

Anders wil het natuurlijk ook niet xD

Moet je dit ook nog hebben dan? Ik dacht altijd dat dit soortvan automatisch ging :puh: Maar ik zal het eens met een DVD proberen in te stellen in de setup van de DVD ;)

Heb je ook gekeken of al je settings goed staan?

Die staan goed :D

EDIT: In Lord of the Rings werkt het in 5.1 _O_

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...