Puma Geplaatst: 8 maart 2010 Rapport Geplaatst: 8 maart 2010 (bewerkt) Poster voor een hockeyclub-feest, thema "Ibiza Beach". Geheel is uitgevoerd als A3 op 300dpi, wat een resolutie van 5358×7587 pixels. Hier en daar zijn nog wat slordigheidjes te zien, maar sommige hiervan heb ik bewust niet weggewerkt, omdat ik vond dat het wel wat toevoegde; andere heb ik simpelweg over het hoofd gezien. Tweede puntje waar ik niet helemaal tevreden over ben is de lichtgele kleur van de letters die op een donkere achtergrond staan. Ik kon er niet echt een betere kleur voor vinden. Toch vang ik er wel weer 15 euro voor . Comments? [Edit]Link is ook wel handig... http://www.pumastudios.nl/ibiza_beach_poster_cd_feest.jpg Bewerkt: 8 maart 2010 door Puma Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 9 maart 2010 Rapport Geplaatst: 9 maart 2010 Het is een leuke poster, alleen staan alle mensen er een beetje bij alsof ze er niets aan vinden, je zou ze wat actiever kunnen maken. Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 9 maart 2010 Rapport Geplaatst: 9 maart 2010 In één oogopslag is het een prima poster, het zal zeker mijn aandacht trekken. De warme achtergrond, de zon en het water zijn natuurlijk typerend voor Ibiza en het is goed dat je op die sfeer hebt ingespeeld. Aan de tekst kan echter nog wel wat verbetert worden. Het lijkt willekeurig neergekwakt te zijn onder het motto 'zo lang het er maar op staat' en dat oogt wat rommelig. De belangrijke teksten (de naam, de datum en wellicht de locatie) raad ik je aan groter maken, de rest kun je veel beter klein houden en netjes bij, onder of naast elkaar zetten. Niet verspreid over de hele poster. Gebruik de bovenkant van de poster voor de belangrijke tekst, de onderkant voor de overige info. Het type font heeft overigens wel iets weg van dat rimpelige water bij een strand, maar ik weet niet of dat daadwerkelijk de achterliggende gedachte is of mijn eigen beleving. Daarnaast zijn er nog een aantal kleine, onafgewerkte puntjes. Zo ben je een paar stukjes strand vergeten weg te gummen bij enkele silhouetten en zijn er zichtbaar happen weg uit het strand. Een ander punt, niet direct een minpunt, zijn de silhouetten in spiegelbeeld. Het zou toch mooier zijn als je verschillende schimmen gebruikt die liefst ook uitstralen dat er een feest is. Reageren
Puma Geplaatst: 9 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 9 maart 2010 (bewerkt) Mkay, dank jullie voor het commentaar. Eigenlijk heb ik de postere een beetje afgeraffeld ja, als je het zo wilt noemen. Ik ben momenteel bezig met een tweede poster; deze zal ik straks uploaden. [Edit] Tweede poster, thema "Alle hends aan dek". Over deze ben ik behoorlijk tevreden. De losse endjes heb ik deze keer wel netjes weggewerkt. Misschien hebben jullie toch nog opmerkingen over iets dat beter kan? URL: http://www.pumastudi...nds_aan_dek.jpg Bewerkt: 9 maart 2010 door Puma Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 9 maart 2010 Rapport Geplaatst: 9 maart 2010 Je tweede poster ziet er erg goed uit, het straalt echt sfeer uit. En hoewel het niet lelijk is, zou ik toch kijken of er een andere optie mogelijk is voor de hoeveelheid tekst links op de rots. Misschien kun je van de kaart op de achtergrond een schatkaart maken met kruisjes (zoals je er ook al een hebt), stippellijnen en noem het maar op. Bij de kruisjes zet je dan tekst, als je snapt wat ik bedoel. Het valt misschien iets minder op, maar ik zoek zelf graag subtiele en creatieve manieren om tekst te verwerken. Reageren
Puma Geplaatst: 10 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 10 maart 2010 Klopt, de tekst aan de linkerkant is een beetje in overmaat aanwezig, om 't maar even zo te noemen. Probleem is alleen, dat als ik de tekst kleiner maak, deze dan niet meer zo goed te lezen is.. Er is ook geen stukje tekst dat ik weg kan laten: alle info is belangrijk. Dat van die kruisjes was ik inderdaad van plan, of in ieder geval iets in die trend. Ik wou er eigenlijk een soort van schatkaart van maken, met de locatie van het feest op de locatie van de schat en stukken info verspreid over de route, maar dit zou te veel werk worden. Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 11 maart 2010 Rapport Geplaatst: 11 maart 2010 Klopt, de tekst aan de linkerkant is een beetje in overmaat aanwezig, om 't maar even zo te noemen. Probleem is alleen, dat als ik de tekst kleiner maak, deze dan niet meer zo goed te lezen is.. Er is ook geen stukje tekst dat ik weg kan laten: alle info is belangrijk. Op wat voor formaat wordt de poster afgedrukt? Als je bijvoorbeeld de grootte van 'Piraten en Matrozen' als richtlijn neemt, dan moet dat in een rood en dikker font wel te lezen zijn, dacht ik zo. Helemaal als de poster te hangen komt op prikborden en dergelijke. Men neemt over het algemeen wel de moeite om een poster dan eens van dichterbij te bekijken. Dat van die kruisjes was ik inderdaad van plan, of in ieder geval iets in die trend. Ik wou er eigenlijk een soort van schatkaart van maken, met de locatie van het feest op de locatie van de schat en stukken info verspreid over de route, maar dit zou te veel werk worden. Daar moet je je niet door laten tegenhouden, dat is zonde. Zie het als een uitdaging. Je idee klinkt erg leuk en ik kan me bovendien niet voorstellen dat het de poster niet ten goede komt. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 12 maart 2010 Rapport Geplaatst: 12 maart 2010 Even tussendoor, was het niet alle hens aan dek ipv hends aan dek? Reageren
Puma Geplaatst: 13 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 13 maart 2010 Dat klopt, maar dat wilden de opdrachtgevers zeiden dat het "hends" was en dat ik dat erop moest zetten... Ik had overigens bar weinig tijd om aan de poster te maken en heb 't daarom maar zo gelaten. Het formaat is overigens A3. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.