Jump to content

Venzio's nieuwe pc?


Venzio

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Ik wil met de tijd een nieuw pc'tje kopen en nu ben ik alvast aan het kijken, dit is m'n lijstje:

Budget: €1000 tot €1300 euro

Doel: All Points Bulletin en Gta IV tog wel op maximaal kunnen spelen en nieuwere games die gaan komen ook.

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: Samengesteld

Benodigde randapparatuur: Kast

Besturingssysteem: Windows 7 64 bit

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Weet ik niet wat ik kan hergebruiken heb nu de Acer Aspire M3641

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: Geen

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: In elkaar laten zetten

Extra koeling (voor overklokken)?: Later misschien

Met vriendelijke Groet,

Venzio.

Link to comment
Delen op andere websites

=1&product[253385]=1&product[225309]=1&product[224674]=1&product[7517]=1&product[245679]=1&product[260677]=1&product[225854]=1&product[94822]=2&product[198873]=1"]Een iets andere AMD Phenom systeem

Ik heb er een snellere Spinpoint F3 in gedaan i.p.v. de F1, HD 5850 vervangen met een 5870, en Retail 7 is nu OEM 7.

Het verschil nu tussen het i7 systeem en het PII x4 systeem is dat het Phenom II systeem een betere grafische kaart heeft, snellere HDD, OEM Windows (een echt groot verschil is er niet tussen Retail en OEM), en meer geheugen (al zal je dit totaal niet merken, zelfs 6GB is imo een beetje veel) Een i7 is alleen wel een krachtigere processor.

Het is een beetje wat je maar wilt. Als je vooral free roamers wilt gaan spelen, zoals IV en APB (welke je had opgegeven), dan kan je beter het i7 systeem nemen. Wil je ook shooters en dergelijke spelen heb je meer baat bij het x4 systeem.

Bewerkt: door Hayte
Link to comment
Delen op andere websites

Als reactie op DJMaddox en Hayte, mijn eigen mening is dat Socket 1366 en daarme de i7 9xx reeks highly overrated is. Vooral bij de samenstelling zoals jullie deze doen. Als je rekening houdt met het feit dat hij misschien later wil gaan overclocken, dan is een Socket 1156 met i7 860 een veel betere optie.

De i7 860 kan prima overweg met 1 videokaart en waarbij een i7 920 beter is voor meerdere, omdat het er maar 1 is is hij de 860 een betere keus.

Als je kiest voor 2x2GB of 4x2GB zorg je er ook voor je mocht je later een upgrade doen naar een nieuwe platform met ook weer DDR3 dan houdt je de compatibilteit door dat je dual channel hebt(triple channel is ook overrated en zal nooit mainstream worden). Mocht je dus ook naar AMD gaan of naar een nieuwe intel platform dan is de kans groter dat je het geheugen mee kunt nemen.

De moederborden zijn goedkoper.

Ook heeft de 860 een betere turbo(handig als je singlethreaded bezig bent) iets waardoor de 860 vaak beter presteert als de 920. En ook heeft de 860 een beter overclock potentieel.

Alleen als je 2 of meer videokaarten gaat gebruiken(high end kaarten die niet genoeg hebben al 2xPCIe 8) dan is Socket 1366 een goede optie.

greets,

QinX

Link to comment
Delen op andere websites

Kan er iemand nog eentje samenstellen met QinX reactie en het is 't meest voor hoog gebruik free-roaming FPS speel ik wel is maar 't gaat echt om de Free-roaming games.

Ik zou gewoon de hardware onderdelen hieruit halen, http://www.hardware.info/nl-NL/pcadvice/bpufbZtmag/viewconfig/PC_Advies_Game_PC__maart_2010/

Deze is dan op basis van mijn advies, alleen moet je alle randapparatuur weg denken. Volgens mij kom je dan rond de 1200 euro uit.

uiteraard ALTIJD voor OEM windows gaan, er zijn maar 3 verschillen:

1). Prijs OEM is veeeeel goedkoper

2). support krijg je niet bij de OEM versie( maakt niets uit want MS geeft nooit goede support en mensen zijn te lui om te bellen, google is your friend als er iets mis is)

3). het enige nadeel is dat het gekoppeld wordt aan je hardware, maar zolang je de complete PC niet vervangt is ook dat geen probleem.(je kunt dus wel ooit je videokaart of processor upgraden, of je harde schijf vervangen).

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...