Smithie Geplaatst: 10 maart 2010 Rapport Geplaatst: 10 maart 2010 Hallo allemaal, Ik heb net een nieuwe pc met windows 7 , alles erop en eraan maar nu merkte ik dat ik geen admin ben. Ik heb maar 1 gebruiker , dus ik dacht dat hij me automatisch admin zou maken , maar dit is dus niet zo... Hoe maak ik mezelf admin ?? Groet, Smithie Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 10 maart 2010 Rapport Geplaatst: 10 maart 2010 Rechtsklik op een programma en dan als administrator uitvoeren, dan ben je zo lang alks je dat programma uitvoert admin binnen dat programma. zo werkt 7 nu eenmaal. Mocht dat niet kunnen omdat je daar niet de rechten voor hebt moet er nog een account op je computer zijn, maar het lijkt me dat je dat wel in de gaten zou hebben. Reageren
Rutger. Geplaatst: 10 maart 2010 Rapport Geplaatst: 10 maart 2010 Linkje, zo werkt het bij Vista.. Waarschijnlijk ook bij Windows 7 Reageren
Joriz Geplaatst: 10 maart 2010 Rapport Geplaatst: 10 maart 2010 Er is een reden dat je niet volledige rechten hebt. Mochten programma's meer rechten nodig hebben dan kan je ze via de rechter muisknop als administrator starten. Echter geef je hierbij programma's meer toegang tot je computer. (Kwaadwillende) programma's kunnen op deze manier wijzigingen aan je systeem maken waardoor je computer mogelijk niet meer goed werkt. Als je dus alles standaard in administrator rechten zou draaien kan elk programma alles op je computer aanpassen zonder dat je daar enkele bevestiging voor hoeft te geven. Hierbij kan je eigenlijk garanderen dat je installatie binnen kortste keren incorrect gaat werken en tevens mogelijk virussen/spyware/rootkits zeer makkelijk je PC over kunnen nemen. Reageren
wesley123 Geplaatst: 10 maart 2010 Rapport Geplaatst: 10 maart 2010 helaas is er als je zelf al administrator bent nog steeds geen standaard administrator rechten gegeven aan de programmas, dus gaat jouw idee niet op joriz. Dat je geen admin bent kan alleen problemen geven bij het aanpassen van bepaalde instellingen, verder neit, als je admin bent zul je nog steeds programmas handmatig als administrator meoten starten. Reageren
Joriz Geplaatst: 11 maart 2010 Rapport Geplaatst: 11 maart 2010 helaas is er als je zelf al administrator bent nog steeds geen standaard administrator rechten gegeven aan de programmas, dus gaat jouw idee niet op joriz. Rechter muisknop op betreffende programma en dan naar Properties (eigenschappen). Bij de tab Compatibility (Compatibiliteit) kan je bij Privilege level kiezen Run this program as an administrator. Hierna wordt het programma altijd als administrator uitgevoerd. Het is echter ten zeerste af te raden dit te doen, aangezien je een programma te veel macht geeft. Als een programma vastloopt of wat raars doet is hij in administrator mode niet meer zo goed beschermd als op userlevel mode. Reageren
wesley123 Geplaatst: 11 maart 2010 Rapport Geplaatst: 11 maart 2010 ja dat programma idd, maar je kunt neit instellen dat elk programma direct als admin uit word gevoert. Daarbij maakt het ook niet uit of je het 1 keer als admin uitvoert en de 2e keer neit meer of als je het blijft doen, als het een virus is heeft het de eerste keer al wel de schade toegebracht dus maakt het de 2e keer ook gene bal meer uit. Administrator is in 7 van minder belang maar kan toch nog belangrijk zijn voor het goed werken van programmas. Reageren
TomFurga Geplaatst: 11 maart 2010 Rapport Geplaatst: 11 maart 2010 Hoe maak ik mezelf admin ?? Kortom, dat kan niet en het is niet nodig, als een programma administrator-rechten nodig heeft, vraagt het daar wel om, en dat gebeurt maar zelden. Reageren
Smithie Geplaatst: 11 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 11 maart 2010 Ik heb alles begrepen , bedankt voor de info !! Deze topic mag gesloten worden. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.