Jump to content

Het Rook topic


Metal-Bullets

  

91 leden hebben gestemd

  1. 1. Rook je?

    • Ja
      8
    • Soms
      7
    • Nee!
      71
    • Ik heb gerookt maar ben gestopt
      5


Recommended Posts

@Firefighter

Eerlijk gezegd begrijp ik jou probleem niet :?

Als mensen willen roken laat ze toch, waarom zal je je druk gaan maken over mensen die wel roken.

Als er mensen in je familie roken of in je vriendenkring, en dan gebeurt er iets met ze, dan maak je je er vanzelf druk om. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 154
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Amfetamientje

    23

  • MegaPilot

    16

  • FireFighter

    10

  • moechy

    9

@Firefighter

Eerlijk gezegd begrijp ik jou probleem niet :?

Als mensen willen roken laat ze toch, waarom zal je je druk gaan maken over mensen die wel roken.

Als er mensen in je familie roken of in je vriendenkring, en dan gebeurt er iets met ze, dan maak je je er vanzelf druk om. ;)

Je bedoelt als in ziek worden of overlijden?

Tja, daar kiezen ze toch echt zelf voor.

Ik vind niet dat iemand daarvoor zijn/haar gewoontes moet aanpassen.

Nu weet ik natuurlijk niet hoever 'druk maken' bij jou gaat, maar om het ze te verwijten gaat mij een beetje ver.

Als jij je alleen zorgen maakt om hen snap ik het wel, maar daar hebben andere rokers toch niets mee te maken?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nooit sigaretten of shag gerookt. In een (letterlijk) grijs verleden wel geblowd. Mijn vrouw rookt wel, maar dat ruik ik niet eens meer. Maar als m'n schoonvader vroeger kwam, moest ie z'n zware shag onder de afzuigkap of buiten roken. Maar hij is gestopt, dus dat hoeft ook niet meer.

Als mensen roken moeten ze dat zelf weten, het is je eigen lichaam en portemonnee tenslotte. Maar ik vind wel dat je anderen er niet mee moet storen, met de (in mijn ogen) stank.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, ik rook niet. En als het aan mij ligt zal ik ook nooit gaan roken. Ik heb twee rokers in huis, soms drie. Mijn moeder, mijn zus en haar vriend. Als ik dan even naar buiten ga, en één van hun of hun alle drie gaan roken, dan staat het helemaal blauw in de woonkamer van de sigaretten rook. En de deur opendoen gaat ook niet want ze vinden dat 'koud'. Ik vind het dan zo'n onzin dat je rookt. Je verspilt je hele leven ermee. En buiten dat, je kleding en je huis gaat stinken, je ziet er veel ouder uit, je tanden worden geel en je hebt veel meer kans op hart- en vaatziekten en kanker. En als dat je nog niet boeit, en dan moet je naar mijn mening wel heel gek in je hoofd zijn, kosten sigaretten handenvol met geld. Ik neem even een voorbeeldje. Mijn moeder rookt één pakje per dag. Dat pakje kost €4,80. Om een hele week te berekenen doe je simpelweg €4,80 × 7 = €33,60. In één maand zitten ongeveer vier weken, dus je doet €33,60 × 4 = €134,40. In één jaar zitten twaalf maanden, dus je doet €134,40 × 12 = €1612,80. Van dat geld kan je een nieuwe computer kopen of op vakantie gaan. Maar nee, inplaats daarvan nemen rokers sigaretten die je van binnen en van buiten slopen. Te gek voor woorden, alleen daarom zou ik al niet roken. Ik heb mijn geld wel aan wat leukere dingen te besteden.

En de mensen die de sigaretten produceren, die slaan echt de spijker op de kop. Dat zijn seriemoordenaars. En die worden niet gestraft. Het moet toch niet veel gekker worden. Maar de wereld zit nou eenmaal raar in elkaar. Twee mensen neerschieten, daar wordt je voor gestraft, maar dodelijke sigaretten produceren waarbij er per jaar duizenden doden, nee dat is oké. :duh:

4 X 12 = 48, je mist 4 weken.

Je moeder is 1747,20 euro kwijt, van die 134,40 euro ken je lekker van uit eten hoor.

Maar ontopic:

Ik zelf heb een jaar gerookt. En ook wel een anderhalf pakje per dag, maar gelukkig ben ik er zo goed als vanaf, en nou zit ik op zo'n 1 à 2 sigaretten per dag.

Bewerkt: door game~skater
Link to comment
Delen op andere websites

Mag ik vragen hoe jij als vijftienjarige aan 1 á 2 sigaretten per dag komt?

Als veertienjarige kom ik zonder problemen aan paddo's, wiet, korte drank en sigaretten..:7 (Ik doe niet aan drugs/sigaretten hoor..^^)

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Gisteren voor het eerst een jointje gerookt.

Nee niet om stoer te doen.

Maar ik ben van de mening dat je alles in het leven eens moet hebben uitgeprobeerd.

en? is het iedereen aan te raden? :Y

Dat sowieso niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Gisteren voor het eerst een jointje gerookt.

Nee niet om stoer te doen.

Maar ik ben van de mening dat je alles in het leven eens moet hebben uitgeprobeerd.

en? is het iedereen aan te raden? :Y

Met vragen over drugs kan je beter naar een ander forum gaan ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Gisteren voor het eerst een jointje gerookt.

Nee niet om stoer te doen.

Maar ik ben van de mening dat je alles in het leven eens moet hebben uitgeprobeerd.

en? is het iedereen aan te raden? :Y

Drugs zijn sowieso niet aan te raden.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...