Jump to content

Het Rook topic


Metal-Bullets

  

91 leden hebben gestemd

  1. 1. Rook je?

    • Ja
      8
    • Soms
      7
    • Nee!
      71
    • Ik heb gerookt maar ben gestopt
      5


Recommended Posts

  • Reacties 154
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Amfetamientje

    23

  • MegaPilot

    16

  • FireFighter

    10

  • moechy

    9

Het is inderdaad gewoon een kwestie van je kunnen verzetten en dat is het dan ook, ik ken dat gezeik wel van dat ze niet zonder kunnen maar dat is dan ook gewoon een hoop zever...

Dude, een verslaving zit niet alleen tussen je oren hoor..Het enige wat hier zever is, is jouw post.

Link to comment
Delen op andere websites

Onzin, gewoon een paar kloten kweken.

Moet jij zonodig zeggen Amfetamientje :7 .

Ja, dat moet ik inderdaad nodig zeggen.

Ik heb een shitload aan dope weggewerkt in mijn leven maar ben ook niet verslaafd.

Ja, ik heb periodes dat ik redelijk wat dex wegwerk, maar die worden weer opgevolgd door periodes dat ik niets gebruik.

Link to comment
Delen op andere websites

Dude, een verslaving zit niet alleen tussen je oren hoor..Het enige wat hier zever is, is jouw post.

Dat denk jij dan, inderdaad er zijn bijwerkingen bij afkicken van wat dan ook...

Maar je kan niet zeggen dat je het zelf niet kan verhelpen, want dat is pas een hoop gezeik.

Hulp is nodig wanneer een verslaafde zelf niet meer kan realiseren dat hij moet stoppen of zelf niet meer kan stoppen, maar wie ligt dan aan de oorzaak...

Dat was niet slecht bedoeld hoor Amfetamientje ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Dude, een verslaving zit niet alleen tussen je oren hoor..Het enige wat hier zever is, is jouw post.

Dat denk jij dan, inderdaad er zijn bijwerkingen bij afkicken van wat dan ook...

Maar je kan niet zeggen dat je het zelf niet kan verhelpen, want dat is pas een hoop gezeik.

Hulp is nodig wanneer een verslaafde zelf niet meer kan realiseren dat hij moet stoppen of zelf niet meer kan stoppen, maar wie ligt dan aan de oorzaak...

Letterlijk gezien zit het inderdaad tussen je oren, alle dope werken op je hersenen (elk op hun eigen manier).

Figuurlijk gezien verschilt het per dope, zo kan afkicken van GHB dodelijk zijn.

Toch zul je zien dat geestelijk en lichamelijke verslavingen vaak dicht bij elkaar liggen en er eigenlijk geen duidelijke lijn (woordgrapje 'ha-ha') te trekken valt.

Wel komen de meeste verslavingen voort uit problemen van vroeger.

Dat was niet slecht bedoeld hoor Amfetamientje ;)

Ik leg ook alleen uit waarom ik juist recht van spreken heb ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Tegen een roker zeggen dat stoppen slechts 'een kwestie van doorzetten' is, is het zelfde als tegen een anorexia patient zeggen dat het slechts een kwestie van door eten is.

Als niet-roker kun je niet zeggen hoe het is en het verschild zeer per persoon. Ik heb er bijvoorbeeld geen moeite mee om een dagje niet te roken. Maar er zijn ook mensen die na 2 uur al weer per direct een sigaret nodig hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Tegen een roker zeggen dat stoppen slechts 'een kwestie van doorzetten' is, is het zelfde als tegen een anorexia patient zeggen dat het slechts een kwestie van door eten is.

Nee, dat is het niet.

Anorexia zit geestelijk veel verder genesteld in een persoon en is veel moeilijker om te doorbreken.

De geestelijke verslaving van roken valt in het niet bij vele andere verslavingen.

Lichamelijke verslavingen zijn vaak om te lachen, ghb en heroïne zijn hier dan weer uitzonderingen op (alcohol eventueel ook).

Link to comment
Delen op andere websites

Dat denk jij dan, inderdaad er zijn bijwerkingen bij afkicken van wat dan ook...

Maar je kan niet zeggen dat je het zelf niet kan verhelpen, want dat is pas een hoop gezeik.

Hulp is nodig wanneer een verslaafde zelf niet meer kan realiseren dat hij moet stoppen of zelf niet meer kan stoppen, maar wie ligt dan aan de oorzaak...

Dat was niet slecht bedoeld hoor Amfetamientje ;)

Je kunt het verhelpen ja, maar met alleen 'doorbijten' lukt het allesinds niet. Je hebt vaak als roker vrienden die roken enja, dan zit je daar weer met de zin om er eentje op te steken. Je kan natuurlijk afbouwend roken(week 1 - 5 sigaretten per dag, week 2 - 4 sigaretten per dag, enzovoort), maar de zin naar roken blijft(al dan niet in grote/kleine mate). Vandaag 2maal van een joint getrokken, ik vind er niet veel aan.

Link to comment
Delen op andere websites

maar met alleen 'doorbijten' lukt het allesinds niet. Je hebt vaak als roker vrienden die roken enja, dan zit je daar weer met de zin om er eentje op te steken.

Jawel, blijft een kwestie van een goed paar kloten groeien.

Ik heb na mijn "coke-periode" ook gewoon gezegd : genoeg is genoeg.

Vervolgens bij vrienden gezeten die wel coke gebruikte zonder zelf wat te nemen.

Ook totaal geen drang meer naar coke.

En volgens mij is de geestelijke drang van Coke+alcohol (Cocaethylene, extra verslavend) en stukje heviger dan dat van roken.

Bij roken blijft het gewoon een kwestie van niet meer doen. Het komt maar zelden voor dat een rookverslaving met een of ander diep psychologisch-trauma te maken heeft zoals bij andere drugs.

maar de zin naar roken blijft(al dan niet in grote/kleine mate)

Nee, dat gaat ook vanzelf weg.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, dat gaat ook vanzelf weg.

Niet, dat blijft. Er zijn veel mensen die na een paar jaar toch weer gaan roken. Schijnbaar hadden die mensen nog voldoende trek in een sigaret om er weer aan te beginnen.

Link to comment
Delen op andere websites

maar met alleen 'doorbijten' lukt het allesinds niet. Je hebt vaak als roker vrienden die roken enja, dan zit je daar weer met de zin om er eentje op te steken.

Jawel, blijft een kwestie van een goed paar kloten groeien.

Ik heb na mijn "coke-periode" ook gewoon gezegd : genoeg is genoeg.

Vervolgens bij vrienden gezeten die wel coke gebruikte zonder zelf wat te nemen.

Ook totaal geen drang meer naar coke.

En volgens mij is de geestelijke drang van Coke+alcohol (Cocaethylene, extra verslavend) en stukje heviger dan dat van roken.

Bij roken blijft het gewoon een kwestie van niet meer doen. Het komt maar zelden voor dat een rookverslaving met een of ander diep psychologisch-trauma te maken heeft zoals bij andere drugs.

maar de zin naar roken blijft(al dan niet in grote/kleine mate)

Nee, dat gaat ook vanzelf weg.

Een drugsverslaving valt in mijn ogen niet te vergelijken met een rookverslaving. Ik denk niet dat je op café ff met je biertje in je handen een lijntje opsnuift, roken is meer een sociaal gebeuren.

Link to comment
Delen op andere websites

Nee, dat gaat ook vanzelf weg.

Niet, dat blijft. Er zijn veel mensen die na een paar jaar toch weer gaan roken. Schijnbaar hadden die mensen nog voldoende trek in een sigaret om er weer aan te beginnen.

Die 'trek' is de zelfde trek die ze hadden toen ze niet rookte.

Ik had het over de extra trek van de verslaving, excuses voor de onduidelijkheid.

Ik denk niet dat je op café ff met je biertje in je handen een lijntje opsnuift, roken is meer een sociaal gebeuren.

Nee, die zuipen hun biertje op, lopen naar de wc en snuiven het daar op.

En dope gebruiken is ook "leuker" als iedereen gewoon mee doet: "ik neem nog even een lijntje, wie doet er mee?"

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb lang sigaren gerookt (ook wel eens een sigaret), maar ik kreeg last van de ademhaling, dus ben ik gestopt. Ik wil nog wel eens roken, maar als je bedenkt dat het een akelig gevoel is als je geen lucht krijgt dan doe ik het maar niet meer.

Bewerkt: door RHochstenbach
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...