Jump to content

Het Rook topic


Metal-Bullets

  

91 leden hebben gestemd

  1. 1. Rook je?

    • Ja
      8
    • Soms
      7
    • Nee!
      71
    • Ik heb gerookt maar ben gestopt
      5


Recommended Posts

Nee, dat gaat ook vanzelf weg.

Niet, dat blijft. Er zijn veel mensen die na een paar jaar toch weer gaan roken. Schijnbaar hadden die mensen nog voldoende trek in een sigaret om er weer aan te beginnen.

Die 'trek' is de zelfde trek die ze hadden toen ze niet rookte.

Ik had het over de extra trek van de verslaving, excuses voor de onduidelijkheid.

Ik denk niet dat je op café ff met je biertje in je handen een lijntje opsnuift, roken is meer een sociaal gebeuren.

Nee, die zuipen hun biertje op, lopen naar de wc en snuiven het daar op.

En dope gebruiken is ook "leuker" als iedereen gewoon mee doet: "ik neem nog even een lijntje, wie doet er mee?"

Stop gwn met die rotzooi man wat heeft 't voor'n zin, om je neus en je longen te vernaaien?

Bewerkt: door GreyFox-Smurf
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 154
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Amfetamientje

    23

  • MegaPilot

    16

  • FireFighter

    10

  • moechy

    9

maar met alleen 'doorbijten' lukt het allesinds niet. Je hebt vaak als roker vrienden die roken enja, dan zit je daar weer met de zin om er eentje op te steken.

Jawel, blijft een kwestie van een goed paar kloten groeien.

Ik heb na mijn "coke-periode" ook gewoon gezegd : genoeg is genoeg.

Vervolgens bij vrienden gezeten die wel coke gebruikte zonder zelf wat te nemen.

Ook totaal geen drang meer naar coke.

En volgens mij is de geestelijke drang van Coke+alcohol (Cocaethylene, extra verslavend) en stukje heviger dan dat van roken.

Bij roken blijft het gewoon een kwestie van niet meer doen. Het komt maar zelden voor dat een rookverslaving met een of ander diep psychologisch-trauma te maken heeft zoals bij andere drugs.

maar de zin naar roken blijft(al dan niet in grote/kleine mate)

Nee, dat gaat ook vanzelf weg.

Een drugsverslaving valt in mijn ogen niet te vergelijken met een rookverslaving. Ik denk niet dat je op café ff met je biertje in je handen een lijntje opsnuift, roken is meer een sociaal gebeuren.

Dan ben jij nog nooit in een grote dans kroeg geweest :puh:, ik heb wel eens gezien dat ze gewoon in het toilet aan het snuiven zijn :bonk:

Een kwart daar staat stijf van de pillen, cocaïne of speed :7

Maar nu weer on topic

Bewerkt: door Metal-Bullets
Link to comment
Delen op andere websites

Wat ik het ergst vind aan rokers, is dat sommige (ik zal niet generaliseren!) geen rekening houden met anderen. Iemand hoort niet te roken waar anderen bijstaan, tenzij hij gevraagd heeft. Dit is louter een ethisch bezwaar; stop je rotzooi niet bij een ander. Is hetzelfde als dat je je afval in de tuin van de buren gooit. Dat doe je toch ook niet... Als ze rekening houden met anderen, moeten ze het in mijn ogen helemaal zelf weten. Ieder is baas over eigen lichaam.

Wel jammer, door sigaren kan je keelkanker krijgen en dat is 100% ongeneesbaar.

Bron?

Inderdaad, dat is onzin. Mijn vader heeft keelkanker gehad, en is genezen verklaard.

Link to comment
Delen op andere websites

Sigaretten vind ik naar niks smaken, waterpijpen doe ik als ik de kans heb(bij vrienden dan).

waterpijpen is ook best wel lekker

Ja waterpijpen is wel lekker. Een joint moet je ook is proberen.

Link to comment
Delen op andere websites

Sigaretten vind ik naar niks smaken, waterpijpen doe ik als ik de kans heb(bij vrienden dan).

waterpijpen is ook best wel lekker

Ja waterpijpen is wel lekker. Een joint moet je ook is proberen.

Al gedaan voor jij dit postte. :D

Link to comment
Delen op andere websites

ik rook zelf niet, ik wil dat gewoon niet, maar als mensen willen roken vind ik dat prima.

dat is hun keuze, en zoals Dutchy3010 al zegt Ieder is baas over eigen lichaam. dat ben ik met haar eens, maar ik vind ook, dat ze wel rekening moeten houden met mensen die niet roken en daarvan last van ondervinden, en als mensen binnen roken dat vind ik ook niet bepaald niet fijn

Link to comment
Delen op andere websites

Sigaretten vind ik naar niks smaken, waterpijpen doe ik als ik de kans heb(bij vrienden dan).

waterpijpen is ook best wel lekker

Ja waterpijpen is wel lekker. Een joint moet je ook is proberen.

Al gedaan voor jij dit postte. :D

Hoe oud was je?

Link to comment
Delen op andere websites

Stop gwn met die rotzooi man wat heeft 't voor'n zin, om je neus en je longen te vernaaien?

Dat vind ik natuurlijk stoer, wat anders?

Meen je dat nou fucking serieus?

Als dat echt zo is dan heb ik maar 1 ding te zeggen Get A LIFE

Link to comment
Delen op andere websites

Meen je dat nou fucking serieus?

Als dat echt zo is dan heb ik maar 1 ding te zeggen Get A LIFE

Ironie: [v] spot waarbij men het tegendeel zegt van wat men bedoelt te zeggen

Ja, dat meent hij... :7

Dank u!

Ik heb het een beetje gehad met dat eindeloze gezeik op mijn levensstijl en kan het niet echt meer opbrengen om het nog een keer uit te leggen.

Als iemand serieus interesse heeft in mijn denken en doen wil ik best wat moeite doen om mijzelf uit te leggen, maar dan verwacht ik wel dat iemand eerst die bekrompen gewoontes opzij zet en ergens écht voor open probeert te staan.

Link to comment
Delen op andere websites

Meen je dat nou fucking serieus?

Als dat echt zo is dan heb ik maar 1 ding te zeggen Get A LIFE

Ironie: [v] spot waarbij men het tegendeel zegt van wat men bedoelt te zeggen

Ja, dat meent hij... :7

Dank u!

Ik heb het een beetje gehad met dat eindeloze gezeik op mijn levensstijl en kan het niet echt meer opbrengen om het nog een keer uit te leggen.

Als iemand serieus interesse heeft in mijn denken en doen wil ik best wat moeite doen om mijzelf uit te leggen, maar dan verwacht ik wel dat iemand eerst die bekrompen gewoontes opzij zet en ergens écht voor open probeert te staan.

Amfe, doe geen moeite hier op het forum. Ze snappen het toch niet. :7

Met my kan je altyd eens een praatje maken in BD fzo als je wil ^_^.

OT: Ach, roken, ik rook al zoveel jaren mee.

Ben aan het nadenken om er ook zelf mee te beginnen.

Niet om stoer te doen ofzo maarja gewoon proberen of ik het lekker vind.

Vind ik lekker blijf ik doorgaan natuurlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Weet je, volgens mij begin je best pas te denken om te roken als je 18 jaar (of nog wat ouder) bent :puh:. Dan zal je ook 'helderder' nadenken, en minder verkeerde keuzes maken. Want 9 van de rokers die ik ken, heeft er spijt van dat ie begonnen is op z'n 16 jaar of zo. En spijt krijg je er waarschijnlijk toch wel van, als het niet vroeg is, dan is het laat. Maar waarschijnlijk is het dan al wel té laat.

Link to comment
Delen op andere websites

Hoe oud was je?

14. Paar dagen geleden fzo.

Amfe, doe geen moeite hier op het forum. Ze snappen het toch niet. :7

Met my kan je altyd eens een praatje maken in BD fzo als je wil ^_^.

OT: Ach, roken, ik rook al zoveel jaren mee.

Ben aan het nadenken om er ook zelf mee te beginnen.

Niet om stoer te doen ofzo maarja gewoon proberen of ik het lekker vind.

Vind ik lekker blijf ik doorgaan natuurlijk.

Raar dat je met een verslaving wilt beginnen? Elke roker zegt na 1 jaar verslaving dat hij beter nooit was begonnen. Bezint eer ge begint. Maar als je het lekker vindt, tja..^_^ Het kost bakkenvol geld op termijn en veel voordelen zijn er niet aan. Ieder z'n keuze natuurlijk. Geef mij maar bier en korte drank. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...