Jump to content

Nieuwe 'hauptwerk' pc


Ymosky

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik wil graag advies bij het samenstellen van een pc, welke onderdelen kan ik het beste gebruiken en wat gaat dit me in totaal (ongeveer) kosten.

De pc is bestemd voor Hauptwerk software, dit is een virtueel pijporgel.

Kort gezegd komt het erop neer dat er meerdere klavieren op de computer worden aangesloten, de software werkt met geluidsfragmenten (sample's) die bij het indrukken van een toets worden afgespeeld.

Voor jullie ook eens wat anders dan altijd maar game-pc's samenstellen.. :D

Budget: nvt

Desktop of laptop: Desktop

Besturingssysteem: Windows 7 (Home Premium?), 64 bit, Nederlands of Engels

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: mogen jullie me vertellen.

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Liefst in elkaar zetten door een bedrijf, ik heb totaal geen ervaring met zelf in elkaar zetten en wil niet het risico lopen dat ik dure onderdelen kapot maak.

Processor: Intel® Quad of Dual Quad Core

Geheugen: minimaal 16 GB, en als het kan de mogelijkheid om later nog uit te breiden naar bijvoorbeeld 24 of 32 GB.

Ik denk zelf aan DDR3-2133 geheugen, ECC zou nog beter zijn (maar dat word wel erg duur geloof ik?)

Harde Schijf: een snelle hdd van 160 GB of hoger misschien is een SSD schijf een optie? Graag zou ik meerdere optie's naast elkaar zien.

Videokaart: moeten twee 17" touchscreen schermen op kunnen, (iets als dit) en de resolutie moet minimaal 1280 x 1024 zijn, de rest mogen jullie me vertellen.

Geluidskaart: Er moet een goede geluidskaart in, (iets als dit). Zal denk ik niet bij alternate/azerty te bestellen zijn, maar eventueel wel rekening houden met voeding, en ruimte in de kast.

Behuizing: Zo goedkoop mogelijk, zo klein mogelijk maar alles moet er wel inpassen. Uiterlijk maakt helemaal niets uit, de pc is niet zichtbaar.