Jump to content

Laptop accu & GTA SA mod


Kryziek

Recommended Posts

Ik heb 2 vraagjes.

Ik had geen zin om 2 topics te maken dus doe ik het maar in 1.

vraag 1:

- Is het mogelijk om de accu uit de laptop te halen en dan aan de lading te hangen en dat hij dan nog werkt?

Vraag 2:

- Ik heb een patriot mod met verschillende textures.

Maar hoe zorg ik ervoor dat hij altijd met 1 bepaalde texture spawnd?

Ik speel vaak samp en nu spawnd hij altijd in het rood, en omdat in onze server in de woestijn afspeeld wil ik de desert skin.

Ik maak er maar 3 van..

Ik heb dus Photoshop trail gedownload en daar had ik een illegale licensie in gedaan.

Maar nu heb ik via school goedkoop aan een legale kunnen komen maar nu is de illegale verlopen en ik heb al 3x opnieuw geinstallerd.

Hij blijft telkens bij het opstarten zeggen dat de licensie verlopen is, en dan sluit hij weer.

Bewerkt: door Kryziek
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb alleen een antwoord op vraag 1: Je kan de accu van de laptop bij de meeste laptops eruit halen. Je kan dan meestal gewoon via de stekker doorwerken. Dit is ook zeker aangeraden, anders wordt de accu van je laptop lam (Word slap en verliest kracht waardoor je minder lang erop kan werken).

De accu van je laptop houd je het beste in conditie door hem helemaal vol te laden, en dan helemaal leeg te gebruiken, dan weer vol laden, enz. Als je de accu telkens weer oplaad als hij bijvoorbeeld nog 50% vol zit, word hij ook lam.

Link to comment
Delen op andere websites

Dan ga ik een poging wagen aan vraag 3. Heb je ook al geprobeerd om een geheel nieuwe trial te downloaden? Zo niet, dan zou ik dat eens proberen.

Vraag 2 weet ik ook niet, dan zal je bij de enige echte modders van het forum moeten zijn. Succes ermee in ieder geval! ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Je kan proberen de accu te redden door hem in de vriezer te leggen. Zorg er voor dat er geen vocht bij kan komen (doe hem dus in een gesloten zak) en dan gewoon een dag erin laten liggen. Of 2. Kan nooit geen kwaad en wie weet helpt het.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb alleen een antwoord op vraag 1: Je kan de accu van de laptop bij de meeste laptops eruit halen. Je kan dan meestal gewoon via de stekker doorwerken. Dit is ook zeker aangeraden, anders wordt de accu van je laptop lam (Word slap en verliest kracht waardoor je minder lang erop kan werken).

De accu van je laptop houd je het beste in conditie door hem helemaal vol te laden, en dan helemaal leeg te gebruiken, dan weer vol laden, enz. Als je de accu telkens weer oplaad als hij bijvoorbeeld nog 50% vol zit, word hij ook lam.

Laptops hebben meestal lithium-ion accu's. Op onder andere Wikipedia staat te lezen dat het volledig opladen van een lithium-ion accu de capaciteit kan verminderen en volledig ontladen het gevaar van diepte-ontlading met zich meebrengt. Daarom ben ik het niet met je eens dat het het beste is voor de batterij om het helemaal vol te laden en hem vervolgens helemaal leeg te laten lopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Laptops hebben meestal lithium-ion accu's. Op onder andere Wikipedia staat te lezen dat het volledig opladen van een lithium-ion accu de capaciteit kan verminderen en volledig ontladen het gevaar van diepte-ontlading met zich meebrengt. Daarom ben ik het niet met je eens dat het het beste is voor de batterij om het helemaal vol te laden en hem vervolgens helemaal leeg te laten lopen.

Oneens. Feit is dat laptop accu's krachten verliezen als je die steeds aan de stekker word gelegd terwijl de accu nog niet leeg is. Dus elke keer een uurtje werken en dan de laptop opladen als de accu nog bijvoorbeeld 40% vol is is onverstandig. Helemaal leeg raakt een accu overigens niet, de computer schakelt zichzelf uit als de accu nog maar 6% geladen is. Hiermee is het probleem van diepte-ontlading eenvoudig verholpen.

Tevens heb je toch niet helemaal goed gelezen, er staat namelijk dat een accu niet helemaal geladen mag/moet zijn als hij langere tijd niet gebruikt word. Aangeraden is om de accu leeg te laten lopen tot ongeveer 50% als je hem lange tijd niet gebruikt. Dus wat jij beweerd is niet juist.

Bewerkt: door Sprunk
Link to comment
Delen op andere websites

Oneens. Feit is dat laptop accu's krachten verliezen als je die steeds aan de stekker word gelegd terwijl de accu nog niet leeg is. Dus elke keer een uurtje werken en dan de laptop opladen als de accu nog bijvoorbeeld 40% vol is is onverstandig. Helemaal leeg raakt een accu overigens niet, de computer schakelt zichzelf uit als de accu nog maar 6% geladen is. Hiermee is het probleem van diepte-ontlading eenvoudig verholpen.

Tevens heb je toch niet helemaal goed gelezen, er staat namelijk dat een accu niet helemaal geladen mag/moet zijn als hij langere tijd niet gebruikt word. Aangeraden is om de accu leeg te laten lopen tot ongeveer 50% als je hem lange tijd niet gebruikt. Dus wat jij beweerd is niet juist.

Erg veel ervaring heb ik er niet mee, maar mij is via de informatie die ik wel heb duidelijk geworden dat volledig opladen en volledig ontladen alleen bevorderlijk werkt bij de oude nikkel-cadnium batterijen en dat dit hetzij in veel mindere mate hetzij in negatieve mate (slecht voor de batterij dus) werkt.

Overingens staat er toch echt op die wikipediapagina:

Tijdens gebruik:

  • Niet geheel opladen (tot bijv. 97 %)
  • Niet geheel ontladen (i.v.m. diepontlaadgevaar)
  • Zo veel mogelijk netvoeding gebruiken
Link to comment
Delen op andere websites

Iedere mongool kan op Wikipedia informatie zetten. Ik zou eerder naar de handleiding van de laptop kijken.

Het is een feit dat accu's lam worden na constant gebruik van de netvoeding. Ik ken iemand met een Acer laptop met ook een Lithium ion accu's (die worden al heel lang gebruikt) en binnen 5 minuten is die leeg, terwijl hij het eerst wel een uur deed.

Link to comment
Delen op andere websites

Iedere mongool kan op Wikipedia informatie zetten. Ik zou eerder naar de handleiding van de laptop kijken.

Mijn statement was dat het wel op wikipedia stond. Typisch gevalletje van kant noch wal.

Link to comment
Delen op andere websites

Iedere mongool kan op Wikipedia informatie zetten. Ik zou eerder naar de handleiding van de laptop kijken.

Mijn statement was dat het wel op wikipedia stond. Typisch gevalletje van kant noch wal.

En wie zegt dat die informatie goed is?

Link to comment
Delen op andere websites

En wie zegt dat die informatie goed is?

Ik zal het nog een keer uitleggen:

Sprunk zegt: Er staat helemaal niet op die pagina dat het beter is voor je accu als je hem niet helemaal oplaadt, tenzij je hem voor lange tijd niet wilt gebruiken.

Ik zeg: het staat er wel, kijk maar.

En dan zeg jij: die informatie kan onjuist zijn. Ja, natuurlijk kan dat maar dat is van geen enkele relevantie voor deze discussie.

Bewerkt: door KillerZero86
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal het nog een keer uitleggen:

Sprunk zegt: Er staat helemaal niet op die pagina dat het beter is voor je accu als je hem niet helemaal oplaadt, tenzij je hem voor lange tijd niet wilt gebruiken.

Ik zeg: het staat er wel, kijk maar.

En dan zeg jij: die informatie kan onjuist zijn. Ja, natuurlijk kan dat maar dat is van geen enkele relevantie voor deze discussie.

Verdorie. Zelfs voor mij blijft lezen een vak. Laten we vooral on topic gaan... :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...