Reinier93 Geplaatst: 21 maart 2010 Rapport Geplaatst: 21 maart 2010 (bewerkt) PS3 kan ook upscalen, knul. Het enige grote verscil tussen Xbox360 en PS3 is dat de Xbox muziek en games tegelijk kan afspelen. Ik kan dat ook op mijn PS3. Muziek afspelen en gamen tegelijk uit dezelfde PS3? Hoe? Vanuit het ingame-xmb, alleen als het spel het ondersteund zoals Killzone 2 en Burnout Paradise. Bewerkt: 21 maart 2010 door Reinier93 Reageren
Dieko Geplaatst: 21 maart 2010 Rapport Geplaatst: 21 maart 2010 PS3 kan ook upscalen, knul. Het enige grote verscil tussen Xbox360 en PS3 is dat de Xbox muziek en games tegelijk kan afspelen. Ik kan dat ook op mijn PS3. Muziek afspelen en gamen tegelijk uit dezelfde PS3? Hoe? Met Killzone bijvoorbeeld. En nog verschil is dat de PS3 BLU ray heeft Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 21 maart 2010 Rapport Geplaatst: 21 maart 2010 PS3 kan niet upscalen, knul. Als ik in mijn PS3 een 720P spel prop, krijg ik in de rechter onderhoek van mijn monitor te zien dat het nog in 720P speelt. Sommige spellen (zoals GTA IV) hebben automatisch 720P, en dan kan ik in de instellingen het wijzigen naar 1080P. En ja, dat verschil zie ik echt. En dat enige grote verschil van jou (wat eigenlijk zo miniem is als de pest) gaat ook bij de PS3 door. Alleen gebeurt dit niet bij alle spellen. GTA IV lukt dit bijvoorbeeld niet bij, spellen die na een bepaalde firmware update zijn uitgekomen meestal weer wel (en sommige daarvoor d.m.v. een update) Ps3 kan video's upscalen. Spellen misschien niet, maar goed dat is toch niet (goed) merkbaar. En verder onderstreep je mijn standpunt alleen dat de verschillen tussen Xbox 360 en PS3 klein zijn. Reageren
Hayte Geplaatst: 21 maart 2010 Rapport Geplaatst: 21 maart 2010 PS3 kan niet upscalen, knul. Als ik in mijn PS3 een 720P spel prop, krijg ik in de rechter onderhoek van mijn monitor te zien dat het nog in 720P speelt. Sommige spellen (zoals GTA IV) hebben automatisch 720P, en dan kan ik in de instellingen het wijzigen naar 1080P. En ja, dat verschil zie ik echt. En dat enige grote verschil van jou (wat eigenlijk zo miniem is als de pest) gaat ook bij de PS3 door. Alleen gebeurt dit niet bij alle spellen. GTA IV lukt dit bijvoorbeeld niet bij, spellen die na een bepaalde firmware update zijn uitgekomen meestal weer wel (en sommige daarvoor d.m.v. een update) Ps3 kan video's upscalen. Spellen misschien niet, maar goed dat is toch niet (goed) merkbaar. En verder onderstreep je mijn standpunt alleen dat de verschillen tussen Xbox 360 en PS3 klein zijn. Ik weerleg alleen wat jij poept, ik heb nergens gezegd dat de verschillen klein zijn. Kijk maar eens naar de schijfjes... Hmmm, op de XBox 360 schijfjes staat DVD, normaal... PS3 spellen... WTFBBQROFLCOPTER!!!! BluRay!!!????!!!?! Nee inderdaad, geen grote verschillen. Ik heb overigens ook al vaak genoeg gezegd dat het niet upscalen wel degelijk merkbaar is als je op een monitor speelt en er vijf centimeter vandaan zit. Nog iets, je koopt een XBox 360. Jottem, ik heb draadloos internet thuis, oké, je moet betalen voor Gold, zoveel is dat niet, ach ja. Oké, ik sluit hem aan. Oh. Je moet betalen voor een draadloze ontvanger. Het zal wel. Oké, draadloze ontvanger, nu ga ik online mensen ownen op GoW. Oh, controller is leeg. Oh, hij gebruikt AA batterijen. Oh, je moet weer betalen voor oplaadbare batterijen. Verdomme. Oké, nu de PS3. Ha, pracht ding, raakt wel snel stoffig, moet ik wel vaak schoon maken zeg, ach ja. Oké, speel een vet spel, oh, mijn broertje duwt me en m'n controller valt op de grond. Geen nood, raap hem gewoon weer... oh, de veer van de R2 knop is eruit gesprongen, en nu denkt de PS3 dat ik hem indruk wanneer ik m'n vinger op leg. Ach ja... Oké, nu ga ik dingen kopen. Ik ga even een EyeToy spel kopen, heb ik een USB aansluiting voor nodig. Is goed. Oké, nu ga ik samen met iemand spelen op SplitScreen op een EyeToy spel (als dat kan, dat weet ik eigenlijk niet). Oh, onze controllers raken tegelijk leeg. Oh, we hebben nog maar één USB aansluiting over. Geweldig... Geen enkele console is perfect, maar ze zijn zeer zeker niet gelijk. De XBox 360 heeft (over het algemeen) meer spellen voor de Hardcore spelers, en de Wii voor de Casual. De PS3 hangt hier ergens tussen in, met spellen zoals Uncharted en LittleBigPlanet. Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 22 maart 2010 Rapport Geplaatst: 22 maart 2010 Blue ray en DVD is in principe hetzelfde, de ene is wat duurder en kan wat meer op, maar de vraag is of dat weel zo hard nodig is en dus of dat als reden aangevoerd kan worden om maar een PS3 te gaan kopen. Als je 5cm van je monitor zit kun je toch het totaaloverzicht van het spel niet meer zien, dus wat kan het jou dan schelen of hij upscaled? En verder zeg je alleen dingen die al gezegd zijn: beide consoles hebben hun voor- en nadelen. Reageren
flippie13 Geplaatst: 22 maart 2010 Rapport Geplaatst: 22 maart 2010 (bewerkt) PS3 kan niet upscalen, knul. Als ik in mijn PS3 een 720P spel prop, krijg ik in de rechter onderhoek van mijn monitor te zien dat het nog in 720P speelt. Sommige spellen (zoals GTA IV) hebben automatisch 720P, en dan kan ik in de instellingen het wijzigen naar 1080P. En ja, dat verschil zie ik echt. En dat enige grote verschil van jou (wat eigenlijk zo miniem is als de pest) gaat ook bij de PS3 door. Alleen gebeurt dit niet bij alle spellen. GTA IV lukt dit bijvoorbeeld niet bij, spellen die na een bepaalde firmware update zijn uitgekomen meestal weer wel (en sommige daarvoor d.m.v. een update) Ps3 kan video's upscalen. Spellen misschien niet, maar goed dat is toch niet (goed) merkbaar. En verder onderstreep je mijn standpunt alleen dat de verschillen tussen Xbox 360 en PS3 klein zijn. Ik weerleg alleen wat jij poept, ik heb nergens gezegd dat de verschillen klein zijn. Kijk maar eens naar de schijfjes... Hmmm, op de XBox 360 schijfjes staat DVD, normaal... PS3 spellen... WTFBBQROFLCOPTER!!!! BluRay!!!????!!!?! Nee inderdaad, geen grote verschillen. Ik heb overigens ook al vaak genoeg gezegd dat het niet upscalen wel degelijk merkbaar is als je op een monitor speelt en er vijf centimeter vandaan zit. Nog iets, je koopt een XBox 360. Jottem, ik heb draadloos internet thuis, oké, je moet betalen voor Gold, zoveel is dat niet, ach ja. Oké, ik sluit hem aan. Oh. Je moet betalen voor een draadloze ontvanger. Het zal wel. Oké, draadloze ontvanger, nu ga ik online mensen ownen op GoW. Oh, controller is leeg. Oh, hij gebruikt AA batterijen. Oh, je moet weer betalen voor oplaadbare batterijen. Verdomme. Oké, nu de PS3. Ha, pracht ding, raakt wel snel stoffig, moet ik wel vaak schoon maken zeg, ach ja. Oké, speel een vet spel, oh, mijn broertje duwt me en m'n controller valt op de grond. Geen nood, raap hem gewoon weer... oh, de veer van de R2 knop is eruit gesprongen, en nu denkt de PS3 dat ik hem indruk wanneer ik m'n vinger op leg. Ach ja... Oké, nu ga ik dingen kopen. Ik ga even een EyeToy spel kopen, heb ik een USB aansluiting voor nodig. Is goed. Oké, nu ga ik samen met iemand spelen op SplitScreen op een EyeToy spel (als dat kan, dat weet ik eigenlijk niet). Oh, onze controllers raken tegelijk leeg. Oh, we hebben nog maar één USB aansluiting over. Geweldig... Geen enkele console is perfect, maar ze zijn zeer zeker niet gelijk. De XBox 360 heeft (over het algemeen) meer spellen voor de Hardcore spelers, en de Wii voor de Casual. De PS3 hangt hier ergens tussen in, met spellen zoals Uncharted en LittleBigPlanet. Als ik eerlijk moet zijn vind ik deze post meer een Xbox fanboy bericht dan een neutraal bericht. Om allereerst enkele punten tegen te gaan: De Ps3 controller zijn dergelijk, dat voorbeeld wat jij gaf komt 1/1000 voor. Zelf smijt ik weleens me controller door te kamer, dan vliegt die eerst op me bank, en daarna vliegt die vanaf me bank keihard op de deur. Heb ik daar nu een defecte controller door? Nop, ze doen het beide nog even goed, zowel de dualshock als alle buttons. Zo kan ik ook als voorbeeld geven dat als je een xbox koopt, dat je gelijk de eerste week al RROD krijgt, niet dat ik mensen ken met dit probleem, maar dat idiote verhaal over die controller van jou is bullshit. Dan de schijfjes, de blu ray is beter dan de DVD, omdat er meer opslag capaciteit is. De rede dat alle ps3 spellen blu ray op staat en dat de xbox spellen DVD opstaat heeft gewoon te maken met welke laser dat ding erin heeft zitten. Als je echter goed gaat kijken, zie je dat de echt grote spellen PS3 only zijn (Of je wilt meerdere disc's hebben met xbox). Dan de echte hardcore gamers op de Xbox??? Wtf??? Die Xbox bezitters betalen gewoon voor hun online, dan gaan ze ook wel online. Zover ik weet is er niet een echt goede Xbox Hardcore game uit waardoor ik een Xbox koop ipv een Ps3, het enige wat ik me kan bedenken is Halo, maar de balans wordt weer gelijk gemaakt door shooters die weer ps3 only zijn. Elke console heeft, zoals eerder gezegd, zijn voor en nadelen, het is maar net welke titels jou aanspreken die je keuze tot kopen beinvloeden. Wat ik erg belangrijk vond was een apparaat die dergelijk was, die qua hardware lang meegaat en waarbij je gratis online kon (Inc. een volle internet browser). Mijn keus viel dus uiteindelijk op de ps3. Wil je echter sommige (gigantisch) goede games hebben die Microsoft heeft gemaakt (en geloof me, dat kunnen ze), dan zou ik Xbox kopen. Wil je echter bijna alles kunnen spelen, dan moet je een pc, maar dan moet er nog een 0 achter het bedrag komen... Bewerkt: 22 maart 2010 door flippie13 Reageren
Hayte Geplaatst: 22 maart 2010 Rapport Geplaatst: 22 maart 2010 Laten we beginnen met XBox exclusives. Gears of War. Geen huppelkutje spel. Halo. Same. PS3 exclusives: LPB, GT serie, Uncharted serie, etc. In geen van die spellen flikkert het bloed op je scherm en heb je geluid zoals in GoW. Ik heb zelf ook veel meer PS3 games dan 360 games, alleen vind ik de 360 iets meer harcore dan de PS3. Nu de controller verhaal. Er zijn zat verhalen op het internet met controller problemen, hardware en software. Ook vind ik de XBox 360 controller prettiger aanvoelen. Maar de PS3 heeft ook zijn superieure kwaliteiten. BluRay speler bijvoorbeeld. En ja, er zit wel degelijk een verschil in, even een voorbeeld, als Mass Effect 2 op de PS3 was uitgekomen, was hij maar op één discs geweest. Je opent de 360 doos, hé, twee cd's. Ook klinkt hij niet als een mini-orkaan die m'n hele console aan flarden scheurt daar binnen in (al maakt m'n PS3 om de een of andere reden soms wel een kraak-achtig geluid), ook vind ik hem persoonlijk veel mooier uitzien. @Killerzero, ik kan wel degelijk het totaal overzicht zien. Vijf centimeter was misschien overdreven, waarschijnlijk is het zo'n 30 centimeter ofzo. Maar als ik GTA IV erin gooi, op 720P zien de letters er blokkerig uit, en lijkt het net op een spel wat gemaakt is met kleine maar zichtbare lego blokjes. Op 1080p, aan de andere kant, is het prachtig. Natuurlijk is alles nog steeds een heel klein beetje blokkerig, maar echt veel beter dan wat er eerst was. Overigens hoeven computers niet zo heel duur te zijn hoor, hangt er vanaf wat je wilt. Een redelijke computer is al voor het dubbele van een PS3 verkrijgbaar. Dat vind ik nog goedkoop, als je kijkt wat je er mee kan. Reageren
dirkdepenning Geplaatst: 22 maart 2010 Rapport Geplaatst: 22 maart 2010 anders kijk gewoon op www.fullhdmi.nl.. Hier zie je in de nieuwsberichten wat de ps3 wel en niet kan Reageren
FGras Geplaatst: 23 maart 2010 Rapport Geplaatst: 23 maart 2010 Slimme gozer, de (nieuwere) XBox 360 heeft ook HDMI Ik heb ze allebei, en ik prefereer de PS3. Waarom? Klinkt niet als een stofzuiger, draadloos internet zonder adapters en troep, gratis internet, en een BluRay geval. Overigens zitten er meerdere dingen in de XBox 360 die niet in de PS3 zitten, die eigenlijk nooit genoemd worden. De XBox 360, bijvoorbeeld, heeft een resolutie-upscale geval, waardoor alle spellen in 1080p getoverd worden (mits je scherm dat aan kan natuurlijk). Wat wel handig is als je op monitoren speelt (zoals ik). Maar waarom wil je een PS3 kopen? PS3 kan ook upscalen, knul. Het enige grote verscil tussen Xbox360 en PS3 is dat de Xbox muziek en games tegelijk kan afspelen. omfg, is dat het enige verschil? Als ik ze vergelijk kijk ik altijd naar de games. Dankzij de grote rekenkracht van de PS3, zijn de PS3 exclusives echt HUGE!!!!! Reageren
RHochstenbach Geplaatst: 23 maart 2010 Rapport Geplaatst: 23 maart 2010 (bewerkt) Voordelen van een PS3: - Blu-ray drive - Gratis Internetfuncties - Web browser - Fatsoenlijk User Interface (niet die amateuristische zooi van Microsoft sinds die grote verplichte Dashboard Update) - Ondersteunt vrijwel elk soort 2.5" SATA Harde Schijf - Cardreader Bewerkt: 23 maart 2010 door RHochstenbach Reageren
Hayte Geplaatst: 23 maart 2010 Rapport Geplaatst: 23 maart 2010 Voordelen van een PS3: - Blu-ray drive - Gratis Internetfuncties - Web browser - Fatsoenlijk User Interface (niet die amateuristische zooi van Microsoft sinds die grote verplichte Dashboard Update) - Ondersteunt vrijwel elk soort 2.5" SATA Harde Schijf - Cardreader Is no more, was alleen bij de 60GB FAT versie. Voordelen van een XBox 360: - De servers zitten meestal bij XBox zelf, wat dus betekent dat zij voor het onderhoud zorgen, wat dus betekent dat ze beter zijn (omdat je er voor moet betalen) - Goedkoopste manier om de meeste games te spelen - Hackable (moet vermeld worden, vind ik, maar ik ga er verder niet op in) - Heeft een fatsoenlijke interne klok (kuch) Reageren
FGras Geplaatst: 27 maart 2010 Rapport Geplaatst: 27 maart 2010 (bewerkt) Voordelen van een PS3: - Blu-ray drive - Gratis Internetfuncties - Web browser - Fatsoenlijk User Interface (niet die amateuristische zooi van Microsoft sinds die grote verplichte Dashboard Update) - Ondersteunt vrijwel elk soort 2.5" SATA Harde Schijf - Cardreader Is no more, was alleen bij de 60GB FAT versie. Voordelen van een XBox 360: - De servers zitten meestal bij XBox zelf, wat dus betekent dat zij voor het onderhoud zorgen, wat dus betekent dat ze beter zijn (omdat je er voor moet betalen) - Goedkoopste manier om de meeste games te spelen - Hackable (moet vermeld worden, vind ik, maar ik ga er verder niet op in) - Heeft een fatsoenlijke interne klok (kuch) - Goedkoopste manier om de meeste games te spelen? Nieuwe games zijn nog altijd even duur als de PS3 versie hoor... - Hackable (moet vermeld worden, vind ik, maar ik ga er verder niet op in) En dan geband worden van Xbox live... - Heeft een fatsoenlijke interne klok (kuch) :/ dat op de PS3 na 24 uur was opgelost... Bewerkt: 27 maart 2010 door FGras Reageren
Jimmiefitz Geplaatst: 27 maart 2010 Rapport Geplaatst: 27 maart 2010 (bewerkt) Bijna iedereen zegt dat de PS3 veel beter is dan de Xbox 360, maar ik heb nog nooit problemen gehad met m'n Xbox 360. Je kan dus ook een Xbox 360 kopen, die is ook veel goedkoper. Bewerkt: 27 maart 2010 door jimmiefitz Reageren
KillerZero86 Geplaatst: 9 april 2010 Rapport Geplaatst: 9 april 2010 - Heeft een fatsoenlijke interne klok (kuch) :/ dat op de PS3 na 24 uur was opgelost... Ik ga even mierenneuken: het probleem is niet opgelost en treedt op ieder even jaar dat geen schrikkeljaar is, op 1 maart. Het zit in de hardware van de PS3 heb ik me laten vertellen. Maar hé, we gaan ons toch niet tegen laten houden door een probleem dat pas over 4 jaar voor het eerst weer optreedt? Reageren
Dakendak Geplaatst: 9 april 2010 Rapport Geplaatst: 9 april 2010 Zoals ik al zei: vind ik de PS3 exlcusives vele leuker dan die van PS3. Je hebt ook PSH op de PS3, wat je bij XBox niet hebt. Het is gratis, maar ik snap wel dat je moet betalen om online te spelen hoor. Maar: betalen om zogezegd 'gratis' demo's te downloaden? Voor de rest vind ik weinig verschillen, buiten dat ik gehoord heb dat de XBox soms spellen kapot maakt? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.