Jump to content

Geen beeld met laptop


NickyHendriks

Recommended Posts

Hallo,

Vandaag wilde ik eens de nieuwste driver van Nvidia installeren omdat ik nog een oude had, maar nu zit ik met een probleem, mijn eigenlijke scherm op mijn laptop geeft zwart beeld en mijn externe Acer VGA scherm geeft een of andere blauwe gloed, maar ook geen beeld. Wel problematisch, ik kan niet in de veilige modus opstarten en normaal windows ook niet, de bios kan wel maar zodra ik bv. Windows laad, dan valt er na het logo van windows 7 ´Windows Starten´ het beeld weg :(, of te wel, ik heb nu helemaal geen computer meer, ik zit nu op de laptop van mijn ouders maar ik heb mijn eigen computer redelijk vaak voor school nodig, dus het is wel dringend dat dit snel word verholpen.

Even mijn probleem samengevat in het kort, ik heb geen beeld op mijn eigen scherm en een blauwe gloed op mijn externe scherm. Kan geen veilige modus starten en alleen in de BIOS. Het ligt niet aan Windows want ik krijg wel het geluidje te horen van het inlog-scherm van Windows 7 :(

Het gaat om de Acer Aspire 7520g met de Nvidia 8600m GS GPU. Ik vind dit echt klopte, en formatteren is geen optie omdat ik gewoon te veel belangrijke files op mijn computer heb staan, dingen zoals bron-bestanden van mijn website, PSD van de website, persoonlijke bestanden, downloads, en nog veel meer, zo'n 150GB aan files die ik dus zou moeten back-uppen, maar dat gaat dus niet.

Als iemand een oplossing weet dan hoor ik dit graag :) En voor de duidelijkheid, ik zit nu op de laptop van mijn ouders en die gebruiken is geen optie omdat ik veel moet typen en dit toetsenbord typt helemaal niet fijn, en natuurlijk willen mijn ouders ook wel eens computeren.

//Zammy

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Dit is sowieso hardware related. Het kan goed zijn dat je GPU naar de klote is, die staat daar berucht om.

Nou blijkt ook nog, de driver die ik heb geïstalleerd blijkt dus fouten te hebben die de fan-speed aanpast:
196.75 Alert!

We are aware that some customers have reported fan speed issues with the latest 196.75 WHQL drivers on NVIDIA.co.uk. Until we can verify and root cause this issue, we recommend that customers do not download this driver. Instead, please stay with, or return to 196.21 WHQL drivers. Release 196.75 drivers have been temporarily removed from our website and we also are asking our partners and others to remove temporarily this 196.75 WHQL driver as well.

Bron: http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

Zeker? Hoe verklaar je dan dat de BIOS informatie nog wel gewoon wordt weergegeven?

Oh en ik val je niet aan hoor, ben gewoon erg benieuwd.

Dat zou ik niet weten :N Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Ik had dit ook eens, en toen moest ik de drivers weer weghalen d.m.v. Systeemherstel (volgens mij had hij m'n resolutie verandert). Maar je weet zeker dat je niet in de veilige modus komt? Als je het Windows logo namelijk ziet (of hoort, in jouw geval), dan ben je al te laat hé (als het niet verandert is in 7, wat mij niet logisch lijkt).

Als ik het fout heb, en het is inderdaad hardware-related, heb je waarschijlnijk een groot probleem en hoop ik voor je dat hij nog garantie heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had dit ook eens, en toen moest ik de drivers weer weghalen d.m.v. Systeemherstel (volgens mij had hij m'n resolutie verandert). Maar je weet zeker dat je niet in de veilige modus komt? Als je het Windows logo namelijk ziet (of hoort, in jouw geval), dan ben je al te laat hé (als het niet verandert is in 7, wat mij niet logisch lijkt).

Als ik het fout heb, en het is inderdaad hardware-related, heb je waarschijlnijk een groot probleem en hoop ik voor je dat hij nog garantie heeft.

Ik heb ook door nog voorhet windows logo op F8 te drukken waardoor ik Veilige modus kan kiezen, maar dit doet het dus ook niet, heb alle opties geprobeerd :(
Link to comment
Delen op andere websites

Wat doet het niet?

Me hele beeld doet het niet wanneer het Windows probeert te laden

Veilige modus doet het niet?

Nope, geeft weer die rare gloed op het externe beeldscherm

Op F8 drukken doet niks?

Jawel, ik kan tussen verschillende modussen kiezen, Veilige modus, veilige modus met cmd, veilige modus met netwerk en naturlijk gewoon Windows.

Hoe oud is hij?

Sinds Mei 2009 heb ik de laptop.

Heb je nou nog garantie?

Al sla je me dood, ik denk het wel, maar dan moet ik de papieren ergens opzoeken.
Link to comment
Delen op andere websites

Zijn dat de enige 4 die je krijgt? Niks van Windows herstellen ofzo? Heb je het al geprobeerd op je laptop beeldscherm? Krijgt die een rare gloed?

Als je nog garantie hebt, moeten ze hem kosteloos repareren (mits je er geen cola in hebt lopen smeren ofzo), en zullen je bestanden waarschijnlijk wel behouden worden.

Link to comment
Delen op andere websites

Zijn dat de enige 4 die je krijgt? Niks van Windows herstellen ofzo? Heb je het al geprobeerd op je laptop beeldscherm? Krijgt die een rare gloed?

Als je nog garantie hebt, moeten ze hem kosteloos repareren (mits je er geen cola in hebt lopen smeren ofzo), en zullen je bestanden waarschijnlijk wel behouden worden.

Blijkt dus dat ik steeds op F9 ofzo heb zitten drukken waardoor ik die keuzes kreeg, heb nu Windows HErstellen gedaan en hopen dat het werkt, even een herstelpunt kiezen en daar werkt ie nu aan :D Maar mijn laptop-scherm deed niks, krijg een kleine witte gloed, een fractie van een seconde, en dan start het externe VGA scherm :Y Maarja, hopen dat systeemherstel werkt :clown:

Zo, heb systeemherstel geprobeerd vanuit het F8 menu, en nu werkt het weer :D_O_ THNX FLITSKIKKER VOOR HULP VIA MSN _O_

Bewerkt: door Zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...