Jump to content

Games for Windows LIVE savegames backuppen


RHochstenbach

Recommended Posts

Vaak moet je Windows regelmatig opnieuw installeren, en dan is het handig dat je een backup hebt van de savegames zodat je niet alles opnieuw hoeft te spelen. Bij LIVE games zoals GTA IV kan je niet alleen de map Rockstar Games in de Documenten map terugzetten, want dan zal ie de nog altijd de savegames niet kunnen vinden.

Voordat je een herinstallatie gaat uitvoeren, moet je dus eerst een backup maken van de configuratie van het 'Games for Windows LIVE framework'.

1. Zet de optie "Verborgen bestanden en mappen weergeven" aan bij Mapopties.

2. Windows Vista/Windows 7 gebruikers: Ga naar jouw persoonlijke map en open vervolgens de map AppData. Open dan de mappen Local > Microsoft (in mijn geval is dat C:\users\roy\AppData\local\Microsoft)

Windows XP gebruikers: Open C:\documents and setings\jouw_gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Local\Microsoft.

3. Maak een backup van de mappen GFWLive en Xlive

4. Maak vervolgens een backup van de savegames. Voor GTA games is dat de map Rockstar Games in de Documenten map.

Na de herinstallatie van Windows zet je de mappen terug op de oorspronkelijke locatie.

Installeer het Games for Windows LIVE framework pas NADAT de bestanden zijn teruggezet.

Dit heb ik getest bij Offline profielen, maar moet ook bij Online profielen functioneren. Het is in ieder geval op eigen risico, en ik ben dus niet verantwoordelijk voor verloren voortgang en/of achievements in welke game dan ook :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...