Jump to content

Full load without reason xs


MegaPilot

Recommended Posts

Hey,

m'n CPU draait soms zonder reden op 100%, dunno why. Er staat bijna niks open van zware processen(zoals bvb Photoshop)..Iemand een idee wat dit probleem kan zijn? Alvast bedankt. Nou ga ik even m'n PC rebooten voor ik een eitje kan bakken op m'n CPU. Dit probleem komt btw dagelijks voor. CPU is een Intel Core 2 Duo T5300(laptop).

Alvast bedankt jongens..

Het probleem is dat wanneer ie op full load is zonder reden, hji het ook bljft..

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

kijk eens in het taakbeheer welke processen zoveel eten.

Als je weet welke het is, sluit deze eens af, dat zou het probleem dan moeten verhelpen(voor dan), herstart daarna je pc en enter in veilige modus, voer hier een scan uit met Malwarebytes Anti-Malware, deze haalt het virus of trojan er vast wel uit.

Wat me ook verbaast is dat je pc op dat moment nog werkt, 100% processor gebruik betekent dat de pc volledig word gebruikt dus is er gewen ruimte meer voor andere processen wat de boel zou laten freezen.

Link to comment
Delen op andere websites

kijk eens in het taakbeheer welke processen zoveel eten.

Als je weet welke het is, sluit deze eens af, dat zou het probleem dan moeten verhelpen(voor dan), herstart daarna je pc en enter in veilige modus, voer hier een scan uit met Malwarebytes Anti-Malware, deze haalt het virus of trojan er vast wel uit.

Wat me ook verbaast is dat je pc op dat moment nog werkt, 100% processor gebruik betekent dat de pc volledig word gebruikt dus is er gewen ruimte meer voor andere processen wat de boel zou laten freezen.

Nee hoor, elke normale PC zou nog gewoon moeten werken. Welliswaar nogal sloom, maar alles werkt nog steeds. Het enige wat onmogelijk is om te doen is gamen.

@OP: Gebruik je Windows XP?

Link to comment
Delen op andere websites

kijk eens in het taakbeheer welke processen zoveel eten.

Als je weet welke het is, sluit deze eens af, dat zou het probleem dan moeten verhelpen(voor dan), herstart daarna je pc en enter in veilige modus, voer hier een scan uit met Malwarebytes Anti-Malware, deze haalt het virus of trojan er vast wel uit.

Wat me ook verbaast is dat je pc op dat moment nog werkt, 100% processor gebruik betekent dat de pc volledig word gebruikt dus is er gewen ruimte meer voor andere processen wat de boel zou laten freezen.

Dat was 1 van de dingen die me verbaasde, er was namelijk geen enkel proces die echt veel 'at' van m'n processor. Maargoed, MBAM loopt meestal vast op m'n PC, ik zal nog eens proberen voor een scan. In de paasvakantie zet ik er wss Vista op.

Nee hoor, elke normale PC zou nog gewoon moeten werken. Welliswaar nogal sloom, maar alles werkt nog steeds. Het enige wat onmogelijk is om te doen is gamen.

@OP: Gebruik je Windows XP?

Ja.

Link to comment
Delen op andere websites

In de paasvakantie zet ik er wss Vista op.

Nee! Zet er dan gelijk Windows 7 op, tenzij je een nog tragere computer wilt.

Svchost.exe gebruikte bij mijn XP installatie vaak veel CPU, dit heb ik opgelost door Automatische Updates volledig uit te schakelen (inclusief de service via services.msc).

Mvg,

Flitskikker

Link to comment
Delen op andere websites

In de paasvakantie zet ik er wss Vista op.

Nee! Zet er dan gelijk Windows 7 op, tenzij je een nog tragere computer wilt.

Mocht m'n videochip van m'n laptop dat aankunnen, stond er allang 7 op..:N Wat doet die svchost soms? Ik kan het dus zonder problemen uitschakelen? Oh, en wees gerust, het kan niet trager, zeker het opstarten gaat sloom. Ik zal ff kjiken naar de XP cd's die hier ergens moeten liggen, anders gaat er Vista op.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

de eisen voor 7 zijn niks hoger dan die voor vista, dus dat is onzin wat je nu zegt. als jij vista er op installeert kun je pas echt genieten van een trage pc, ik begin het nu ook al te merken, het gaat steeds trager.

Link to comment
Delen op andere websites

Vista Advisor zegt dat Vista kan, de 7 Advisor zegt dat 7 niet kan. En mocht ik 7 willen, dan zou ik 7 nog moeten branden op een DVD en daar heb geen zin/verstand in/van.

De 7 advisor zei ook dat ik geen 7 kon, ik draai nu op Windows 7 Ultimate :7
Link to comment
Delen op andere websites

Vista Advisor zegt dat Vista kan, de 7 Advisor zegt dat 7 niet kan. En mocht ik 7 willen, dan zou ik 7 nog moeten branden op een DVD en daar heb geen zin/verstand in/van.

Post je PC specificaties eens.

Se7en heeft wel wat hogere eisen, maar elke moderne PC moet Se7en ruim kunnen draaien. Vista raadt ik sowieso af te gebruiken, daar word je PC echt niet sneller van kan ik je melden.

Link to comment
Delen op andere websites

Rapport van Lapage's computer

Uitgevoerd op 17/03/2010, 15:57:56

computer.gifComputer

  • Fabrikant: Sony Corporation
  • Computermodel: VGN-N31M_W
  • Computernaam: BRECHT
  • Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

motherboard.gifMoederbord

  • Fabrikant: Sony Corporation
  • Model: VAIO
  • BIOS Fabrikant: Phoenix Technologies LTD
  • BIOS Model: Phoenix NoteBIOS 4.0 Release 6.1 , versie R0100J4
  • Aansluitingen:
  • Poorten:

processor.gifProcessor

  • Model: Intel® Core2 CPU T5300 @ 1.73GHz (Dual Core)
  • Kloksnelheid: 1729 MHz
  • Socket & Cache(s): N/A, 2048 KB L2 Cache

memory.gifGeheugen

  • Grootte: 3062 MB RAM
  • Type(s): 2048 MB RAM (Onbekend, SO-DIMM), 2048 MB RAM (Onbekend, SO-DIMM)

harddisk.gifHardeschijf

  • Bestandstype(s): NTFS (C:), NTFS (D:), FAT32 (H:)
  • Grootte: 810,25 GB (18,54 GB (C:) + 93,25 GB (D:) + 698,46 GB (H:) )
  • Vrije ruimte: 97,57 GB (4,55 GB (C:) + 33,41 GB (D:) + 59,61 GB (H:) )

drives.gifStations

  • Type(s): C: Lokale vaste schijf, D: Lokale vaste schijf, E: CD- of DVD-ROM station, F: CD- of DVD-ROM station, H: Lokale vaste schijf
  • Model(len): C: Hitachi HTS541612J9SA00 IDE, D: Packard Bell Carbon USB Device USB, E: QSI DVD-RAM SDW-086, F: GLOLY EZ4DMFS1 SCSI CdRom Device

soundcard.gifGeluidskaart

  • Fabrikant: Realtek
  • Model: Realtek High Definition Audio

videocard.gifVideokaart

  • Model: Mobile Intel® 945GM Express Chipset Family
  • Beeldprocessor: Intel® GMA 950 (0x27A2)
  • Geheugengrootte: 128 MB VRAM
  • Stuurprogramma: ialmrnt5.dll, versie 6.14.10.4543

display.gifBeeldscherm

  • Fabrikant: (Standaardbeeldschermtypen)
  • Model: Plug en Play-monitor
  • Schermresolutie: 1280x800 (Breedbeeld 16:10 WXGA)
  • Kleurdiepte: 32-bits
  • Frequentie: 60 Hz

mouse.gifMuis

  • Fabrikant: Alps Electric
  • Model: Alps Pointing-device for VAIO
  • Aantal knoppen: 8
  • Aansluiting: Overig

keyboard.gifToetsenbord

  • Model: Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord
  • Type: Uitgebreid (101 of 102 toetsen)
  • Functietoetsen: 12

networkcard.gifNetwerkkaart

  • Model(len): 1394-netwerkkaart (), LAN-Express AS IEEE 802.11g PCI-E Adapter (Ethernet 802.3), Hamachi Network Interface (), Marvell Yukon 88E8036 PCI-E Fast Ethernet Controller (Ethernet 802.3)
  • Adressen: IP: 192.168.2.130, MAC: 00:19:7E:BE:7A:08, DHCP: 192.168.2.1 & IP: 0.0.0.0, MAC: 00:13:A9:CB:28:6E, DHCP: 192.168.2.1

directx.gifDirectX

  • Versie: 9.0c

operatingsystem.gifBesturingssysteem

  • Naam: Microsoft Windows XP Professional
  • Versie: 5.1.2600
  • Service Pack: Service Pack 3

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 2.6.0.89)

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Nou, iig weet ik welk kloteproces teveel neemt naar mijn goesting. Explorer.exe(taakbalk en dergelijke) neemt met momenten 93% van m'n processor in beslag. Kan ik dit proces niet healen ofzo? Het proces beëindigen en dan weer starten helpt een beetje. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...