Jump to content

Ik ben gepakt door de politie.


MJ_Forever

Recommended Posts

Een kwestie van eigen schuld dikke bult? Als je iets doet waardoor je in de problemen kan komen met de politie moet je ook de gevolgen dragen, me dunkt. Al denk ik niet dat je ouders je gaan doodslaan omdat je vuurwerk hebt afgestoken, maar goed. Kijk gewoon of ze bellen of niet, niemand kan dit voorspellen en er nu iets aan veranderen is nog minder mogelijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Ben realistisch, die politie heeft heus wel door dat jij hierdoor je lesje wel hebben geleerd en je flink hebben laten schrikken. Na dat genot gaan ze je ouders niet meer bellen als ze dat zeggen :clown:.

Link to comment
Delen op andere websites

Ben realistisch, die politie heeft heus wel door dat jij hierdoor je lesje wel hebben geleerd en je flink hebben laten schrikken. Na dat genot gaan ze je ouders niet meer bellen als ze dat zeggen :clown:.

En of ik mijn lesje geleerd heb!

Ik ben van plan nooit meer vuurwerk te kopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ben realistisch, die politie heeft heus wel door dat jij hierdoor je lesje wel hebben geleerd en je flink hebben laten schrikken. Na dat genot gaan ze je ouders niet meer bellen als ze dat zeggen :clown:.

En of ik mijn lesje geleerd heb!

Ik ben van plan nooit meer vuurwerk te kopen.

Een goed lesje zou hieruit zijn: Ik loop niet meer met vuurwerk in m'n handen op straat. In binnenweggetjes afsteken, jwz..Natuurlijk niet overdrijven..

Link to comment
Delen op andere websites

Gaan ze nu mijn ouders verwittigen of niet?

Ik maak een topic om een antwoord te krijgen op deze vraag, niet om te discussiëren over strafbladen :)

Indien ze je gegevens hebben genoteerd is de kans groot dat ze contact opnemen met je ouders. Maar indien ze dat nu nog niet gedaan hebben, zullen ze het er wel bij laten (Zo is mijn ambtelijke ervaring ;)) Maar dan nog, je weet ongetwijfeld dat het verboden is vuurwerk af te steken buiten oud & nieuw om, als particulier tenminste.

En om even bij PowerPats aan te sluiten: Vuurwerk in maart???

Link to comment
Delen op andere websites

Waarschijnlijk bellen ze je ouders niet op maar krijg je een brief thuisgestuurd (als je een boete gehad hebt). Ik had ook een keer iets kleins gedaan ( :7 ) en toen kreeg ik na een week of 3 een brief met een acceptgiro. Maar als je er alleen met een waarschuwing bent vanaf gekomen zal er hoogstwaarschijnlijk geen brief/telefoontje komen.

Bij mij ging het via de officier van justitie, daarom duurde het denk ik zolang..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet de regelgeving in België niet zo heel goed, maar hier in Nederland krijg je Bureau-Halt. Hier moet jij voor een bepaalde tijd klusjes doen. Dit kan verschillen van een werk-straf of het maken van een groot werkstuk waarbij jou de gevaren van vuurwerk onder de neus worden gedrukt. Het is sowieso niet erg slim om in Maart vuurwerk af te steken. Dus in het gevolg moet je goed nadenken wat je doet.

In de meeste gevallen worden jou ouders ingelicht door middel van een telefoontje of brief waar in staat dat jij je moet melden op het bureau voor een gesprek. Jij bent minderjarig dus jou ouders zijn verantwoordelijk voor jou gedrag. Hun zullen hier over bericht krijgen zodat ook hun actie kunnen ondernemen tegen jou gedrag.

Ik kan ook weinig anders dan ze gelijk geven. Jij staat in voor jou eigen acties en ook moet je dan de consequenties dragen.

Je mag vuurwerk afsteken op 31 December van 10 uur smorgens tot 2 uur snachts. En daarna is het verboden om vuurwerk af te steken. Doe je dit wel dan pleeg je gewoon een strafbaar feit en zullen hier consequenties aan vast zitten.

Ook zag ik een reactie waar uit blijkt dat niet iedereen het er mee eens is dat de politie hierop controleert. Heeft de politie niks beters te doen? Nee soms hebben ze niks beters te doen. Er is niet elke seconde van de dag een ongeluk of een brand in een stad en dan heeft de politie tijd om ene bepaalde route te rijden. Surveillance noemen we dat. Hierbij word gelet op strafbare feiten en hier valt ook vuurwerk afsteken onder.

Bewerkt: door Sa_bulldog
Link to comment
Delen op andere websites

Het hangt totaal van de agent(e) die je heeft opgepakt af. Ik fietste laatst met een groep vrienden zonder licht + legitimatie over straat, politie agent hield ons aan. Een strengere politieagent had ons zo 3 boetes opgelegd (2x geen licht, 1x geen legitimatie boven de 14). Deze agent deed dat gelukkig niet, omdat wij zeiden dat we de weg naar huis verder wel zouden lopen. Toegegeven, we waren allemaal aangeschoten (godzijdank merkte hij dat niet, anders was het nog +1), dus zaten we 3kwart van de tijd te lachen, hierdoor raakte hij ook een beetje in z'n goede humeur en liet hij ons gaan.

Nogmaals, het hangt totaal van de agent af.

Link to comment
Delen op andere websites

Het hangt totaal van de agent(e) die je heeft opgepakt af. Ik fietste laatst met een groep vrienden zonder licht + legitimatie over straat, politie agent hield ons aan. Een strengere politieagent had ons zo 3 boetes opgelegd (2x geen licht, 1x geen legitimatie boven de 14). Deze agent deed dat gelukkig niet, omdat wij zeiden dat we de weg naar huis verder wel zouden lopen. Toegegeven, we waren allemaal aangeschoten (godzijdank merkte hij dat niet, anders was het nog +1), dus zaten we 3kwart van de tijd te lachen, hierdoor raakte hij ook een beetje in z'n goede humeur en liet hij ons gaan.

Nogmaals, het hangt totaal van de agent af.

En het hangt ook af volgens mij hoeveel ze er al uitgedeeld hebben. Want nu gaan ze met rollerbanken ook heel veel controleren omdat ze te weinig verdiend hebben door de sneeuw, maar dat terzijde. :clown:

Nogmaals, ik denk dat je een brief krijgt thuisgestuurd..

Link to comment
Delen op andere websites

Je zult denk ik inderdaad een brief thuis gestuurd krijgen waarin je je zal moeten melden op het bureau voor een verklaring. Dit lijkt mij het meest logische. Strafblad op deze leeftijd krijg je niet, hoogstens een aantekening, die inderdaad na je 18e verjaardag verdwijnt. (Weet ik alles van :7 ). Ik denk dat ze na de verklaring verder gaan kijken met eventueel Bureau Halt. Je ouders worden er denk ik sowieso wel bij betrokken, lijkt me. Anders gaat het allemaal wel erg makkelijk.

@Flippie: Dat lijkt me nou weer niet :7 Iedere agent krijgt hier training in...

Link to comment
Delen op andere websites

@Flippie: Dat lijkt me nou weer niet :7 Iedere agent krijgt hier training in...

Jawel, maar eigenlijk kun je het totaal vergelijken met je leraren op school. Bij de ene mag je muziek luisteren onder de les, naar de WC als je moet en eigenlijk gewoon vrij veel flikken voordat ze je straf geeft. Terwijl je bij je andere leraar helemaal niks mag als het buiten de schoolregels valt. Zie het zo ook bij agenten, de ene agent zal misschien wat beter in zijn vel zitten en ons als kinderen laten gaan. Terwijl de andere ons dus met al die boetes op zou zadelen en dus een alcoholtest doen. Het is logisch, ook hun zijn jong geweest. De ene gaat daar soepeler mee om als de andere..

Ontopic: Waar maak je je zorgen over? Even hard hoor, maar jij maakt die fout om vuurwerk af te gaan steken. Als hun je ouders bellen, dan is dat gewoon zo en heb je gewoon die ruzie met je ouders. Zal misschien best wel eens goed voor je zijn dan blijkbaar. Wacht gewoon af, misschien bellen ze. Misschien hoor je ook wel niks... Ik zou er niet zo wakker van liggen als ik jou was.

Bewerkt: door Fiegel5
Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...