Jump to content

Probleem met videokaart


nick_isnt_my_name

Recommended Posts

Hey

Enkele maanden geleden heb ik dus de pc van mn broer een beetje geüpdatet met een nieuw moederbord (asrock am2nf3 vsta) en een nieuwe cpu (amd dual core van 2.7 gHz) (had de mobo nog liggen, niet echt nieuw dus)

nu is het zo dat we op het oude systeem met de oude hardware gta san andreas perfect konden spelen op de grafische kaart die we hebben zitten.

Ik heb gewoon deze kaart hergebruikt omdat het toch niet echt om te gamen was. (geforce 4 mx440 agp 8x met 64 mb)

Nu is het probleem dat gta san andreas niet wil installeren. Ik heb dan een testje gedaan via canyourunit en daaruit bleek nu dat ik geen pixel shader heb (staat op 0.0 en het moet 2.0 zijn)

Ik vraag me nu wel af hoe dat komt.

Weten jullie hoe het komt dat gta nu plots niet meer wil installeren terwijl het op het oudere systeem wel lukte en waar is de pixel shader naartoe?

Op het nieuwe moederbord met de cpu die er nieuw inzit konden we overigens gta san andreas ook spelen.

Bedankt alvast!

Link to comment
Delen op andere websites

Canyourunit is zoiezo niet te vertrouwen.

je moet fitskikker gebruiken.

maar van shader heb ik geen verstand

Bedankt voor de tip

Heb dus nog eens gecheckt en nu blijkt dat er een leadtech winfast a180 DDR inzit. Everest ultimate stond nog op die pc en had het nu nog maar gezien. Flitskikker heb ik ook gebruikt en die geeft hetzelfde.

Over dat shader ding staat er niets bij everest dus ik weet nog steeds niet wat er fout is aan de pc.

Alle hardware is compatibel en toch sluit de wizard van gta automatisch af. :? Kan het ook softwarematig zijn dat er iets mis is?

Link to comment
Delen op andere websites

Heb je de drivers (als die er zijn) voor je kaart geïnstalleerd? Misschien herkent hij je kaart niet, en gebruikt hij de onboard chip.

Zal het eens nakijken en zo mogelijk de recentste drivers installeren. Het zal wel niet meer voor vandaag zijn.

Bedankt alvast

Ik heb dus de nieuwst drivers geïnstalleerd maar het probleem blijft. Het moet dus aan iets anders liggen dat gta gewoon afsluit.

iemand nog een idee?

>>> Door _KoE_Mzungu: Plaats geen dubbelpost, gebruik gewoon de [bewerken]-knop om je laatste bericht aan te passen.<<<

Link to comment
Delen op andere websites

Waarom kan je 'm niet installeren?

Krijg je een foutmelding bijvoorbeeld?

Zoja, welke dan?

Ik krijg nooit een foutmelding en dat is het raarste. De wizard start, dan kies ik de taal en dan flitst het scherm eventjes over naar de rest van de wizard en dan is het weg. Zelf in taakbeheer staat het installatieprogramma niet meer.

Aan de dvd kan het niet liggen want op een andere pc lukt het perfect om te installeren met die dvd.

Link to comment
Delen op andere websites

Zit er op het moederbord een onboard videokaart en staat die uitgeschakeld in de BIOS? Als je zelf een videokaart toevoegt op het moederbord is het wel zo verstandig om de onboard kaart uit te schakelen.

Het is dit moederbord : http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=AM2NF3-VSTA

Daarop zit geen onboard videokaart.

Waarschijnlijk is het iets kleins dat geïnstalleerd moet worden om de shader te laten werken (als het daar aan ligt).

Is het eigenlijk normaal dat gta zijn wizard afsluit van zodra hij ziet dat het systeem niet aan de vereisten voldoet?

Heb ooit eens op een nog oudere pc gta geïnstalleerd en de installatie ging wel zonder problemen maar het opstarten van het spel niet natuurlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

:{ Ik geloof dat je nu zelf een hoop vragen kan beantwoorden en/of mogelijke problemen kan herkennen / oplossen. Je geeft met die link namelijk een hoop informatie die je eerst maar zelf moet doornemen. Er staat namelijk een hele hoop informatie over dat moederbord i.c.m. bepaalde processors en besturingssystemen. Aangezien je geen gedetailleerde info hebt gegeven over je processor en besturingssysteem lijkt het me beter als je eerst zelf in die informatie gaat spitten en misschien kan je je eigen onderdelen herkennen met mogelijke beperkingen m.b.t. die onderdelen.

Meer advies en/of uitleg kan je overigens beter even inwinnen in het Computer Talk > Hardware sub-forum.

Link to comment
Delen op andere websites

:{ Ik geloof dat je nu zelf een hoop vragen kan beantwoorden en/of mogelijke problemen kan herkennen / oplossen. Je geeft met die link namelijk een hoop informatie die je eerst maar zelf moet doornemen. Er staat namelijk een hele hoop informatie over dat moederbord i.c.m. bepaalde processors en besturingssystemen. Aangezien je geen gedetailleerde info hebt gegeven over je processor en besturingssysteem lijkt het me beter als je eerst zelf in die informatie gaat spitten en misschien kan je je eigen onderdelen herkennen met mogelijke beperkingen m.b.t. die onderdelen.

Meer advies en/of uitleg kan je overigens beter even inwinnen in het Computer Talk > Hardware sub-forum.

Ik had die site nog niet helemaal overlezen bloos.gif

Bedankt voor de tip!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...