Jump to content

Het Perfect Thuisnetwerk


GTA_MasterNL

Recommended Posts

Ik wil hier thuis graag een hele vervelende kabel wegwerken. Dat wil ik doen door een UTP kabel (ong. 15m) door de muur te laten trekken. Er gaat nu al een telefoonlijn naar boven, dus ik zou in de bestaande PVC-buis de UTP kabel aan kunnen leggen. De vraag is nu: hoe doet ik dit? Kan ik dit wel zelf doen of moet ik er een Installatie bedrijf voor laten komen?

Welke spullen heb ik allemaal nodig?

Overigens wil ik ook nog een nieuwe router en netwerkadapters, maar dat even terzijde, ik zou graag eerst die kabel weg willen. :D

Alvast bedankt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ligt eraan hoe die door de muur gaat. Als het 'gewoon' door het plafond door de vloet gaat is het mogelijk, maar als er meters moeten worden gemaakt, of als er moeilijke bochten in zitten, kun je het beter laten doen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ligt eraan hoe die door de muur gaat. Als het 'gewoon' door het plafond door de vloet gaat is het mogelijk, maar als er meters moeten worden gemaakt, of als er moeilijke bochten in zitten, kun je het beter laten doen.

Nee er zitten wel bochten in. Ik heb begrepen dat je hiervoor een trekveer moet gebruiken? Maar oké als ik het door een bedrijf laat doen, bij welk bedrijf dan?

Ik kan er nergens iets daarover vinden op het internet. :S

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...