Jump to content

Probleem met auto respawn command.


Recommended Posts

Geplaatst:

if(strcmp(cmdtext, "/fixcar", true) == 0)
{
    if(playercar[playerid] >= 1)
 {
        DestroyVehicle(SpawnedVec[playerid]);
 		SpawnedVec[playerid] = CreateVehicle(playercar[playerid],carX[playerid], carY[playerid], carZ[playerid],324.4065,17,117,0);
	format(string, sizeof(string), "Car repaired at: X:%f, Y:%f, Z: %f", carX[playerid], carY[playerid], carZ[playerid]);
               SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, string);
       						    }
    else
    	{
        SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "You don't have a car!");
    }

	  return 1;
}

Ik heb een probleem met dit command. Het command is om je eigen auto te laten respawnen.

Het probleem is dat hij niet op zijn opgeslagen plek (/park command) weer spawnt.

De auto gaat wel gewoon weg (DestroyVehicle) en de tekst komt gewoon.

Als ik carX[playerid], carY[playerid], carZ[playerid] bij CreateVehicle cyfers maakt spawnt hij wel goed daar. Alleen dat ik natuurlijk niet de bedoeling. ;)

Het is wel raar dat de Message wel de goede X,Y,Z positie aangeeft.

Dus het probleem zit in

SpawnedVec[playerid] = CreateVehicle(playercar[playerid],carX[playerid], carY[playerid], carZ[playerid],324.4065,17,117,0)

Wie kan mij een handje helpen? :)

Alvast bedankt!

Dit staat bij park:

new Float:x, Float:y, Float:z;
	            GetPlayerPos(playerid, x, y, z);
    	   			carX[playerid] = x;
                   carY[playerid] = y;
                   carZ[playerid] = z;
                   format(string, sizeof(string), "Car %d parked at X:%f, Y:%f, Z: %f", playercar[playerid], carX[playerid], carY[playerid], carZ[playerid]);
                   SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, string);

Geplaatst:

Ben je er zeker van dat je carX/Y/Z een float is?

Dan kan je ook nog dit proberen bij je /park command:

GetVehiclePos(GetPlayerVehicleID(playerid), carX[playerid], carY[playerid], carZ[playerid]);
format(string, sizeof(string), "Car %d parked at X:%f, Y:%f, Z:%f", playercar[playerid], carX[playerid], carY[playerid], carZ[playerid]);
SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, string)

Geplaatst:

RepairVehicle(GetPlayerVehicleID(playerid));

alleen je krijgt undefined symbol, ik weet zo gauw niet meer hoe je dat wegkrijgt..

- Lex

Geplaatst:

Probleem opgelost!

Bedankt!

Ik was idd float vergeten, ik dacht dat ik dit al had. Het bleekt dus toch niet te zijn.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...