Jump to content

Nieuwe PC: Indycar series

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik weet: Ik heb een aantal maanden geleden ook al een PC gevraagd, maar ik heb af zitten wachten en ik wil kijken of ik beter kan krijgen. Daarom post ik het nu maar weer ^_^

Budget: 800 Euro

Doel: Gamen, MSN, School

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: Samengesteld

Benodigde randapparatuur: Aantal USB poorten (Liefst 5+, vanwege het aantal dingen dat een USB uiteinde hebben, zoals mijn racestuur en de USB sticks

Besturingssysteem: Windows 7 Ultimate (Maakt niet uit of het licensie of OEM is)

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Beeldscherm, Toetsenbord, Muis

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: Nee, zolang het maar goed is.

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Door een bedrijf

Extra koeling (voor overklokken)?: Nee

Ik heb al een samenstelling, maar zit nog geen geweldige videokaart bij:

Klik hier voor de samenstelling

Groetjes,

Indycar series

Geplaatst: (bewerkt)

Ik weet: Ik heb een aantal maanden geleden ook al een PC gevraagd, maar ik heb af zitten wachten en ik wil kijken of ik beter kan krijgen. Daarom post ik het nu maar weer ^_^

Budget: 800 Euro

Benodigde randapparatuur: Aantal USB poorten (Liefst 5+, vanwege het aantal dingen dat een USB uiteinde hebben, zoals mijn racestuur en de USB sticks

Besturingssysteem: Windows 7 Ultimate (Maakt niet uit of het licensie of OEM is)

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Beeldscherm, Toetsenbord, Muis

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: Door een bedrijf

Ik heb al een samenstelling, maar zit nog geen geweldige videokaart bij:

Klik hier voor de samenstelling

Groetjes,

Indycar series

Ik heb dit zelf voor je samengesteld.

http://www.alternate.nl/html/pcbuilder/sendLoad.html?id=177175&cn=1&tn=BUILDERS

Ik heb het volgende veranderd:

• In je startpost gaf je zelf aan dat je geen extra koeling nodig had voor overklokken dus dat is weggelaten.
  • Voeding veranderd van 700 watt naar 500 watt
  • HD 5770 toegevoegd.
  • Geheugen goedkoper gemaakt.

Ik hoop dat je dit iets is wat je in gedachte had. ;)

Grz

EDIT: Oeps, link naar Alternate werkte niet. :puh:

Bewerkt: door GTA_MasterNL
Geplaatst:

Koopt ie d'r ook Windows bij ook nog :clown:.

Hoe wil je er anders aankomen? Volgens mij valt het niet uit de lucht. Downloaden lijkt me niet handig en is *illegaal* :clown:

Geplaatst:

=1&product[72617]=1&product[7517]=1&product[80156]=1&product[232977]=1&product[262892]=1&product[251552]=1&product[235982]=1&product[58761]=1&product[239730]=1"]Linkje op Azerty

Geen Ultimate, duurdere case, voor 750 euro (plus assemblage kosten)

Die op Alternate is trouwens toch zonder assemblage kosten van 55 euro? Anders is hij namelijk te duur (wat wel weer goedgemaakt kan worden met een HomePremium 7)

=1&product[72617]=1&product[7517]=1&product[80156]=1&product[232977]=1&product[262892]=1&product[251552]=1&product[235982]=1&product[58761]=1&product[239730]=1"]Linkje op Azerty

Geen Ultimate, duurdere case, voor 750 euro (plus assemblage kosten)

Die op Alternate is trouwens toch zonder assemblage kosten van 55 euro? Anders is hij namelijk te duur (wat wel weer goedgemaakt kan worden met een HomePremium 7)

Azerty is natuurlijk ook altijd nog een optie. ;)

Ik sluit me bij Hayte aan.

Jawel, die op Alternate was MET assemblagekosten.

Bewerkt: door GTA_MasterNL
Geplaatst:

Ik zie daar een bedrag staan voor een jaartje garantie, maar dat is niet die 55 euro voor assemblage kosten? Waar hij overigens een casefan voor nodig heeft, zegt hij. Die er al in zit O.o

Geplaatst:

Ik zie daar een bedrag staan voor een jaartje garantie, maar dat is niet die 55 euro voor assemblage kosten? Waar hij overigens een casefan voor nodig heeft, zegt hij. Die er al in zit O.o

Ownee sorry ik las even verkeerd, dat was dus blijkbaar alleen garantie. :7

Dan wordt die pc wel een beetje erg overpriced idd.

Even de verschillen opsommen: De Alternate PC heeft een slechter moederbord (heeft eigenlijk alleen echt grote invloed bij het overclocken), Ultimate 7, géén assemblage kosten, een 512MB 5770 (welke volstrekt tot een niet-HD resolutie, daarna is een 1GB versie (zoals die in de Azerty PC) wel geadviseerd, grotere opslagruimte, en een snellere processor voor zo'n 20 euro minder dan het opgegeven budget (als je het geassembleerd wilt hebben, maar om de één of andere reden accepteert Alternate de casefan niet, hier kan ik wel naar kijken wil je deze gaan kiezen)

De Azerty PC heeft dus een langzamere processor (wat eventueel overgeclockt kan worden, zou je dit na een tijdje toch willen doen), een 1GB 5770, een Home Premium 7 (weinig verschil tussen HP en Ultimate versie), assemblage kosten, en dit allemaal voor 50 euro minder dan het opgegeven budget

Bewerkt: door Hayte
Geplaatst:

Ik heb de systemen bekeken, zien er best goed uit heb ik het gevoel.

Nu heb ik kleine update:

Budget: Max. 1000 euro incl. assemblage

Besturingssysteem: Windows 7 Ultimate (Maakt niet uit of het licensie of OEM is)(Dit is omdat je op Ultimate ook programma's onder 'XP' kan laten werken, dat lijkt me een van de voordelen.

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Beeldscherm, Toetsenbord, Muis etc. etc.

Bij Gamen moet je denken dat de PC zeker GTA IV op high/ very high aan moet kunnen en moet hij ook zeker 2 jaar spellen op High+ kunnen blijven spelen. (Kan toch hopelijk?). Ook wil ik 4/6GB geheugen, ligt aan het budget.

Ik hoop dat jullie er nu nóg meer uit kunt halen 0_0

Groetjes,

Indycar series

Ik maak nu even een config. op Azerty, ik edit deze post wel zodra ik klaar ben. Ik schat dat ik er een i7 en een HD 5870 in kan stoppen.

Op Azerty kan je alleen geen OEM Ultimate bestellen. Dus óf je moet naar een andere webwinkel, of je moet het zonder Ultimate doen. In de config. doe ik er voor nu even geen OS in. Staat kennelijk bij Software Zakelijk, om de één of andere onlogische reden.

=1&product[262892]=1&product[236876]=1&product[253385]=1&product[58761]=1&product[232977]=1&product[80156]=1&product[7517]=1&product[72617]=1&product[224663]=1"]Het is uiteindelijk een x4 en een HD5870 geworden, voor 34 euro meer dan het opgegeven budget

Bewerkt: door Hayte
Geplaatst:

Erg mooi systeem voor zover ik er de verstand nog van heb.

Ik denk er nog over na om wel een iets andere processor te nemen, een AMD Phenom II X4 965 i.p.v. 955, maar maakt dat echt veel verschil of valt het bijna niet te merken?

Geplaatst:

Het hangt er een beetje van af, denk ik. Er zal wel een verschil zijn, maar op dit moment zal je die niet echt zien, omdat je alle spellen met deze pc wel op High zal kunnen spelen (denk ik). Maar in een verre toekomst zal deze pc GTA V misschien nét trekken op Low (ik zeg maar iets). Dan zal die 0.4 GHz wel het verschil kunnen uitmaken tussen speelbaar en niet speelbaar.

Geplaatst:

die 965 is niks meer dan een hoger geklokte 955, dat overclocken kan je zelf ook makkelijk doen, dus houd dat geld maar in de zak

Geplaatst:

En zit er veel verschil tussen een HD5850 en HD5870?

Als er niet zoveel verschil tussen zit, denk ik toch voor die HD5850 te gaan omdat ik dan ook vlakbij/onder het budget zit.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...