sean5874 Geplaatst: 20 maart 2010 Rapport Geplaatst: 20 maart 2010 Hallo, Ik heb nu een script gedownload waarmee je SF trams als driver kunt binnengaan en besturen. Dit is een groot succes, alleen heb ik gemerkt dat je maar 1 passagier kan meenemen. Nu wil ik met deze trams een soort netwerkje gaan bouwen, dus ik wil graag dat er een stuk of 5 in zouden kunnen. Ik heb al gelezen dat je met de functie PutPlayerInVehicle te maken gaat krijgen als je dit zelf gaat maken, maar ik weet totaal niet hoe te beginnen. Wie kan me helpen hiermee?? Greetz, sean5874 Reageren
GTAguillaume Geplaatst: 22 maart 2010 Rapport Geplaatst: 22 maart 2010 Als de speler 'G' drukt en hij staat naast een tram dan moet er gecheckt worden of er al een passagier op seat 1 zit, zo niet zet je hem erin, als er al iemand in zit moet je de volgende seat checken... (Ik spreek niet uit ervaring, dus ik weet niet zeker of dit werkt. ) Reageren
Big Boss Geplaatst: 22 maart 2010 Rapport Geplaatst: 22 maart 2010 Ik heb op een andere server gemerkt dat spelers zullen crashen als je ze probeert te zetten op een seatid dat niet bestaat. De tram heeft blijkbaar maar 2 seats (0: driver, 1: passenger). Als je dus een speler op seat 2 probeert te zetten, zal de speler waarschijnlijk direct crashen, OF het script zet die speler ook op seat 0 (het voertuig zal nu door 2 spelers tegelijk worden bestuurd, maar de spelers zullen niet crashen). Als een van de spelers terug uitstapt, zullen beide spelers waarschijnlijk crashen. Dus; ik denk dat dit niet gaat lukken, maar je kan altijd proberen. Reageren
sean5874 Geplaatst: 22 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 22 maart 2010 (bewerkt) Ik heb met een eenvoudig scriptje het getest: Er zijn inderdaad ongeveer 4 seats in een tram. Alleen, zoals Big Boss al zegt, wordt het moeilijk om niet 2 spelers in dezelfde seat te laten belanden. Zelf had ik het idee om wanneer een player instapt, een soort counter de players in de tram te laten tellen: // speler gaat tram binnen TP[vehicleid] += 1; PutPlayerInVehicle(playerid, vehicleid, TP[vehicleid]); Dit zou best een goed idee zijn, maar het gaat fout wanneer er 3 spelers in de tram zitten, en de eerste uitstapt. Seat 1 is nu leeg en de nieuwe passagier word in seat 3 zet. Boem Crash Iemand nog ideeën? Bewerkt: 22 maart 2010 door sean5874 Reageren
goudewup Geplaatst: 22 maart 2010 Rapport Geplaatst: 22 maart 2010 Er is toch ook een callback voor als een speler een voertuig verlaat? Daar gewoon de counter -1 doen Reageren
Megadreams Geplaatst: 22 maart 2010 Rapport Geplaatst: 22 maart 2010 Er is toch ook een callback voor als een speler een voertuig verlaat? Daar gewoon de counter -1 doen Helaas als de speler uit seat 1 weggaat zal de volgende in seat 2 dan worden gezet omdat de counter 1 omlaag is ... en zal hij alsnog in dezelfde seat komen Of toch ongeveer Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.