Jump to content

Drugs


Jimmiefitz

Recommended Posts

Laatste zin ging ook meer om de eerste reactie die hij plaatste rondom mijn avatar. Omdat ik dat een zeer domme en onnozele reactie vond.

Het was enkel om aan te tonen dat zinnen zoals deze:

Alcohol = legal. Marijuana = illegal.

En zo hoort het ook.

niks inhouden, en dus ook niks toevoegen. Het is iets wat nergens op gebaseerd is, en dus nergens op slaat. Als mijn reactie niet die achterliggende gedachte had zou het dus ook nergens op slaan.

Bewerkt: door Teh_Ninja
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 581
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Amfetamientje

    84

  • S-te-Fan

    47

  • Teh_Ninja

    33

  • MegaPilot

    31

Top Posters In This Topic

Posted Images

Laatste zin ging ook meer om de eerste reactie die hij plaatste rondom mijn avatar. Omdat ik dat een zeer domme en onnozele reactie vond.

Het was enkel om aan te tonen dat zinnen zoals deze:

Alcohol = legal. Marijuana = illegal.

En zo hoort het ook.

niks inhouden, en dus ook niks toevoegen. Het is iets wat nergens op gebaseerd is, en dus nergens op slaat. Als mijn reactie niet die achterliggende gedachte had zou het dus ook nergens op slaan.

De reactie, 'en ze hoort het ook' was voor mij meer een conclusie van het lijstje van Jon-asses, omdat ik daarboven had aangegeven dat verschillende punten niet klopte en dat als ik uit moest gaan van dat lijstje, het dan inderdaad zo zou moeten blijven.

Link to comment
Delen op andere websites

De reactie, 'en ze hoort het ook' was voor mij meer een conclusie van het lijstje van Jon-asses, omdat ik daarboven had aangegeven dat verschillende punten niet klopte en dat als ik uit moest gaan van dat lijstje, het dan inderdaad zo zou moeten blijven.

Dan zou volgens jou alcohol ook illegaal moeten worden. Want volgens die post waren de 2 stoffen (ongeveer) even schadelijk etc.

Link to comment
Delen op andere websites

Alcohol = drug. Marijuana = drug.

Alcohol = makes you puke. Marijuana =doesnt.

Alcohol = gives you headache next day. Marijuana= doesnt.

Alcohol = fucks you up. Marijuana =doesnt.

Alcohol = causes cancer. Marijuana = lowers the pain of cancer.

Alcohol = legal. Marijuana = illegal.

akkoord met dit.

HAHAHAHA, NEE!

Lekker eenzijdig bezig Freek; pure propaganda dit.

- Beiden kunnen je laten barfen.

- THC kan bij mensen hoofdpijn veroorzaken op het moment dat ze gebruiken, mensen die te veel alcohol drinken kunnen dit tijdens de kater de volgende dag ervaren.

- They both fuck you up; van wiet wordt je zo onverschillig en lui als de pest en vergeet niet dat het psychoses kan triggeren. Ook verneuk je je korte termijn geheugen drastisch.

- Alcohol verhoogt de kans op kanker bij misbruik. Wiet wordt in 90% van de gevallen niet puur gerookt wat betekend dat je even goed kanker krijgt van de tabak die er bij gegooid wordt. Dan zijn er mensen die het wél puur roken, maar die roken vaak zwaar opgefokte, niet biologische wiet wat alsnog schadelijk voor je is.

Maar als je netjes je biologische wietje in vetten verwerkt, is het niet kankerverwekkend nee. :7

- Wiet illegaal? erm.. gedoogd bedoel je?

Link to comment
Delen op andere websites

HAHAHAHA, NEE!

Lekker eenzijdig bezig Freek; pure propaganda dit.

- Beiden kunnen je laten barfen.

- THC kan bij mensen hoofdpijn veroorzaken op het moment dat ze gebruiken, mensen die te veel alcohol drinken kunnen dit tijdens de kater de volgende dag ervaren.

- They both fuck you up; van wiet wordt je zo onverschillig en lui als de pest en vergeet niet dat het psychoses kan triggeren. Ook verneuk je je korte termijn geheugen drastisch.

- Alcohol verhoogt de kans op kanker bij misbruik. Wiet wordt in 90% van de gevallen niet puur gerookt wat betekend dat je even goed kanker krijgt van de tabak die er bij gegooid wordt. Dan zijn er mensen die het wél puur roken, maar die roken vaak zwaar opgefokte, niet biologische wiet wat alsnog schadelijk voor je is.

Maar als je netjes je biologische wietje in vetten verwerkt, is het niet kankerverwekkend nee. :7

- Wiet illegaal? erm.. gedoogd bedoel je?

Dat eerste is enkel Tijdelijk. En dat 2e geld alleen als je al erg gevoelig bent voor het ontwikkelen van psychoses.

1 glas wijn per dag is voldoende, en dat wordt over het algemeen niet gezien als misbruik.

Bewerkt: door Teh_Ninja
Link to comment
Delen op andere websites

Dat eerste is enkel Tijdelijk. En dat 2e geld alleen als je al erg gevoelig bent voor het ontwikkelen van psychoses.

1 glas wijn per dag is voldoende, en dat wordt algemeen niet gezien als misbruik.

"Dat eerste" stopt zodra je een tijdje met wiet bent gestopt; dat maakt het nog niet iets positiefs. Zolang je dat middel blijft gebruiken blijf je een lui, onverschillig persoon met het kortetermijngeheugen van een theelepel.

edit; Ja, zoals in mijn post stond: het kan een psychose triggeren.

Vooral veel jongeren die blowen presteren aanzienlijk lager op school.

En je punt met dat artikel is...?

Je hoeft ook weer geen geheelonthouder te worden. Er is volgens de Gezondheidsraad weliswaar geen volledig veilige ondergrens voor alcohol, maar voor mannen is twee glazen alcoholische drank per dag ,,aanvaardbaar'' en voor vrouwen een glas per dag. ,,Je loopt dan bijna geen verhoogd risico op kanker'', zegt Van Dalen. Maar 'aanvaardbaar' is wat anders dan 'gezond', benadrukt hij nog maar een keer.

Overigens zie ik dagelijks alcoholgebruik wél als misbruik.

Begrijp me niet verkeerd; ik heb waarschijnlijk meer gebruikt dan dit hele forum bij elkaar en probeer wiet niet af te zeiken, maar wees gewoon realistisch en verheerlijk je eigen gebruik niet.

Bewerkt: door Amfetamientje
Link to comment
Delen op andere websites

"Dat eerste" stopt zodra je een tijdje met wiet bent gestopt; dat maakt het nog niet iets positiefs. Zolang je dat middel blijft gebruiken blijf je een lui, onverschillig persoon met het kortetermijngeheugen van een theelepel.

edit; Ja, zoals in mijn post stond: het kan een psychose triggeren.

Vooral veel jongeren die blowen presteren aanzienlijk lager op school.

En je punt met dat artikel is...?

Je hoeft ook weer geen geheelonthouder te worden. Er is volgens de Gezondheidsraad weliswaar geen volledig veilige ondergrens voor alcohol, maar voor mannen is twee glazen alcoholische drank per dag ,,aanvaardbaar'' en voor vrouwen een glas per dag. ,,Je loopt dan bijna geen verhoogd risico op kanker'', zegt Van Dalen. Maar 'aanvaardbaar' is wat anders dan 'gezond', benadrukt hij nog maar een keer.

Overigens zie ik dagelijks alcoholgebruik wél als misbruik.

Begrijp me niet verkeerd; ik heb waarschijnlijk meer gebruikt dan dit hele forum bij elkaar en probeer wiet niet af te zeiken, maar wees gewoon realistisch en verheerlijk je eigen gebruik niet.

Als je regelmatig wiet gebruikt gebeurt er niks bijzonders met je. Dit heb ik bij vrienden ondervonden, en velen met mij. Alleen tijdens het stoned zijn veranderd je gedrag.''

Dat veel wiet gebruikers minder presteren op school? Zegt niks. Omdat wiet over het algemeen sowieso al meer gebruikt wordt door de wat ''lagere klasses'', om het zo maar te noemen.

Mijn punt met dat artikel? Volgens jou is de kans op kanker alleen maar aanzienlijk hoger bij misbruik. 1 glas per dag wordt meestal niet gezien als misbruik. Dat jij daar anders over denkt... Daarnaast staat 1 glas per dag al gelijk aan een aantal in het weekend, en dat wordt toch wel gedronken onder de (uitgaande) jeugd.

En ik verheerlijk imo niks. Mijn punt is meer dat alcohol een zwaar onderschatte stof is.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je regelmatig wiet gebruikt gebeurt er niks bijzonders met je. Dit heb ik bij vrienden ondervonden, en velen met mij. Alleen tijdens het stoned zijn veranderd je gedrag.'

Zelfrapportage is ook zo'n lekker valide uitgangspunt :')

Elke ex-wiet gebruiker die ik heb gesproken verbaasd zich er gewoon over dat ze simpele dingen weer kunnen onthouden, weer 'dromen' en ineens wél actief kunnen zijn in plaats van half levensmoe.

Buiten dat zou je het zelf ook wel erkennen als je weet hoe THC werkt op het brein/ in het lichaam.

Dat veel wiet gebruikers minder presteren op school? Zegt niks. Omdat wiet over het algemeen sowieso al meer gebruikt wordt door de wat ''lagere klasses'', om het zo maar te noemen.

Dat zegt wel degelijk wat omdat je schoolprestaties in verband staan met je motivatie en geheugen.

http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=29194

Daar zie je toch ook echt hogere opleidingen bij staan.

De kans is ook alleen aanzienlijk hoger bij misbruik; dat artikel van jouw meldt het zelf ook nog.

Mijn laatste opmerking was ook niet perse naar jouw gericht, maar meer in het algemeen.

Link to comment
Delen op andere websites

Maar zowel als bij alcohol, wiet en andere soorten van verdovingsmiddelen geldt dat je het met mate moet doen. Ikzelf smoke wel eens (joints dus), maar dat is, op uitzonderingen na, nooit vaker dan 1/2/3 keer per week, en er zijn zelfs weken achter elkaar dat ik er niet eens naar wijs. Zo geniet ik er op z'n tijd wel van, maar zorg ik dat ik niet in de verslaving getrokken wordt. Het heeft, vind ik, ook met zelfdiscipline te maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Alcohol = drug. Marijuana = drug.

Alcohol = makes you puke. Marijuana =doesnt.

Alcohol = gives you headache next day. Marijuana= doesnt.

Alcohol = fucks you up. Marijuana =doesnt.

Alcohol = causes cancer. Marijuana = lowers the pain of cancer.

Alcohol = legal. Marijuana = illegal.

akkoord met dit.

HAHAHAHA, NEE!

Lekker eenzijdig bezig Freek; pure propaganda dit.

- Beiden kunnen je laten barfen.

- THC kan bij mensen hoofdpijn veroorzaken op het moment dat ze gebruiken, mensen die te veel alcohol drinken kunnen dit tijdens de kater de volgende dag ervaren.

- They both fuck you up; van wiet wordt je zo onverschillig en lui als de pest en vergeet niet dat het psychoses kan triggeren. Ook verneuk je je korte termijn geheugen drastisch.

- Alcohol verhoogt de kans op kanker bij misbruik. Wiet wordt in 90% van de gevallen niet puur gerookt wat betekend dat je even goed kanker krijgt van de tabak die er bij gegooid wordt. Dan zijn er mensen die het wél puur roken, maar die roken vaak zwaar opgefokte, niet biologische wiet wat alsnog schadelijk voor je is.

Maar als je netjes je biologische wietje in vetten verwerkt, is het niet kankerverwekkend nee. :7

- Wiet illegaal? erm.. gedoogd bedoel je?

- Ja ze kunnen je laten kotsen. Alleen de kans daarop is immens veel kleiner. En zeker als je het toch wel al wat gewoon bent een joint te smoren

- Hoofdpijn veroorzaken? Dat is alleen maar door overmatig gebruik. Ik ken niemand die daarvan last heeft die regelmatig een joint rookt. En dat zijn er toch wel een heel aantal.

- Ja de een wordt lui, de ander actief, de een valt stil, de ander praat constant door, de een lacht zich ter pletter, de ander zit te glimlachen, en dit is tijdelijk. Als de uitwerking stopt ben je gewoon weer de oude. Als je veel drinkt beschadig je je hersenen definitief, zeker als je jong bent. Weet jij hoe fuckin veel erger dat wel niet is dan een joint smoren? Dat laat namelijk geen lichamelijke letsels achter. Psychoses triggeren is echt zo'n zeldzaam geval en duidt ook op overmatig gedrag aan. Wat bij niets goed is. Je sterft van teveel water te drinken.

- Ja met die tabak kan je gelijk hebben ja. Maar dat gaat dan eerder over sigaretten roken dan over joints roken. Ikzelf rook alleen joints, dus ik denk niet dat ik door dat kanker ga krijgen ;)

- Wiet is illegaal in België. Nouja de wet schrijft voor boven de 18 mag je max 3 gram op zak hebben, geen minderjarigen in de buurt hebben en nergens openbaar roken.

Ik zei dit omdat ik het echt belachelijk vind. Wiet is zo overschat soms. Alcohol is de zwaarst onderschatte drug ooit. Er is nog nooit, nooit een sterfgeval geweest door (over)gebruik van wiet. Zoek maar eens op dan.

Als je dat vergelijkt met alcohol.

Conclusie: Overgebruik is bij niets goed. Smoren met mate heeft amper tot geen negatieve effecten op je lichaam,geest. Men vermijdt heel wat problemen door de wet wat minder streng te maken ivm wiet.

Bewerkt: door Jon-asses
Link to comment
Delen op andere websites

- Ja met die tabak kan je gelijk hebben ja. Maar dat gaat dan eerder over sigaretten roken dan over joints roken. Ikzelf rook alleen joints, dus ik denk niet dat ik door dat kanker ga krijgen ;)

Met alle respect, maar dit is bijzonder naïef. Mensen die niet roken, ook geen joints krijgen ook kanker. Of, beter gezegd, kunnen ook longkanker krijgen. Waarom zou jij dat niet kunnen krijgen, terwijl jij wel rookt? Hetzij incidenteel. Iedereen kan kanker krijgen, en als we allemaal 200 jaar zouden worden, zouden we allemaal kanker krijgen.

Goed ontopic:

Ik ben de braafheid zelve. Nu ik moeder ben. ;) Drinken doe ik hééééél sporadisch, blowen heb ik héél lang geleden voor het laatst gedaan. Voor de rest één keer in 2004 space-cake gegeten.

Meer heb ik nooit gedaan. Heb wel Ritalin geslikt, telt dat ook?

Bewerkt: door Cilly
Link to comment
Delen op andere websites

Met alle respect, maar dit is bijzonder naïef. Mensen die niet roken, ook geen joints krijgen ook kanker. Of, beter gezegd, kunnen ook longkanker krijgen. Waarom zou jij dat niet kunnen krijgen, terwijl jij wel rookt? Hetzij incidenteel. Iedereen kan kanker krijgen, en als we allemaal 200 jaar zouden worden, zouden we allemaal kanker krijgen.

Goed ontopic:

Ik ben de braafheid zelve. Nu ik moeder ben. ;) Drinken doe ik hééééél sporadisch, blowen heb ik héél lang geleden voor het laatst gedaan. Voor de rest één keer in 2004 space-cake gegeten.

Meer heb ik nooit gedaan. Heb wel Ritalin geslikt, telt dat ook?

Tsja, wordt de kans op kanker veel veel groter door die 2 joints in de 2 week? Ik denk het niet. Hij zegt ook niet dat hij het niet krijgt, hij zegt alleen dat hij denkt dat hij het niet krijgt.

En Ritalin? Als je gewoon 1,5-2 pilletjes slikt is het niet zo sterk, maar het blijft gigantische troep.

Bewerkt: door Teh_Ninja
Link to comment
Delen op andere websites

Met alle respect, maar dit is bijzonder naïef. Mensen die niet roken, ook geen joints krijgen ook kanker. Of, beter gezegd, kunnen ook longkanker krijgen. Waarom zou jij dat niet kunnen krijgen, terwijl jij wel rookt? Hetzij incidenteel. Iedereen kan kanker krijgen, en als we allemaal 200 jaar zouden worden, zouden we allemaal kanker krijgen.

Goed ontopic:

Ik ben de braafheid zelve. Nu ik moeder ben. ;) Drinken doe ik hééééél sporadisch, blowen heb ik héél lang geleden voor het laatst gedaan. Voor de rest één keer in 2004 space-cake gegeten.

Meer heb ik nooit gedaan. Heb wel Ritalin geslikt, telt dat ook?

Tsja, wordt de kans op kanker veel veel groter door die 2 joints in de 2 week? Ik denk het niet. Hij zegt ook niet dat hij het niet krijgt, hij zegt alleen dat hij denkt dat hij het niet krijgt.

En Ritalin? Als je gewoon 1,5-2 pilletjes slikt is het niet zo sterk, maar het blijft gigantische troep.

Misschien was mijn reactie wat overtrokken, mijn excuses.

Over de ritalin: Ik slikte 3 x 1,5. Iets met ADD, dus op recept. Omdat het troep is, slik ik het nu niet meer. Men, wat een bijwerkingen had ik.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...