Jump to content

Drugs

Jimmiefitz

Recommended Posts

Dat op het hardstyle feesten gebruikt wordt maakt het minder dom?

Hmmm, dat volg ik eventjes niet.

Nee, het maakt het niet minder 'dom', ik liet ermee zien dat hij meer ervaring mee heeft.

Ook daar is het niet normaal. Over het algemeen is het een klein deel van de aanwezigen dat drugs gebruikt, maar zij vallen daardoor wel op. Ik kom werkgerelateerd nog wel eens op dat soort feesten, waarbij mensen dan volledig binnenstebuiten worden gekeerd bij controle op drugs. Bij Thunderdome afgelopen jaar werden 54 mensen aangehouden, dat was een scheintje van het aantal aanwezigen.

Ik heb het ook niet over grotere feesten, Stefan is bv. 17 jaar, Thunderdome zou voor hem niet doorgaan omdat het minimaal 18 jaar is ;)

En dat is met meerdere grote feesten zo.

Delen op andere websites

• Reacties 581
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Amfetamientje

84

• S-te-Fan

47

• Teh_Ninja

33

• MegaPilot

31

Top Posters In This Topic

Posted Images

Met alle respect, maar ik geloof je niet.

En Stefan is 17, dus daar denk ik precies hetzelfde over. ;)

Maar ik heb nooit drugs gebruikt mevrouw?

Hoe moet ik de gasten kennen het is me aangeboden maar dat is Via Via...

En ik wil het liever niet.. ;)

Ik wil clean blijven

Delen op andere websites

Je komt anders wel over alsof je het normaal en cool vindt dat Stefan 'af en toe' de klepkaak uithangt.

Drugs are bad, mkay?

Waarschijnlijk vat je dat dan verkeerd op ;)

Of heb ik het verkeerd geschreven, maarja, het was ook nogal laat dat ik dat schreef :clown:

Delen op andere websites

Er is niks mis met MDMA (XTC) als men het met mate gebruikt (een paar keer per jaar). Natuurlijk heb je van die mongolen die elke maand of zelfs meer gebruiken, maar die halen er totaal geen plezier meer uit. Je moet het exclusief houden. Ik heb me in het hele gebeuren verdiept en ik weet wat ik gebruik doe en laat het (gratis) testen. Op het begin is het helemaal fantastisch maar je ervaart een evenement op een totaal andere manier. Met MDMA wordt er namelijk in hoge mate de lichaamseigen stof serotonine afgegeven. Serotonine is de stof die zorgt voor al je goede gevoelens, het verhoogt je libido, onderdrukt pijn, vermoeidheid, honger en wekt een enorm groot gevoel van verliefdheid, geluk en blijdschap op. Je krijgt zin om te bewegen, de muziek (de beat) ervaar je erg intens, je iris ontspant zich (grote pupillen) je kaakspieren willen bewegen (bij grotere doseringen) je krijgt een ietwat droge mond en je hebt wat moeite met plassen (moeite met ontspannen van je plasspieren, kan je een bepaald huis-tuin-keuken middeltje voor nemen maar ik ben de naam even kwijt). Het is niet lichamelijk verslavend zoals bijvoorbeeld speed en cocaïne. Een paar dagen na het gebruik kan je een kater krijgen. Een ellendig gevoel waarbij je je eigen gewoon kut voelt. Dat is na een dag weer over. Een goede voorbereiding is aangeraden. Eet gevarieerd met veel voedingsstoffen en werk vooral veel vitamine (E/C) naar binnen een paar dagen voor en na gebruik en er is niks aan de hand. Geloof me met alcohol werk je je lichaam veel harder naar de klote dan met MDMA, mede omdat MDMA binnen een dag uit je lichaam is en alcohol een harde noot is om te kraken voor je lever.

Dude, je bent 17 en zit al aan de pillen? Way 2 go!

"Aan de pillen?" komt nogal verwarrend over. Ik gebruik het af en toe, de uitdrukking "ergens aan zitten" defineert zich meer richting ergens verslaafd aan zijn, wat bij mij totaal niet van toepassing is.

¿Is het echt zo bij de 1ste keer dat je helemaal gaat schuimbekken en op de grond licht te Shaken?

Nee natuurlijk niet

En als je het dus in neemt S-te-Fan Dan wordt je dus gewoon niet moe je kan blijfen Kickboksen zonder pijn te voelen. Je kan blijfen rennen zonder te stoppen en moe te worden. :dans:

Je weet wel dat je vermoeid bent, en je kan nog logisch genoeg nadenken en bedenken dat je moet stoppen. Als je door blijft gaat verkrampen je spieren toch wel. Het verkrampen voel je wel maar de pijn niet, en je kan die spier niet echt meer gebruiken. Onmiddelijk rekken is aangeraden anders kan je ernstig spierletsel krijgen.

Ik bedoel: Op je 14e doping? Kom op zeg, je bent in de groei. Misschien moet je even uitzoeken wat de effecten van doping zijn, zeker in de groei.

Inderdaad, op je 14e, bij veel personen nog een belangrijke fase in de groei, stimulerende middelen gebruiken is nogal een achterlijke actie naar mijn mening.

Wie zegt dat ik het ga gebruiken? :puh:

Ik was vroeger ook ernstig tegen dit soort dingen, totdat ik het een keertje probeerde.

Ik kan er niet eens aankomen maar ik ben wel nieuwschierig naar dit soort dingen..

Zoiets was het voor mij ook een jaar geleden.

Maar Stefan is hier met ervaring ik hoop dat hij me dit kan uitleggen. :tu:

Ik doe mijn best.

Stefan komt vaker op hardstyle feesten, daar is het vrij normaal.

Elektronische muziek evenementen worden snel geassocieerd met drugsgebruik, dit komt omdat XTC opkwam in in het begin van de jaren negentig, gelijktijdig met de opkomst van elektronische muziek evenementen (Mysteryland, Thunderdome). Omdat veel mensen deze drug wouden uitproberen gebruikten ze het op deze feesten, zo is de link snel gelegd. Tegenwoordig kan je er gewoon op rekenen dat een deel van het publiek gebruikt, alhoewel het een percentage een stuk lager zal liggen dan 20/15 jaar geleden.

Ik kom werkgerelateerd nog wel eens op dat soort feesten, waarbij mensen dan volledig binnenstebuiten worden gekeerd bij controle op drugs.

Dat verschilt per evenement, ik wordt vaak alleen maar een keer over het lichaam geaaid en na een kijk je in m'n portemonnee geloven ze het wel.

Zal wel door m'n brave koppie komen :puh:. Het controleren moet gewoon. Ik heb ook de indruk dat ze eerder zoeken naar wapens dan drugs, aangezien ze toch wel weten dat men die goed wegstopt.

Bewerkt: door S-te-Fan
Delen op andere websites

Bij Thunderdome afgelopen jaar werden 54 mensen aangehouden, dat was een scheintje van het aantal aanwezigen.

De politie richt zich alleen op de dealers, elke knaap die loopt te spacen aanhouden is geen beginnen aan. Ik heb overigens wel eens onder invloed met beveiligingsmensen/politie staan praten die dan nergens van opkijken :puh:.

Ik heb het ook niet over grotere feesten, Stefan is bv. 17 jaar, Thunderdome zou voor hem niet doorgaan omdat het minimaal 18 jaar is ;)

En dat is met meerdere grote feesten zo.

Naar thunderdome hoef ik niet heen. Ik ben al wel vaker op 18+ feesten geweest, Hardbass, een evenement op koninginnedag, Wish Outdoor (zie signature) en in de toekomst nog Decibel en Euphoria. De (leeftijds)controle is daar veel minder streng, omdat de grens tussen het mogen en niet mogen nuttigen van alcohol veel harder gehandhaafd wordt. Een 17-jarige die binnenkomt op een 18+ feest doet eigenlijk niks illegaals, een 15-jarige die een biertje drinkt op een 16+ feest wel. Het wordt gewoon veel belangrijker gevonden dat een 15 jarige geen alcohol krijgt dan dat een 17 jarige op een 18+ evenement is. Logisch naar mijn mening.

Wie nog vragen heeft, ik sta in de avond uren open voor discussie.

Bewerkt: door S-te-Fan
Delen op andere websites

Dat verschilt per evenement, ik wordt vaak alleen maar een keer over het lichaam geaaid en na een kijk je in m'n portemonnee geloven ze het wel.

Zal wel door m'n brave koppie komen :puh:.

Dat is nu natuurlijk ook voorbij hè, ik heb zojuist jouw foto naar elk korps doorgestuurd met de aantekening dat jij volledig doorgelicht moet worden bij elk contact ;)

Je kan zeggen dat een pilletje af en toe moet kunnen, ik zeg van niet. Ik vind het sowieso al beroerd als je geen plezier kunt beleven zonder drugs te gebruiken, ik denk dat dat al een probleem op zich is. Bovendien is drugs niet goed voor je lichaam, hoe weinig je ook gebruikt. Ik heb mensen gezien en "gevolgd" die begonnen met een beetje, maar er nooit meer van af kwamen. Ook zij zeiden dat ze niet verslaafd waren en het eigenlijk niet nodig hadden. Dus weet waar je aan begint.

Delen op andere websites

Ik vind het sowieso al beroerd als je geen plezier kunt beleven zonder drugs te gebruiken, ik denk dat dat al een probleem op zich is.

Ik vind dat ook nogal beroerd, een vriend van mij heeft dat probleem. Maar hij begint door te krijgen dat ie verkeerd bezig is. Op veel feesten ga ik veel liever op alcohol, want als je MDMA neemt vindt je alleen de beat leuk, en ga je niet los door de spanningen die de muziek opbouwt wat je bij alcohol/nuchter wel hebt.

Bovendien is drugs niet goed voor je lichaam, hoe weinig je ook gebruikt.

Je gaat tegenwoordig toch overal al dood aan, eet niet te veel van dat maar wel genoeg dit...

Delen op andere websites

Ik ben het helemaal eens met oom agent.

En, Stefan? Je quote mijn uitspraak over 14 jaar, groei, doping en zegt dat je het daar mee eens bent. Ik vind dat nogal hypocriet. Jij bent 17, ook nog in de groei en net zo dom bezig. Drugs zijn nooit goed voor je, ook niet incidenteel. Een pilletje in de 3 maanden kan net zo goed verkeerd vallen, ik vind het nogal naïef om al die verhalen van "Incidenteel gebruik geeft het gewenste effect terwijl veelvuldig gebruik je helemaal kapot maken" te geloven. Er staat namelijk ook dat het niet bekend is wat dat ene pilletje per 3 maanden doet. Maar dat maakt het niet gezond.

En als jij wél lol kan hebben zonder pilletjes, waarom gebruik je ze dan?

Delen op andere websites

Ik heb mensen gezien en "gevolgd" die begonnen met een beetje, maar er nooit meer van af kwamen. Ook zij zeiden dat ze niet verslaafd waren en het eigenlijk niet nodig hadden. Dus weet waar je aan begint.

Hetzelfde gebeurd en heb ik zien gebeuren, al dan niet in mindere mate, bij gamers. Zolang je het echt incidenteel houd is er niet veel aan de hand. Tenzij je erg verslavingsgevoelig bent, dan kan je er beter afblijven.

Extra lol? Andere ervaring?

Delen op andere websites

Ik ben het helemaal eens met oom agent.

En, Stefan? Je quote mijn uitspraak over 14 jaar, groei, doping en zegt dat je het daar mee eens bent. Ik vind dat nogal hypocriet. Jij bent 17, ook nog in de groei en net zo dom bezig. Drugs zijn nooit goed voor je, ook niet incidenteel. Een pilletje in de 3 maanden kan net zo goed verkeerd vallen, ik vind het nogal naïef om al die verhalen van "Incidenteel gebruik geeft het gewenste effect terwijl veelvuldig gebruik je helemaal kapot maken" te geloven. Er staat namelijk ook dat het niet bekend is wat dat ene pilletje per 3 maanden doet. Maar dat maakt het niet gezond.

Het is de puberteit..

Net als een kindje van 2 jaar je gaat alles willen uitproberen dat om je heen veel wordt gebruikt door oudere. :puh:

Zo begon ik dus met proberen van Drank.

Delen op andere websites

Het is de puberteit..

Net als een kindje van 2 jaar je gaat alles willen uitproberen dat om je heen veel wordt gebruikt door oudere. :puh:

Aan de drank gegaan toen je 2 was om te experimenteren?

Daarnaast zijn kinderen van 2 jaar nog lang niet in de puberteit.

Nja, laten we het dan maar op 'jong geleerd is oud gedaan' houden :schater:

Delen op andere websites

Het is de puberteit..

Aan de drank gegaan toen je 2 was om te experimenteren?

Daarnaast zijn kinderen van 2 jaar nog lang niet in de puberteit.

dat zegt ie toch niet... :bonk:

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...