Jump to content

Drugs

Jimmiefitz

Recommended Posts

• 4 weken later...
  • Reacties 581
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Amfetamientje

84

• S-te-Fan

47

• Teh_Ninja

33

• MegaPilot

31

Top Posters In This Topic

Posted Images

• 4 weken later...

Alcohol niet als drug zien. :7 Dat spul is een heel stuk erger dan heel veel illegale drugs, het is alleen veel te laat om het te verbieden en er zijn behoorlijk wat bedrijven die er miljarden aan verdienen, die zullen het verbieden voorkomen. Kijk om te beginnen deze documentaire maar: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CDYQtwIwAA&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D_54vRNqM4K0&ei=ozMZUqH-G8Hnswb50YFA&usg=AFQjCNFciOWaX_5lmCvfzYQJpIGmpL5HDA&sig2=zXnsvjxJY1-XPBy70limww&bvm=bv.51156542,d.Yms

Heb zelf wel wat dingen gebruikt, maar probeer het altijd verstandig te doen en me goed in te leven. Dingen met een lichamelijke verslaving begin ik niet aan, denk wel dat ik gevoelig ben voor verslavingen en better safe then sorry. Zie het ook als een verrijking en een goede manier om te ontspannen. Zolang als de mensheid oud is gebruiken we al middelen om een ander bewustzijn te creëren, dus daarom zie ik het ook niet als een probleem om af en toe wat te gebruiken. Zolang dit maar verstandig gebeurd.

Delen op andere websites

Alcohol niet als drug zien. :7 Dat spul is een heel stuk erger dan heel veel illegale drugs, het is alleen veel te laat om het te verbieden en er zijn behoorlijk wat bedrijven die er miljarden aan verdienen, die zullen het verbieden voorkomen. Kijk om te beginnen deze documentaire maar: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CDYQtwIwAA&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D_54vRNqM4K0&ei=ozMZUqH-G8Hnswb50YFA&usg=AFQjCNFciOWaX_5lmCvfzYQJpIGmpL5HDA&sig2=zXnsvjxJY1-XPBy70limww&bvm=bv.51156542,d.Yms

Heb zelf wel wat dingen gebruikt, maar probeer het altijd verstandig te doen en me goed in te leven. Dingen met een lichamelijke verslaving begin ik niet aan, denk wel dat ik gevoelig ben voor verslavingen en better safe then sorry. Zie het ook als een verrijking en een goede manier om te ontspannen. Zolang als de mensheid oud is gebruiken we al middelen om een ander bewustzijn te creëren, dus daarom zie ik het ook niet als een probleem om af en toe wat te gebruiken. Zolang dit maar verstandig gebeurd.

Ontspanning? Er zijn genoeg andere middelen om tot rust te komen, hoor. En met genoeg bedoel ik ook echt genoeg. :puh:

Trouwens, alcohol kan inderdaad slecht zijn, maar roken/drugs gebruiken, veel eten enzovoort is ook slecht. Het is maar net in wat voor mate je het doet. En je bent zelf verantwoordelijk voor hoeveel je lichaam aankan. Het probleem is alleen dat veel mensen de limiet overschrijden. Ik weet zelf gelukkig wel wanneer ik moet stoppen (met drinken weliswaar, maar het gaat even om het hele principe).

Wat ik sowieso erg verontrustend vind, is de manier waarop je denkt over drugs. Je ziet het niet als iets schadelijks, zolang je het maar verstandig gebruikt. Maar dat is gewoon de meest onzinnige reactie die ik in tijden gelezen heb. Natuurlijk hoeft het niet meteen schadelijk te zijn bij verstandig gebruik, maar het is en blijft dom om te doen. Geloof me, als ik zou weten dat iemand in mijn omgeving drugs gebruikt, zou ik het meteen afpakken en gelijk melding doen bij zijn/haar ouders hiervan.

Ik heb zelf trouwens nooit drugs gebruikt en ben het ook niet van plan. Integendeel zelfs. Idem met roken.

Delen op andere websites

Ik weet zelf gelukkig wel wanneer ik moet stoppen (met drinken weliswaar, maar het gaat even om het hele principe).
Ik heb zelf trouwens nooit drugs gebruikt

:7

Alcohol is zo verschrikkelijk veel gevaarlijker dan de een heel groot aantal drugs, alleen omdat het legaal is en sociaal geaccepteerd is het opeens geen drug? Hypocriet.

Alcohol niet als drug zien. :7 Dat spul is een heel stuk erger dan heel veel illegale drugs, het is alleen veel te laat om het te verbieden en er zijn behoorlijk wat bedrijven die er miljarden aan verdienen, die zullen het verbieden voorkomen. Kijk om te beginnen deze documentaire maar: https://www.google.n....51156542,d.Yms

Ontspanning? Er zijn genoeg andere middelen om tot rust te komen, hoor. En met genoeg bedoel ik ook echt genoeg. :puh:

Trouwens, alcohol kan inderdaad slecht zijn, maar roken/drugs gebruiken, veel eten enzovoort is ook slecht. Het is maar net in wat voor mate je het doet. En je bent zelf verantwoordelijk voor hoeveel je lichaam aankan. Het probleem is alleen dat veel mensen de limiet overschrijden. Ik weet zelf gelukkig wel wanneer ik moet stoppen (met drinken weliswaar, maar het gaat even om het hele principe).

Wat ik sowieso erg verontrustend vind, is de manier waarop je denkt over drugs. Je ziet het niet als iets schadelijks, zolang je het maar verstandig gebruikt. Maar dat is gewoon de meest onzinnige reactie die ik in tijden gelezen heb. Natuurlijk hoeft het niet meteen schadelijk te zijn bij verstandig gebruik, maar het is en blijft dom om te doen. Geloof me, als ik zou weten dat iemand in mijn omgeving drugs gebruikt, zou ik het meteen afpakken en gelijk melding doen bij zijn/haar ouders hiervan.

Ik heb zelf trouwens nooit drugs gebruikt en ben het ook niet van plan. Integendeel zelfs. Idem met roken.

Ik weet hartstikke goed wat wel en niet goed voor me is. Ik doe altijd uitgebreid research voordat ik gebruik en laat dit ook testen, zodat ik weet wat ik kan verwachten en ik het op een zo verstandig mogelijke manier kan gebruiken. Als je zonder er bij na te denken er van alles in gooit, dan is dat inderdaad hartstikke dom en waarschijnlijk ook slecht voor je. Maar er zijn dingen die ten gewoon geen invloed op je lichaam hebben, zoals bijvoorbeeld LSD en paddo's, maar alleen je brein op volle toeren zetten. Als je hier goed mee om weet te gaan kan dit een je leven permanent veranderen, op een goede manier! Kijk maar is wat documentaires over bijvoorbeeld Ibogaine, je krijgt hiervan een verschrikkelijk sterke trip te verwerken, maar er zijn heel veel succesverhalen van mensen die hun leven heel erg verbeterd hebben na een trip. Zelfs heroinejunkies die hierdoor hebben kunnen afkicken en vrouwen die (meerdere keren) verkracht zijn en dit vervolgens achter zich hebben kunnen laten.

En ik ben blij dat ik je niet ken, want als ik een jointje rook en je trekt hem uit mijn klauwen en je informeert mijn ouders.. :7 Die weten het overigens wel, maar die hebben vroeger zelf ook wellis wat wiet gerookt, hebben ze ook geen problemen mee. Zolang ik het maar niet te veel doe en mijn leven er niet negatief door wordt beïnvloed. Waarom zou ik dan niet wat kunnen gebruiken?

Er zijn inderdaad genoeg andere manieren om te ontspannen en dat doe ik zeker ook. Maar met de extra beleving die wat verdovende middelen erbij geeft, is niks mis. Jij doet dat ook, met je alcohol, maar als je dat met iets anders doet is het opeens verschrikkelijk slecht? Je praat over dingen waar je totaal geen verstand van hebt, omdat je het allemaal afzweert. Nogmaals, mensen doen dit al eeuwen, waarom zouden wij dat dan niet meer moeten doen? Omdat we in staat zijn extra schadelijke dingen te produceren? Nee. Juist omdat we meer research kunnen doen naar de werking, uitwerkingen en de lange termijn gevolgen zou iedereen in staat moeten zijn om betere afwegingen te maken om veel verstandiger te gebruiken. Dat er een hoop mensen zijn die dat niet doen, dat ligt aan hunzelf.

Als ik wat korter leef door mijn gebruik, so be it. Als ik maar zo veel mogelijk kan genieten. En je hebt geen flauw benul hoe goed je kan genieten van de verschillende middelen. Je bent een jaar of 15/16 gok ik, wat je naïviteit deels verklaard, maar zorg er eerst voor dat je hier wat meer over weet voordat je zulke acties overweegt. Want ik kan je vertellen dat al je vrienden in de toekomst wat gaan gebruiken, als ze dat nog niet doen. Dit betekend niet dat ze allemaal in de goot belanden (zolang ze er maar een beetje bij na blijven denken), maar juist dat ze meer van hun vrije tijd en dus van het leven genieten. Helemaal niks mis mee! En je gaat ze verliezen als je daar zo als een hypocriete klootzak mee om gaat. Succes knul.

Delen op andere websites

Die ':7' aan het begin is niet nodig, want ik benadrukte erbij dat ik GEEN drugs gebruik. Het ging erom dat ik wel alcohol drink, maar dit nog met mate doe.

Anyway, je zegt dat ik over dingen praat waar ik geen verstand van heb en dat klopt slechts deels. Waarom? Omdat ik mensen ken wiens levens verwoest zijn door die dingen. Ze dachten er verstandig mee om te kunnen gaan, maar belandden uiteindelijk in de financiële schulden en noem maar op. Dus ik weet zeker wel waar ik over praat, alleen niet uit ervaring. Simpelweg omdat ik niet wil dat ik alsnog in de problemen raak zonder dat ik het besef. Dat kan jou ook gebeuren, zelfs ondanks dat je beweert er verstandig mee om te gaan.

Ander voorbeeldje wat dat betreft: mijn zus begon anderhalf jaar geleden met roken en zei het met mate te doen, wat in het begin ook zo was. Maar inmiddels zijn we verder in half 2013 en rookt ze als een ketter. Misschien dat jij al langer aan de drugs zit en nooit problemen gehad hebt, dat kan. In dat geval is dat al een beetje een opluchting, maar je moet de kracht van verslaving nooit onderschatten.

Ik ben trouwens bijna 17, dat je dat ook even weet. Maar noem me alsjeblieft niet naïef, want ik weet wat de gevolgen van overmatig drugsgebruik kunnen zijn. Niet uit eigen ervaring, zoals eerder gezegd, maar gewoon door ervaringen van anderen en door educatie (waar school wel niet nuttig voor is). Sterker nog, eigenlijk ben jij degene die naïef is. Je bent 19 gezien je profiel en dus volwassen genoeg om te weten dat je gewoon geen drugs hoort te gebruiken.

Kijk, ik zou natuurlijk niemand moeten verbieden drugs te gebruiken, maar in mijn omgeving wil ik het gewoon niet hebben. Dus als ik je zou tegenkomen zou ik zonder twijfel iets doen om je ervan af te krijgen, of je nou wilt of niet. Of je moet maar opzouten en uit mijn buurt blijven, maar anders heb je dus pech jongeman. Maar ik ben geen hypocriete klootzak, ik ben gewoon echt verstandiger wat dat betreft. Jij vindt mij zo, omdat je het gebruik van drugs heel normaal vind. En Nederland mag dan wel het land van de drugs zijn (vooral Amsterdam als stad), maar dat betekent nog niet dat je het zomaar moet gaan gebruiken, alleen omdat je zogenaamd altijd last hebt van stress of wat dan ook (want da's meestal een reden, terwijl je de echte stress nog moet meemaken).

Nu jij weer.

Bewerkt: door Grand Theft Auto TOM
Delen op andere websites

Die ':7' aan het begin is niet nodig, want ik benadrukte erbij dat ik GEEN drugs gebruik. Het ging erom dat ik wel alcohol drink, maar dit nog met mate doe.

(...)

Nu jij weer.

Het punt wat dit betreft is vooral dat alcohol óók onder drugs valt. Dus als je zegt dat je wel alcohol nuttigt, maar geen drugs gebruikt, dan klopt er ergens iets niet ;)

Wat dat betreft zal ik waarschijnlijk aan de definitie van een drugsverslaafde voldoen :clown:

Delen op andere websites

(...)

Nu jij weer.

Het punt wat dit betreft is vooral dat alcohol óók onder drugs valt. Dus als je zegt dat je wel alcohol nuttigt, maar geen drugs gebruikt, dan klopt er ergens iets niet ;)

Wat dat betreft zal ik waarschijnlijk aan de definitie van een drugsverslaafde voldoen :clown:

Drugs met alcohol vergelijken is als appels met peren vergelijken in mijn ogen. Het is slecht voor je, maar alcohol heeft een heel andere dosering enzo. :puh:

Delen op andere websites

Drugs met alcohol vergelijken is als appels met peren vergelijken in mijn ogen. Het is slecht voor je, maar alcohol heeft een heel andere dosering enzo. :puh:

Het is helemaal geen kwestie van drugs met alcohol vergelijken, maar alcohol valt simpelweg onder de definitie drugs. Drugs met alcohol vergelijken is dus niet appels met peren vergelijken, maar drugs is dan fruit en alcohol is dan appels: het is een onderdeel ervan.

Het is verslavend, verandert je gemoedstoestand...en de dosering anders? Dat ligt er maar net aan hoeveel je nuttigt. Dat geldt voor alcohol, en dat geldt voor wat voor pillen dan ook.

Delen op andere websites

Het is helemaal geen kwestie van drugs met alcohol vergelijken, maar alcohol valt simpelweg onder de definitie drugs. Drugs met alcohol vergelijken is dus niet appels met peren vergelijken, maar drugs is dan fruit en alcohol is dan appels: het is een onderdeel ervan.

Het is verslavend, verandert je gemoedstoestand...en de dosering anders? Dat ligt er maar net aan hoeveel je nuttigt. Dat geldt voor alcohol, en dat geldt voor wat voor pillen dan ook.

Sorry, ik had nogal een rommelige uitspraak toegepast in mijn zin. Maar ik bedoelde dus meer dat alcohol toch anders is dan drugs.

Zo zal een glaasje alcohol vrijwel geen effect hebben op je gemoedstoestand, laat staan een biertje/wijntje. Pas na drie/vier hiervan zal dat het geval zijn. Maar bij drugs zal je zelfs bij zeer kleine hoeveelheden deze effecten ervaren. Dat is waar ik meer op doelde. Je hebt wat meer controle. Zo kan ik zelf zeker wel wat hebben, ik ben niet na een paar glazen mixdrank dronken. Kost veel meer moeite om mij dronken te krijgen. Maar dat is bij drugs niet het geval. :puh:

Delen op andere websites

Alcohol is een drug, als het vandaag zou worden uitgevonden zou het gelijk verboden worden. Maar omdat de samenleving het zelfs aanmoedigt om het te gebruiken, is het opeens geen drug? Complete onzin!Roken is inderdaad iets anders, iets wat ik ook niet doe. En het is ook heel verslavend, waar ik mezelf best vatbaar voor verslavingen acht. Ik heb al tientallen mensen zien beginnen met roken en beweren dat ze er nooit verslaafd aan zouden raken, de meeste zijn eraan onderdoor gegaan.Je moet de drugs gebruiken de drugs jou niet laten gebruiken, want als dat gebeurd gaat het (snel) bergafwaarts, iets wat niet handig is. Ik denk inderdaad verstandig te kunnen gebruiken en ook verstandig te kunnen blijven gebruiken. Of ik later met huisje boompje beestje op de bank in plaats van een glas whisky een jointje erbij heb, denk ik zelfs dat ik het langer vol ga kunnen houden en er nog meer van kan genieten ook. Niks slechts aan.

En ik ga je nog een keer naïef noemen, want met je laatste post bevestig je nogmaals je bekrompenheid. Er zijn een aantal drugs die je gewoon niet recreatief kan gebruiken, maar daar blijf ik dan ook ver van weg. Oh, een nieuwe post van je verschijnt en je bevestigd nogmaals dat je gewoon geen flauw idee hebt waar je over aan het praten bent. Er zijn ook stofjes waarvan je bij een kleine hoeveelheid niet helemaal van de wereld bent. Alleen lijkt het op het oog niet zo omdat het drinken van een biertje veel meer volume heeft, meer tijd in beslag neemt en je het ook heel rustig kan drinken. Je geeft me het idee dat je denkt dat je, met alles behalve alcohol, als een cokejunkie de ene lijn na de andere als een gek achterover werkt. Als je verstandig gebruikt is dit niet het geval. Als ik dan bijvoorbeeld de vergelijking van wiet/hasj tegenover alcohol zet, is een haze een glas whisky en een buitenwietje een biertje. Een meer standaard, gangbaar wietje als bubblegum zou je als wijn kunnen zien. Je gaat ook geen bierglazen whisky als een gek achterover slaan als je een licht effect wilt, dus zou je in dezelfde context ook geen dikke haze joints als een gek oproken voor een licht effect. En om hasj erbij te betrekken is in deze vergelijking een beetje lastig, maar dat is (in beperkte hoeveelheden bij een niet te sterk soortje) een mild effect wat er ook niet voor zorgt dat je gelijk helemaal van de kaart bent.

Maar nogmaals, je hebt geen flauw idee waar je het over hebt dus kan je dit ook niet goed vergelijken.Als je geen gebruikers om je heen wilt kan je maar beter op de noordpool gaan wonen, want overal op de wereld gebruiken ze drugs. En omdat we in Nederland wonen is het inderdaad wat makkelijker om wat te scoren en te gebruiken, maar dat betekend niet dat ik gebruiken normaal vind. Maar het kan gewoon prima op je juiste momenten en als het mijn leven op geen enkele manier negatief beïnvloed, maar wel op een positieve manier. In de zin van meer genieten op het moment zelf en met sommige middelen zelfs daarna nog. Zo is een vriend van me licht autistisch, hij kan zich niet in mensen verplaatsen. Maar de maanden(!) nadat hij een pilletje op had ging dit verbazingwekkend veel beter en zijn we beter bevriend geraakt, omdat MDMA (=XTC, in en XTC pilletje zit MDMA, tenzij je een slechte te pakken hebt met namaak troep, maar daarom testen) een positieve invloed heeft op je empathisch vermogen zag hij tijdens zijn space in hoe dit wel kan, wat hij door zijn ziekte nuchter niet kan.

Maar hij moet het niet gebruiken, waarom? Omdat je naar de klote gaat als je elk weekend aan pillen zit? Als je dit een paar keer per jaar doet, ben je ook een paar keer per jaar brak. Maar ik vind een alcohol kater een stuk kutter dan een MDMA dipje, terwijl we ons die avond ook naar de klote hadden kunnen zuipen.Dit is maar een van de vele voorbeelden waarom bepaalde drugs helemaal niet zo slecht voor je zijn en je dus niet kunt zeggen dat je helemaal geen drugs moet gebruiken. Juist omdat ik wellis wat op heb en hier ook uitgebreid research naar doe, kan ik dit wel verstandig doen. En het is een stuk beter voor me dan als ik me die avonden aan de fles had uitgeleverd. Wat me weinig positiefs heeft gebracht in de weken/maanden/jaren na gebruik, alleen een kapotte lever.

Zo is mijn kijk op de wereld door een truffeltrip flink veranderd en kreeg ik later van mensen te horen, die helemaal niet weten dat ik dat wellis wat gebruik, dat ik een beter mens was geworden. Ook was ik behoorlijk afstandelijk naar mijn ouders toe, vooral naar mijn vader waar ik een slechte band mee heb. Nadat ik met een goede vriend een uitgebreide discussie daarover heb gehad, met wat MDMA achter de kiezen, zag ik in dat dit veel beter en anders kon en dit is daarna ook verbeterd. Het is nog niet helemaal goed, maar dat kost tijd want het zit behoorlijk diep. Ik weet bijna zeker dat als ik met hem wat zou snoepen onze relatie weer flink zou opbloeien.

Had ik dit niet nuchter kunnen beseffen? Misschien wel, maar mensen zijn bekrompen en soms heb je iets nodig als eye-opener. Mensen doen dit al eeuwen, vandaar dat ik dit niet afkeur maar op een verstandige manier zelfs zou kunnen aanmoedigen.

Edit: je beweerd 17 te zijn, maar in je profiel staat 16.. :7 Kom op man, houd jezelf niet zo voor de gek.

Edit: En betreffende alcohol, nog even een plaatje ter illustratie. I dare you call alcohol not a drug one more time!davidnutt_041109.jpg

Bewerkt: door SamShine
Delen op andere websites

gast, de tering, alineas enzo please. Die lap text ga ik zo niet lezen met mijn katerachtige kop.

Sorry, ik had nogal een rommelige uitspraak toegepast in mijn zin. Maar ik bedoelde dus meer dat alcohol toch anders is dan drugs.

Zo zal een glaasje alcohol vrijwel geen effect hebben op je gemoedstoestand, laat staan een biertje/wijntje. Pas na drie/vier hiervan zal dat het geval zijn. Maar bij drugs zal je zelfs bij zeer kleine hoeveelheden deze effecten ervaren. Dat is waar ik meer op doelde. Je hebt wat meer controle. Zo kan ik zelf zeker wel wat hebben, ik ben niet na een paar glazen mixdrank dronken. Kost veel meer moeite om mij dronken te krijgen. Maar dat is bij drugs niet het geval. :puh:

Oké, jij hebt dus een vervormd beeld van drugs en alcohol, zoals een overgroot gedeelte van de maatschappij. Alcohol is een drug, en ook de ergste drug ter wereld (vandaag persoonlijk weer ondervonden). Ofdat een stof een drug is wordt niet uitgemeten in de hoeveelheid die je moet nemen om ervan onder invloed te raken.

Laten we het objectief bekijken, en Wikipedia raadplegen; "Drugs is een verzamelnaam voor geneesmiddelen en genotsmiddelen die een meer of minder 'drogerende' (verdovende, opwekkende en/of hallucinogene) werking hebben". Wat houdt dit in? Dit houdt in dat iedere stof, die jouw tot deze staat helpt een drug is, de hoeveelheid van de stof die je voor een werkzame dosis moet nemen is eventjes niet inbegrepen. Dus zelfs stoffen als cafeïne en paracetamol zijn een drug. Drug is gewoon een verzamelnaam voor bepaalde stoffen maar de maatschappij heeft deze naam toegepast op alle "slechte" stofjes waar je op het nieuws over hoort. Alcohol is net zo zeer een drug als cocaïne, paracetamol, propanolol en antidepressivum

Dan nog eventjes terugkomen op de hoeveelheid benodigde werkzame stof. Het is zo dat je een paar biertjes kan hebben voordat je iets begint te merken, maar kan je dezelfde hoeveelheid whisky naar binnen werken? MDMA is al merkbaar van een mg of 40. Van dezelfde hoeveelheid alcohol zul je niks merken, maar neem je 40mg LSD dan heb je al 250x de gebruikelijke werkzame dosis achter de kiezen zitten.

En in verder nieuws, MDMA heeft mij enorm veel beter in het leven gezet. Ik ben heel anders naar sociaal contact gaan kijken en zie het leven als een onuitputtelijke wereld van kansen. Ik denk niet dat ik zo sterk in het leven zou staan als ik nooit MDMA gebruikt had. Natuurlijk hoeft dit echt niet zo bij iedereen zo uit de bus te komen maar ik ben van mijn geboort al heel erg "filosofisch" ingesteld en bepaalde drugs hebben mijn inzicht op dit gebied gewoon enorm verbeterd. Er worden niet voor niets therapieën gehouden met behulp van MDMA.

Bijvoorbeeld

Delen op andere websites

Drugs zijn niet gevaarlijk als het goed gemaakt is en het verstandig gebruikt wordt. Quote van mijn ex-leerkracht scheikunde, en dat is gewoon de waarheid. Men sterft aan drugs omdat het oftewel rommel is dat erin zit oftewel bij een te grote dosis. Medicijnen zijn niks anders dan drugs die goed gemaakt zijn en die we nemen met mate. Tadaa...Probleem is alleen dat 99 % van de bevolking niet snapt dat medicijnen drugs zijn en dat alcohol een sociaal aanvaarde drug is. Een dronken man wordt uitgelachen, een stoned garnaal wordt scheef bekeken. Society is fucked up..

Ik verwijs de "alcohol-is-geen-drugs"-peeps graag door naar onder andere deze bron die ik gebruikt heb tijdens het schrijven van mijn MAF-artikel.

Liefste Tom, tik eens "alcohol drug" in op Google, en kijk eens naar de wereld die voor je opengaat..Ik moet het eerste artikel dat ontkent dat alcohol drugs is nog vinden..:')

Bewerkt: door MegaPilot
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...