Jump to content

FL Studio


Dieko

Recommended Posts

Misschien een wat laat bericht, maar zelf werk ik ook met FLStudio. Nu ongeveer zo'n 3 jaar.

Als je er vaak mee bezig bent is het een erg fijn en simpel programma. Ik wil niet zeggen dat ik er goed mee ben ofso, maar de manier waarop ik toch wel de basis van het programma heb geleerd is gewoon heel veel uitproberen en op Youtube zoeken. In filmpjes goed kijken hoe mensen bepaalde effecten of geluiden krijgen.

Ik maak d'r altijd hands up, dance of trance mee. Wat voor mij altijd nog een uitdaging is, is het maken van een pakkende en goede melodie. En met als tweede stap, de melodie verwerken in een lekker nummer. :)

Hier een twee tracks die ik gemaakt heb:

Het eerste nummer heb ik ergens rond oktober 2009 gemaakt. En vind ik tot nu toe het beste wat ik heb gemaakt. Of dat jullie het goed vinden is natuurlijk aan jullie. :)

Het tweede nummer is een nummer dat ik ongeveer een jaar geleden heb gemaakt en deze kwam er eigenlijk uit omdat ik wat trance-geluiden had gedownload en er een beetje mee ging zitten spelen. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Wie heeft er een tip om een melodie te maken en met welke plug ins?

Ik weet niet of ik hier nog op mag reageren, vanwege de datum...

Maar het maken van een melodie is ook iets wat ik altijd moeilijk vind. Meestal maak ik eerst een 'bassline' en maak daarop vervolgens een melodie. Kijk ook eens op youtube naar (in het geval de je FLStudio gebruikt) flstudio melody tutorial. Heeft mij ook geholpen!

En plugins zijn niet heel erg belangrijk bij het maken van een geluid. Zoek in het programma dat je gebruikt gewoon een fijn geluid uit en begin daarmee.

Als je toch plugins wilt, probeer eens Zeta (ookwel Z3ta), ReFX Nexus (grote aanrader met Zeta), Vanguard en V-Station (V-Station is voor de wat meer gevorderde mensen). Deze plugins zijn echter wel betaald. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Bedank voor de tip! Weet je nog paar plug ins voor andere soort muziek, dus geen techno

Sorry voor mijn late reactie. Ik weet niet watvoor muziek je specifiek wilt maken. Maar met ReFX Nexus kun je eigenlijk bijna alles. Piano, strings, bass, synth, etc. Kijk eens op youtube rond. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Bedank voor de tip! Weet je nog paar plug ins voor andere soort muziek, dus geen techno

Sorry voor mijn late reactie. Ik weet niet watvoor muziek je specifiek wilt maken. Maar met ReFX Nexus kun je eigenlijk bijna alles. Piano, strings, bass, synth, etc. Kijk eens op youtube rond. :)

ik heb refuse met alleen maar techno sounds.

Ik wil meer pop hiphop

Link to comment
Delen op andere websites

Bedank voor de tip! Weet je nog paar plug ins voor andere soort muziek, dus geen techno

Sorry voor mijn late reactie. Ik weet niet watvoor muziek je specifiek wilt maken. Maar met ReFX Nexus kun je eigenlijk bijna alles. Piano, strings, bass, synth, etc. Kijk eens op youtube rond. :)

ik heb refuse met alleen maar techno sounds.

Ik wil meer pop hiphop

Ik gebruik meerendeels Hypersonic voor die hiphop sounds. Die pick bass vind ik geweldig (moet wel ge-eq worden).

Daarnaast als je hiphop maakt, kijk dan naar oude platen en gebruik samples.

De meeste hiphop die je hoort is gesampled van vroeger. Nu hebben ze hiphop gemixt met dance enz wat ik niet zo leuk vind.

Hier is een beat van mij=

http://www.youtube.com/watch?v=bxiQqc2hM1E

gesampled van een arabische plaat.

Youtube heeft die kwaliteit wel ZWAAAAR naar beneden gebracht.

Ik heb net weer een beat afgemaakt en voor jullie ff snel ge upload.

klik

Bewerkt: door T-Designz
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...