~> GizmO <~ Geplaatst: 21 maart 2010 Rapport Geplaatst: 21 maart 2010 Haai, Voor school moet ik 2 festivalposters ontwerpen van het Nederlands Film Festival. De opdracht is dat ik op A3 formaat 2 posters ontwerp en daarbij mag ik alleen gebruik maken van typografie. Ik mag geen beeld of iets dergelijks gebruiken. Hier is mijn eerste ontwerp: Hier ben ik ongeveer 3 uur mee bezig geweest (incl. schetsen maken etc. *LADEN KAN WAT LANG DUREN WANT DE SIZE IS 3508 x 4961 px, 4,4 MB* De volgende ga ik nu aan beginnen, in die ga ik maken met 3ds max. Ik hoop dat dit goed gekeurd word, maarja dat zien we dan wel. Ik zou graag wat tips/opmerkingen etc. willen horen van mensen. Holla! Reageren
Kryziek Geplaatst: 21 maart 2010 Rapport Geplaatst: 21 maart 2010 Ik weet niet waar die 3 uuren dan inzitten maar hij lijkt heel simpel en de text is moeilijk te lezen. Telkens van die stukjes. Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 21 maart 2010 Rapport Geplaatst: 21 maart 2010 Dat je enkel typografie mag gebruiken maakt je vrijheid klein, maar je bent er wel in geslaagd om er een mooie, strakke poster van te maken. Het geel/oranje kleurt mooi op de grijze achtergrond en de diagonale tekst is simpel maar leuk. Het enige kleine puntje van kritiek dat ik heb, is dat je 'Nederlands' op liefst drie rijen hebt verwerkt. Je kunt in een oogopslag niet zien wat er staat (tenzij je het al weet). In het kader van je ontwerp is het neem ik aan een bewuste keuze geweest, maar ik zou toch eens kijken of dat niet anders kan... Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 21 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 21 maart 2010 (bewerkt) Ik weet niet waar die 3 uuren dan inzitten maar hij lijkt heel simpel en de text is moeilijk te lezen. Telkens van die stukjes. Bedankt man! Aan jou opmerkingen heb ik echt wat! Dat je enkel typografie mag gebruiken maakt je vrijheid klein, maar je bent er wel in geslaagd om er een mooie, strakke poster van te maken. Het geel/oranje kleurt mooi op de grijze achtergrond en de diagonale tekst is simpel maar leuk. Het enige kleine puntje van kritiek dat ik heb, is dat je 'Nederlands' op liefst drie rijen hebt verwerkt. Je kunt in een oogopslag niet zien wat er staat (tenzij je het al weet). In het kader van je ontwerp is het neem ik aan een bewuste keuze geweest, maar ik zou toch eens kijken of dat niet anders kan... Een andere optie is niet mogelijk, anders past het niet zo in de hoek. Bewerkt: 21 maart 2010 door ~> GizmO <~ Reageren
xLogiCx Geplaatst: 21 maart 2010 Rapport Geplaatst: 21 maart 2010 ok ik ga even zeggen hoeje het miss duidelijker kan maken, dit kan misschien wel verwarrend zijn xD waar nu: 'erlan' staat zou ik pas beginnen en zou daar 'Neder' zetten op de volgende lijn, 'lands' dan volgende lijn moe ge liggn koten me de rest an die woorden, het zou mooi zijn als je Film voor en Festival na de tekst 'donderdag 4 oktober' zou krijgen,maar dat is niet egt mogelijk fzo nja en de rest van de ekste vind ik wel goed geplaatst nja je ziet maar wat je er mee doet natuurlijk Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 21 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 21 maart 2010 ok ik ga even zeggen hoeje het miss duidelijker kan maken, dit kan misschien wel verwarrend zijn xD waar nu: 'erlan' staat zou ik pas beginnen en zou daar 'Neder' zetten op de volgende lijn, 'lands' dan volgende lijn moe ge liggn koten me de rest an die woorden, het zou mooi zijn als je Film voor en Festival na de tekst 'donderdag 4 oktober' zou krijgen,maar dat is niet egt mogelijk fzo nja en de rest van de ekste vind ik wel goed geplaatst nja je ziet maar wat je er mee doet natuurlijk Toch maar even gekeken en dit is versie 2, en gelijk ook de final version. Aangezien ik ook nog hard aan de 2e poster moet werken. Ik denk dat dit een stuk beter is, zoals matthijs en logic al zeiden, de tekst was slecht leesbaar en ik heb jullie instructies opgevolgd. En dit is het resultaat. Ik ben er blij mee! Thanks boys Reageren
xLogiCx Geplaatst: 21 maart 2010 Rapport Geplaatst: 21 maart 2010 Stukke beter maar tg ng een piepklein opmerkingetje xD nu hangt 'lands' en 'film' aan mekaar xD maarja xD het is miss het beste dat je er gaat uitkrijgen Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 21 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 21 maart 2010 Daar heb ik op moment geen tijd meer voor. Hier mijn laatste ontwerp. Met 3ds max. Het is super simpel, maarja ik mag geen beeld gebruiken dus ik kan ook geen "versieringen" ofzo erbij fixen. Arghhh. Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 21 maart 2010 Rapport Geplaatst: 21 maart 2010 Over je tweede poster ben ik minder positief... Doet me een beetje denken aan WordArt (brrr... ). Met name de kleuren en de positionering van de tekst maken het een saaie bedoeling. Ik zou bovendien afstappen van de 3D-tekst en meer voortborduren op de letters die je doortrekt (zoiets als dit). Het zou de poster een creatieve impuls geven en dat kan het zeker gebruiken. Reageren
~> GizmO <~ Geplaatst: 21 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 21 maart 2010 Toch nog maar even aan het werk gegaan met matthijs z'n opmerking en hier kwam ik op uit. Ik was eerlijk gezegd ook niet heel tevreden met het resultaat van de 2e, maar ik was al sinds 12 uur aan het werk aan deze opdracht dus had het even gehad. Dus heb het nog even opgepakt en ik ben nu erg tevreden. Reageren
Flitskikker Geplaatst: 21 maart 2010 Rapport Geplaatst: 21 maart 2010 Ik vind hem wat te druk en overzichtelijk, die groene. Verder raad ik aan andere lettertypen te gebruiken. Daarmee bedoel ik professionele sans-serif of display lettertypen. Degene die je tot nu toe gebruikt (Tahoma, Arial (!), Consolas, iets wat op een gratis DaFont font lijkt, etc) vind ik te standaard. Probeer eens Helvetica, Thesis Sans of een font van Parachute, DSType. Gebruik ook de weights goed, dan staat het al veel beter. Het idee en de achtergrond met gradient zijn verder goed. Mvg, Flitskikker Reageren
Emaitroy Geplaatst: 22 maart 2010 Rapport Geplaatst: 22 maart 2010 Ik vind je 2e het beste. Lekker overzichtelijk, Je hebt snel door wat er gaande is. En hij is strak, Daar hou ik van. Die van 3dsmax is daarna m'n favoriet. Eigenlijk de zelfde kriterea als de ander alleen hij is wat minder spannend. En de laatste vind ik minder. Hij is erg druk, en dus moeilijker om ff snel door te lezen. Dus hang die 2e maar op! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.