Jump to content

PC will be quiet - Nieuwe koeler needed

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo iedereen, ik heb een vraagje.

Ik wil graag dat mijn PC eens stil wordt, alleen zou ik dus niet weten welke koeler (de waarschijnlijke boosdoener) ik zou moeten kopen om een PC te hebben die je (bijna) niet hoort.

Alleen wat voor koelers zou ik dan nodig hebben? Ik had ook gehoord dat je van die soort plakkers/pasta kon kopen om te koelen, dat zou natuurlijk omdat je ze niet hoort.

Ik zou het graag niet zo duur willen maar wel stil. Als het met de plakkers/pasta kan dan het liefst daarmee omdat dat geen geluid maakt.

Het liefst bij Azerty.nl een lijstje maken ;) ik probeer het zelf natuurlijk ook.

Dit zijn de speceficaties:

Rapport van Cas en Hannah's computer

Uitgevoerd op 21-3-2010, 14:39:13

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|Packard Bell NEC

|Computermodel:|00000000000000000000000

|Computernaam:|CASENHANNAH-PC (in werkgroep WORKGROUP)

|Systeemtype:|x86 (32-bits) systeem

empty.gif

motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|NEC COMPUTERS INTERNATIONAL

|Model:|GA-8I915PMD

|BIOS Fabrikant:|Award Software International, Inc.

|BIOS Model:|Award Medallion BIOS v6.00PG, versie 10f

|Aansluitingen:|PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI-E 16X (Gebruikt), PCI-E 1X (Vrij)

|Poorten:|IDE (Geen), S_ATA 1 (Geen), S_ATA 2 (Geen), S_ATA 3 (Geen), S_ATA 4 (Geen), FDD (Diskettestation), (Serieel), COMB (Serieel), (Parallel), (Toetsenbord), (Muis), (USB), (USB), (USB), (USB), F_USB 1 (USB), F_USB 1 (USB), F_USB 2 (USB), F_USB 2 (USB), CD_IN (Audio), (Netwerk), AZALIA_FP (Audio), AZALIA_FP (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), F1_1394 (FireWire), F2_1394 (FireWire)

empty.gif

processor.gifProcessor|Model:|Intel® Pentium® 4 CPU 2.93GHz

|Kloksnelheid:|2926 MHz

|Socket & Cache(s):|Socket 775, 1024 KB L2 Cache

empty.gif

memory.gifGeheugen|Grootte:|2048 MB RAM

|Type(s):|512 MB RAM (DDR2-533 PC2-4300 266 MHz, DIMM), 512 MB RAM (DDR2-533 PC2-4300 266 MHz, DIMM)

empty.gif

harddisk.gifHardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:)

|Grootte:|127,99 GB (127,99 GB (C:) )

|Vrije ruimte:|73,03 GB (73,03 GB (C:) )

empty.gif

drives.gifStations|Type(s):|C: Lokale harde schijf, D: Onbekend, E: Verwisselbare schijf, F: Verwisselbare schijf, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf

|Model(len):|C: ST3160023AS ATA Device IDE, D: PHILIPS DVDR1628P1 ATA Device, E: Onbekend, F: Onbekend, G: Onbekend, H: Onbekend

empty.gif

soundcard.gifGeluidskaart|Fabrikant:|Microsoft

|Model:|High Definition Audio-apparaat

empty.gif

videocard.gifVideokaart|Model:|NVIDIA GeForce 6200 LE (Microsoft Corporation - WDDM)

|Beeldprocessor:|GeForce 6200 LE (0x0163)

|Geheugengrootte:|64 MB VRAM

|Stuurprogramma:|nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll, versie 8.15.11.8593

empty.gif

display.gifBeeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen)

|Model:|Algemeen PnP-beeldscherm

|Schermresolutie:|1280x1024 (Normaal 5:4 SXGA)

|Kleurdiepte:|32-bits

|Frequentie:|60 Hz

empty.gif

mouse.gifMuis|Fabrikant:|Microsoft

|Model:|HID-muis

|Aantal knoppen:|2

|Aansluiting:|USB

empty.gif

keyboard.gifToetsenbord|Model:|Standaard-PS/2-toetsenbord

|Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

|Functietoetsen:|12

empty.gif

networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC (Ethernet 802.3), SpeedTouch 120g Wireless USB Adapter (Ethernet 802.3)

|Adressen:|IP: 10.0.0.187, MAC: 00:30:F1:E4:F8:24, DHCP: 10.0.0.138

empty.gif

directx.gifDirectX|Versie:|11.0

empty.gif

operatingsystem.gifBesturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows 7 Ultimate

|Versie:|6.1.7600

|Service Pack:|Geen

empty.gif

[/table]

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.0.0.133)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

GTA-Kneusje

Bewerkt: door Gta-kneusje
  • Reacties 30
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Casss

16

• Djmaddox

7

• wesley123

3

• TaartJJ~!

1

Geplaatst:

Als je een nieuwe CPU koeler wilt zouden we graag je CPU socket willen weten. Maar om erachter te komen welke fan het meeste geluid maakt kan je heel even je vinger op de fan houden zodat ie stopt met draaien en zo alle fans afgaan totdat je erachter komt welke het meeste geluid maakt.

Als je een nieuwe CPU koeler wilt zouden we graag je CPU socket willen weten. Maar om erachter te komen welke fan het meeste geluid maakt kan je heel even je vinger op de fan houden zodat ie stopt met draaien en zo alle fans afgaan totdat je erachter komt welke het meeste geluid maakt.

Ik was de specs vergeten ja nosmile.gif die zet ik er zo bij, maar brand het ding wat die koeler koelt dan niet door?

Edit: Speceficaties staan erbij ;)

Ik was de specs vergeten ja nosmile.gif die zet ik er zo bij, maar brand het ding wat die koeler koelt dan niet door?

Niet als je het heel kort doet. Gewoon ff je vinger erop, luisteren of het zachter word voor 1 sec en dan weer vinger eraf.

Bewerkt: door Djmaddox
Geplaatst:

Niet als je het heel kort doet. Gewoon ff je vinger erop, luisteren of het zachter word voor 1 sec en dan weer vinger eraf.

Oke, zal ik proberen, maar hoe zit het met die plakkers/pasta?

Geplaatst:

Oke, zal ik proberen, maar hoe zit het met die plakkers/pasta?

Als je koelpasta bedoelt, dat stop je tussen je CPU koeler en je CPU in maar dat spul maakt geen geluid.

Dan zou ik wel koelpasta willen! Kan ik dan gewoon mijn fan eruit halen?

En ik kreeg mijn PC kast niet open static.gif maar ik denk dat het die grote fan van ong. 10x10 cm is die herrie maakt.

Hoef ik alleen mijn processor te koelen?

Geplaatst:

Dan zou ik wel koelpasta willen! Kan ik dan gewoon mijn fan eruit halen?

En ik kreeg mijn PC kast niet open static.gif maar ik denk dat het die grote fan van ong. 10x10 cm is die herrie maakt.

Hoef ik alleen mijn processor te koelen?

Je CPU heeft altijd koeling nodig en je videokaart ook. Voor de rest kan je ook nog een paar gewone fans in je kast installeren(mits dat kan) voor betere airflow.

Zouden jullie misschien een goed & goedkoop lijstje kunnen samenstellen om mijn PC stil te krijgen? Ik weet dus zelf echt niet hoeveel koelers aangeraden zin en hoe ik zou moeten beginnen duh.gif Ik zou het erg fijn vinden

En die hulp van daarnet was echt superfijn thumbsup2.gif en ongelofelijk snel Applaus.gif

Maar wat maakt er nu dan zo veel geluid? Je CPU koeler of iets anders?

OMG Die nieuwe post was er in minder dan een minuut worshippy.gif

Ik zal nog eens proberen om die kast open te krijgen.

Edit: Kast is open, ik post zo foto's als dat helpt, ik heb eigenlijk maar 1 koeler gezien?

De foto's zijn er, ik kon ze alleen nergens kwijt IVB hoge kwaliteit dus ik heb ze maar in een zip file gedaan.

Download: http://www.2shared.c...eler_fotos.html

Als je de 'download' knop niet kan vinden, want bij mij het geval was xd:

1269175053-880.png

Sorry voor dubbelpost maar als je edit ziet niemand het hypocrite.gif

Weten jullie waarom ik maar een koeler zie, of ben ik blind duh.gif

Geplaatst:

Kan je de foto's niet uploaden bij plaatjesupload.nl ofzoiets en dan de link hier posten?

Dat probeerde ik maar ze waren groter dan de maximale 1,5 mb :S lukt het niet met de zip dan. Maar ik zal proberen ze anders te uploaden

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...