Jump to content

Snelheidslimieten in Nederland

40 leden hebben gestemd

1. 1. Vindt jij dat de snelheid op de Nederlandse wegen omhoog moet?

• Ja, met hogere snelheden letten mensen beter op en het rijdt leuker.
      16
    • Nee, met hogere snelheden gebeuren er meer ongelukken en het is nergens voor nodig.
      16
    • Mij maakt het niks uit.
      8

Recommended Posts

Geplaatst:

Beste mensen

Ik maak nu een topic aan over de snelheid op de wegen in Nederland omdat het naar mijn mening allemaal te langzaam gaat.

Als wij met de auto ergens naar toe gaan en je rijdt op een weg van 2 kilometer die recht is en je ziet een bordje met max. 60 KM\h staan, dan word ik daar echt doodziek van. Ik mag zelf nog geen auto rijden maar ik weet wel dat het plezier van het rijden zo weggenomen wordt. Je ziet ook dat als je zo langzaam rijdt op een lange weg dat de bestuurders zelf meer naar de natuur gaan kijken dan dat ze op de weg letten.

Bij mij inde buurt (zal vast op meerdere plekken zijn) willen ze sommige wegen een nog lager limiet neerzetten. Maar Natuurlijk moet het binnen een dorp gewoon langzaam zijn, maar op de gewone autowegen mag het van mij een stuk omhoog.

En op de snelweg mag het ook wel harder dan 120, meer 140, maar dat is mijn mening.

Wat vinden jullie?

• Reacties 99
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Nick_Kerkwijk

19

• Sentasi

10

• moechy

9

• End Of The Riot

7

Geplaatst:

van mij mag het sneller want dat maakt het leuker (en we krijgen waarschijnlijk minder files als het een beetje doorstroomt)

ikzelf mag nog lang niet rijden :( maar het lijkt me beter als ze het snelheidslimiet omhoog laten gaan.

Groeten, Ricorvs

Geplaatst:

Als je harder gaat rijden ben je ook eerder bij de stoplichten en dus weer file.

|En het is slecht voor het millieu als je harder gaat rijden want je auto moet dan meer toeren maken, dus meer vervuiling.

(of je moet inmens veel versnelligen hebben)

Geplaatst:

Als je harder gaat rijden ben je ook eerder bij de stoplichten en dus weer file.

|En het is slecht voor het millieu als je harder gaat rijden want je auto moet dan meer toeren maken, dus meer vervuiling.

Tja, als je het zo bekijkt, maar dat wordt ook weer een beetje gecompenseerd met de schonere auto's..

Geplaatst:

Ik zou wel wat voelen voor hetzelfe systeem als in Duitsland.

50 in de bebouwde kom, daarbuiten 80, en op de snelweg geen maximum, tenzij anders aangegeven.

Geplaatst:

Ik mag zelf nog geen auto rijden maar ik weet wel dat het plezier van het rijden zo weggenomen wordt.

Als je 'plezier' wilt hebben met je auto, moet je naar het circuit gaan, daar mag je zo hard rijden als je wilt. Het doel van de openbare wegen is om van A naar B te komen, niet om plezier te maken. Autorijden is een serieuze aangelegenheid en daar kan je geen roekeloze en hard rijdende idioten bij gebruiken.

Desalniettemin vind ik dat de maximumsnelheid op de autosnelwegen wel mogen verhoogd van 120 naar 130 km/h. Maar alleen tussen 12 en 4 uur 's nachts. Bovendien moeten dan ook de boetes voor het te hard rijden vele malen hoger worden.

Op de andere wegen buiten de bebouwde kom die op dit moment 60 km/h zijn, mogen wat mij betreft, mits de situatie het toelaat (zoals lange afstand, ruim zicht en weinig verkeer), verhoogd worden naar 70 of 80 km/h, maar ook hier moet dan wel extra snelheidscontroles (flitspalen en lazer) komen met hogere boetes.

@Sentasi: Op veel snelwegen in Duitsland geldt inmiddels al wel een snelheidslimiet.

Geplaatst:

Dat van die snelwegen lijkt me geen goed idee.

Er zijn mensen die maar 70-90 rijden op de snelweg, lijkt me zeker niet gezellig als de rest er met het dubbele van hun snelheid tegen aan rijdt.

Ook zijn er auto's die de 120 - 140 niet eens aankunnen. :N

Geplaatst: (bewerkt)

@Sentasi: Op veel snelwegen in Duitsland geldt inmiddels al wel een snelheidslimiet.

Zou goed kunnen, het stuk wat ik regelmatig rijd is voor het grootste deel nog 'vrij', en ik vind het heerlijk om dan zo hard te rijden als ik zelf wil.

Er zijn mensen die maar 70-90 rijden op de snelweg, lijkt me zeker niet gezellig als de rest er met het dubbele van hun snelheid tegen aan rijdt.

Dat blijf je toch wel houden, heb regelmatig dat ik in Duitsland lekker 170-180 rij, en er met een noodgang een dikke Benz of BMW voorbij raast. Je moet er rekening mee houden, en gewoon goed en regelmatig achter je kijken, zeker als je wilt inhalen.

Bewerkt: door Sentasi
Geplaatst:

Hogere snelheden zijn voor niks nodig. Als je 5 km moet gaan en je vertrekt om 10:00 aan normale snelheid en je vriend vertrekt 5 min later en rijdt overal zo snel mogelijk, wel die kerel zal je niet meer inhalen hoor :N

Ik hou het bij graag traag :sigaar:

Geplaatst:

Ik ben wel positief te spreken over de snelheidslimieten die nu gelden. Het zijn vrij veilige snelheden op de meeste plekken. Bijvoorbeeld dat je maar 30kmph mag rijden in een woonwijk vind ik goede zaak. Zo kun je vaak optijd remmen mocht er bijvoorbeeld wel een kind net oversteken. Wat snelheden betreft op de snelwegen vind ik ook wel prima zo. Max. 120kmph is wat mij betreft ruim voldoende. Hoe meer kilometertjes per uur je rijd, hoe gevaarlijker het wordt, dus max. 120kmph vind ik ruim voldoende.

Oftewel, niks mis met de snelheden.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik ben wel positief te spreken over de snelheidslimieten die nu gelden. Het zijn vrij veilige snelheden op de meeste plekken. Bijvoorbeeld dat je maar 30kmph mag rijden in een woonwijk vind ik goede zaak. Zo kun je vaak optijd remmen mocht er bijvoorbeeld wel een kind net oversteken. Wat snelheden betreft op de snelwegen vind ik ook wel prima zo. Max. 120kmph is wat mij betreft ruim voldoende. Hoe meer kilometertjes per uur je rijd, hoe gevaarlijker het wordt, dus max. 120kmph vind ik ruim voldoende.

Oftewel, niks mis met de snelheden.

Ik ben het zeker met je eens dat de snelheden in de bebouwde kom en zo laag moeten blijven, want dan kun je idd nog op tijd stilkomen mocht het nodig zijn. Maar als ik naar school rij met de brommer haal ik gewoon auto's in. Lijkt me een beetje raar dat auto's ingehaald worden door brommertjes. :puh: (Op zo'n lange weg van 2 km voor auto's..)

Hebben jullie dan nooit het gevoel dat als je op een lange weg rijdt net buiten een dorp/stad en dat je maximaal 60/80 mag dat je gewoon amper vooruit komt? Ik word er dan echt strontziek van. En het ergste vind ik dat ze de wegen van 80 na 60 maken, terwijl het daarvoor altijd 100 km/h was.

Misschien is het circuit dan idd wat meer voor mij dan de openbare wegen... :(

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Geplaatst:

100 km/h op de Nederlandse snelwegen, onbegrijpelijk. Dat is veels te langzaam. De Nederlandse regering wil dat de lucht schoner wordt, en als ze dan zo traag rijden, stoot je meer uit omdat je motor niet volledig kan draaien en bij onvolledige verbranding stoot je meer uit en je blijft langer op dezelfde plek.

Kijk in duitsland, mensen rijden 260km/h en er is bijna nooit een ongeluk. Kijk in Nederland en daar rijden ze 90 km/h er zijn er veel ongelukken. Als je sneller rijdt, let je ook beter op en rijdt je beter. Natuurlijk is het ook leuk. :puh:

Geplaatst:

van mij mag het sneller want dat maakt het leuker (en we krijgen waarschijnlijk minder files als het een beetje doorstroomt)

Ik denk van niet, als de snelheidslimiet namelijk omhoog gaat, zijn er altijd nog beginnende autorijders die het te snel vinden gaat, die gaan dan helemaal panisch achter het stuur zitten en voor je het weet hebben ze een mooi staartje van 5 auto's opdat zij langzamer reden. Dan heb je weer een file van een half uur.

Maakt niks uit qua toeren, het hangt van de motor af.

Als je een hele zware motor hebt verbrand die al 1 liter op 4 kilometer bij 1000 toeren. Als je echter een Prius hebt, verbrandt die nogsteeds 1 op 25 bij 5000 toeren (niet dat dat ding het aankan, maargoed). Het hangt van de zwaarte van de motor af.

Ik vind de snelheidslimiteit wel oké, zelf heb ik het natuurlijk ook dat als ik (nouja, m'n vader, met mij d'r naast) in het donker over een snelweg rij, en die snelweg is helemaal leeg, dat ik steeds sneller en sneller wil. Dan denk ik van: Komop, dit ding kan over de 200, maak er gebruik van! Maarja, wie heb je er uiteindelijk mee, je brengt jezelf + omstanders in gevaar en je loopt ook het risico dat je je rijbewijs kwijt raakt (tijdelijk), wie heeft dat ervoor over om 10 min eerder thuis te zijn?

Geplaatst:

Van mij mogen ze allemaal 60 rijden, ik moet namelijk elke dag met mijn fiets over de weg heen. Verder is het gewoon een stuk veiliger voor iedereen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...