Jump to content

Snelheidslimieten in Nederland

40 leden hebben gestemd

1. 1. Vindt jij dat de snelheid op de Nederlandse wegen omhoog moet?

• Ja, met hogere snelheden letten mensen beter op en het rijdt leuker.
      16
    • Nee, met hogere snelheden gebeuren er meer ongelukken en het is nergens voor nodig.
      16
    • Mij maakt het niks uit.
      8

Recommended Posts

Geplaatst:

Zakelijke rijders zijn over het algemeen niet bang op de snelweg, volgens mij zijn dat zelfs de ergste hardrijders.

Mensen die bang zijn op de snelweg lijken me eerder oudere mensen, of mensen die erg weinig rijden.

Bovendien, in de auto's van de laatste jaren voelt 140 al niet eens meer als 140. Voor je het weet, rij je het.

• Reacties 99
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Nick_Kerkwijk

19

• Sentasi

10

• moechy

9

• End Of The Riot

7

Geplaatst:

Zakelijke rijders zijn over het algemeen niet bang op de snelweg, volgens mij zijn dat zelfs de ergste hardrijders.

Mensen die bang zijn op de snelweg lijken me eerder oudere mensen, of mensen die erg weinig rijden.

Bovendien, in de auto's van de laatste jaren voelt 140 al niet eens meer als 140. Voor je het weet, rij je het.

Het hoeft ook niet altijd om zakelijke redenen te gaan.

Stel dat iemand van je familie in het ziekenhuis ligt in het centrum van het land.

Dan moet je toch ook via de snelweg.

Geplaatst: (bewerkt)

140 is overantwoord vind ik. Ga aan die snelheid maar eens tussen de truks en autobussen rijden.

@hierboven: die 140 is dan wel de max snelheid he, je moet geen 140 rijden

Bewerkt: door Tomeken
Geplaatst:

140 is overantwoord vind ik. Ga aan die snelheid maar eens tussen de truks en autobussen rijden.

Als iedereen 140 rijdt en jij 120 voel de mensen zich weer opgejaagd waardoor ze ook gaan versnellen, het is een soort ketting effect.

Trucks en bussen kunnen vaak harder dan 80, maar zijn begrensd. Schroef dat op naar 100 op de snelweg, zoals ze hier laatst ook voor aanhangers en caravans gedaan hebben.

Dan los je het grotere snelheidsverschil ook op.

@Hierboven, geen probleem, als de snelheid dan 140 is.

Bewerkt: door Sentasi
Geplaatst:

Als iedereen 140 rijdt en jij 120 voel de mensen zich weer opgejaagd waardoor ze ook gaan versnellen, het is een soort ketting effect.

Zegt de man die nog geen rijbewijs heeft 0_0

Als ik op de snelweg rijd, doe ik dat aan mijn snelheid, niks op te jagen :sigaar:

Kom op zware voertuigen 100 das echt onverantwoord. :t

Hou het zoals het is.

@Hierboven: Moet je een rijbewijs hebben om te zien hoe sommige automobilisten reageren? :7

Bewerkt: door End Of The Riot
Geplaatst:

Oja en je vergeet natuurlijk de reactietijd en de remafstand hé. :7

Die bussen en trucks zijn niet voor niks begrensd.

Als deze 100 zouden rijden verlengt hun remafstand en bij nat weer is dit nog langer.

Wat dus het risico verhoogt op een ongeval.

Geplaatst:

Hou het zoals het is.

@Hierboven: Moet je een rijbewijs hebben om te zien hoe sommige automobilisten reageren? :7

Hoezo? Hoezo is 100km/h onverantwoordelijk en 80km/h wel verantwoordelijk? Als je het verantwoordelijk wilt houden moet je de wegen sluiten.

Geplaatst:

Hou het zoals het is.

Waarom? Snelwegen zijn daar een mooie plek voor. Als ze harder rijden wordt natuurlijk ook de remafstand groter, maar daar valt aan te wennen denk ik? Bovendien kan daar op opleidingen extra rekening mee gehouden worden, lijkt me niet zo'n punt.

Geplaatst:

Hou het zoals het is.

Hoezo? Hoezo is 100km/h onverantwoordelijk en 80km/h wel verantwoordelijk? Als je het verantwoordelijk wilt houden moet je de wegen sluiten.

Dus een verschil van 20 km/h is dus gewoon niks?

Ik vindt dat toch wel een groot verschil.

Geplaatst:

Hou het zoals het is.

Waar ligt de grens en hoe bepaal je die?

Hou het zoals het is.

Waar ligt de grens en hoe bepaal je die?

Die ligt nu op 80 iig. Maar je ziet ook veel wegen die echt lang zijn en dan moet je zo langzaam rijden. Dan blijft de auto langer opde weg en stoot die dus meer Co2 uit. Misschien zou het beter zijn dat de auto's minder lang op de weg zijn.

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Geplaatst:

Er komen wel meer ongelukken, kijk maar naar Duitsland. Maar mij maakt het niet zoveel uit.

Waar kan ik vinden dat er in Duitsland meer ongelukken gebeuren dan in Nederland?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...