Jump to content

Snelheidslimieten in Nederland


  

40 leden hebben gestemd

  1. 1. Vindt jij dat de snelheid op de Nederlandse wegen omhoog moet?

    • Ja, met hogere snelheden letten mensen beter op en het rijdt leuker.
      16
    • Nee, met hogere snelheden gebeuren er meer ongelukken en het is nergens voor nodig.
      16
    • Mij maakt het niks uit.
      8


Recommended Posts

  • Reacties 99
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Nick_Kerkwijk

    19

  • Sentasi

    10

  • moechy

    9

  • End Of The Riot

    7

Geplaatst:

Kom op zware voertuigen 100 das echt onverantwoord. :t

Hou het zoals het is.

@Hierboven: Moet je een rijbewijs hebben om te zien hoe sommige automobilisten reageren? :7

Hoezo? Hoezo is 100km/h onverantwoordelijk en 80km/h wel verantwoordelijk? Als je het verantwoordelijk wilt houden moet je de wegen sluiten.

Dus een verschil van 20 km/h is dus gewoon niks?

Ik vindt dat toch wel een groot verschil.

Waar ligt de grens en hoe bepaal je die?

Die ligt nu op 80 iig. Maar je ziet ook veel wegen die echt lang zijn en dan moet je zo langzaam rijden. Dan blijft de auto langer opde weg en stoot die dus meer Co2 uit. Misschien zou het beter zijn dat de auto's minder lang op de weg zijn.

Lol. Jij kan nog al een pak uit je nek lullen. :7

Als je sneller rijdt verbruik je meer --> meer Co2.

Zeker met een naft.

Dus de tijd dat je onderweg bent heeft niks met je uitstoot te maken. Je snelheid en toeren daarentegen wel.

En wat zit jou nou eigenlijk te klagen?

Je rijdt zelf nog geeneens auto?

Geplaatst:

Kom op zware voertuigen 100 das echt onverantwoord. :t

Hou het zoals het is.

@Hierboven: Moet je een rijbewijs hebben om te zien hoe sommige automobilisten reageren? :7

Hoezo? Hoezo is 100km/h onverantwoordelijk en 80km/h wel verantwoordelijk? Als je het verantwoordelijk wilt houden moet je de wegen sluiten.

Dus een verschil van 20 km/h is dus gewoon niks?

Ik vindt dat toch wel een groot verschil.

Waar ligt de grens en hoe bepaal je die?

Die ligt nu op 80 iig. Maar je ziet ook veel wegen die echt lang zijn en dan moet je zo langzaam rijden. Dan blijft de auto langer opde weg en stoot die dus meer Co2 uit. Misschien zou het beter zijn dat de auto's minder lang op de weg zijn.

Lol. Jij kan nog al een pak uit je nek lullen. :7

Als je sneller rijdt verbruik je meer --> meer Co2.

Zeker met een naft.

Dus de tijd dat je onderweg bent heeft niks met je uitstoot te maken. Je snelheid en toeren daarentegen wel.

En wat zit jou nou eigenlijk te klagen?

Je rijdt zelf nog geeneens auto?

Een pak uit mn nek lullen? Belg zeker?

Maar ik denk misschien teveel uit een 6 bak, die rijdt met 100 nog lekker onder de 2000 toeren per minuut. Dat stoot sowieso bijna niks uit. Je kan natuurlijk ook 80 rijden in z'n 6e versnelling maar dat scheelt bijna niks in toeren/verbruik/co2.

Geplaatst:

In Duitsland mag je harder rijden en gebeuren er meer ongelukken. (Vanzelfsprekend)

Tenminste, waar mijn oom woont, maar volgens mij is het echt zo...

Geplaatst:

In Duitsland mag je harder rijden en gebeuren er meer ongelukken. (Vanzelfsprekend)

Tenminste, waar mijn oom woont, maar volgens mij is het echt zo...

Zo vanzelfsprekend vind ik dat niet. Ik meen zelfs is gehoord te hebben (ik weet het niet zeker meer), dat er in Duitsland juist minder ongelukken met een dodelijke afloop gebeuren als in Nederland.

Geplaatst:

Kom op zware voertuigen 100 das echt onverantwoord. :t

Hou het zoals het is.

@Hierboven: Moet je een rijbewijs hebben om te zien hoe sommige automobilisten reageren? :7

Hoezo? Hoezo is 100km/h onverantwoordelijk en 80km/h wel verantwoordelijk? Als je het verantwoordelijk wilt houden moet je de wegen sluiten.

Dus een verschil van 20 km/h is dus gewoon niks?

Ik vindt dat toch wel een groot verschil.

Waar ligt de grens en hoe bepaal je die?

Die ligt nu op 80 iig. Maar je ziet ook veel wegen die echt lang zijn en dan moet je zo langzaam rijden. Dan blijft de auto langer opde weg en stoot die dus meer Co2 uit. Misschien zou het beter zijn dat de auto's minder lang op de weg zijn.

Lol. Jij kan nog al een pak uit je nek lullen. :7

Als je sneller rijdt verbruik je meer --> meer Co2.

Zeker met een naft.

Dus de tijd dat je onderweg bent heeft niks met je uitstoot te maken. Je snelheid en toeren daarentegen wel.

En wat zit jou nou eigenlijk te klagen?

Je rijdt zelf nog geeneens auto?

Een pak uit mn nek lullen? Belg zeker?

Maar ik denk misschien teveel uit een 6 bak, die rijdt met 100 nog lekker onder de 2000 toeren per minuut. Dat stoot sowieso bijna niks uit. Je kan natuurlijk ook 80 rijden in z'n 6e versnelling maar dat scheelt bijna niks in toeren/verbruik/co2.

Iets tegen Belgen, vriend?

Maar ik snap je hele geklaag niet?

Wat zit jij te klagen terwijl je er eigenlijk niks over te klagen hebt?

Geplaatst: (bewerkt)

In Duitsland mag je harder rijden en gebeuren er meer ongelukken. (Vanzelfsprekend)

Tenminste, waar mijn oom woont, maar volgens mij is het echt zo...

Volgens mij is dat niet vanzelfsprekend. Het kan best zijn dat dat zo bij je oom is, maar ik weet niet zeker of er door snelheid zonodig meer ongelukken gebeuren.

@moechy, ik heb niks tegen belgen, ik snapte die uitdrukking alleen niet zo goed. ;)

Ik rij wel eens in een auto mee, dus misschien snap je het dan, en het duurt niet zo lang meer voordat ik zelf mag rijden dus..

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Geplaatst:

In Duitsland mag je harder rijden en gebeuren er meer ongelukken. (Vanzelfsprekend)

Tenminste, waar mijn oom woont, maar volgens mij is het echt zo...

Volgens mij is dat niet vanzelfsprekend. Het kan best zijn dat dat zo bij je oom is, maar ik weet niet zeker of er door snelheid zonodig meer ongelukken gebeuren.

@moechy, ik heb niks tegen belgen, ik snapte die uitdrukking alleen niet zo goed. ;)

Ik rij wel eens in een auto mee, dus misschien snap je het dan, en het duurt niet zo lang meer voordat ik zelf mag rijden dus..

Kijk als je echt snel rijdt, ontstaat er een tunnelvisie.

Je blik wordt minder scherp, je reactievermogen vertraagt en je remafstand wordt langer.

Je Rijdt toch zelf met de brommer of niet?

Krijgen jullie geen examen waar je zo'n dingen moet weten?

Geplaatst:

In Duitsland mag je harder rijden en gebeuren er meer ongelukken. (Vanzelfsprekend)

Tenminste, waar mijn oom woont, maar volgens mij is het echt zo...

Zo vanzelfsprekend vind ik dat niet. Ik meen zelfs is gehoord te hebben (ik weet het niet zeker meer), dat er in Duitsland juist minder ongelukken met een dodelijke afloop gebeuren als in Nederland.

Maar waar mijn oom woont gebeurt het heel vaak en daardoor is mijn Tante bijna verongelukt, vandaar.

Geplaatst:

In Duitsland mag je harder rijden en gebeuren er meer ongelukken. (Vanzelfsprekend)

Tenminste, waar mijn oom woont, maar volgens mij is het echt zo...

Volgens mij is dat niet vanzelfsprekend. Het kan best zijn dat dat zo bij je oom is, maar ik weet niet zeker of er door snelheid zonodig meer ongelukken gebeuren.

@moechy, ik heb niks tegen belgen, ik snapte die uitdrukking alleen niet zo goed. ;)

Ik rij wel eens in een auto mee, dus misschien snap je het dan, en het duurt niet zo lang meer voordat ik zelf mag rijden dus..

Kijk als je echt snel rijdt, ontstaat er een tunnelvisie.

Je blik wordt minder scherp, je reactievermogen vertraagt en je remafstand wordt langer.

Je Rijdt toch zelf met de brommer of niet?

Krijgen jullie geen examen waar je zo'n dingen moet weten?

Ja ik rij zelf ook brommer en we krijgen ook zulke informatie dacht ik. Maar ik heb er zelf nooit last van, ik krijg nooit tunnelvisie voor zover ik weet. Maar ik snap het best dat sommige rijders er wel last van zullen krijgen, maar we gaan geen 200 of iets indie richting rijden, gewoon ietsje harder.

Geplaatst:

In Duitsland mag je harder rijden en gebeuren er meer ongelukken. (Vanzelfsprekend)

Tenminste, waar mijn oom woont, maar volgens mij is het echt zo...

Volgens mij is dat niet vanzelfsprekend. Het kan best zijn dat dat zo bij je oom is, maar ik weet niet zeker of er door snelheid zonodig meer ongelukken gebeuren.

@moechy, ik heb niks tegen belgen, ik snapte die uitdrukking alleen niet zo goed. ;)

Ik rij wel eens in een auto mee, dus misschien snap je het dan, en het duurt niet zo lang meer voordat ik zelf mag rijden dus..

Kijk als je echt snel rijdt, ontstaat er een tunnelvisie.

Je blik wordt minder scherp, je reactievermogen vertraagt en je remafstand wordt langer.

Je Rijdt toch zelf met de brommer of niet?

Krijgen jullie geen examen waar je zo'n dingen moet weten?

Ja ik rij zelf ook brommer en we krijgen ook zulke informatie dacht ik. Maar ik heb er zelf nooit last van, ik krijg nooit tunnelvisie voor zover ik weet. Maar ik snap het best dat sommige rijders er wel last van zullen krijgen, maar we gaan geen 200 of iets indie richting rijden, gewoon ietsje harder.

Met een brommer kan je dat ook niet hebben.

MAar moeten jullie geen theoretisch examen doen?

Wij moeten eerst onze theorie/wegcode studeren.

Dat gaan afleggen.

Zijn 40 vragen en daar moet je minstens 33 op 40 hebben anders ben je niet geslaagd.

Ben je geslaagd moet je een tijd met een L rondrijden en je krijgt een voorlopig rijbewijs.

Dan kan je voor je praktisch examen gaan.

Slaag je hiervoor mag je L eraf en krijg je je volledig rijbewijs.

Geplaatst: (bewerkt)

In Duitsland mag je harder rijden en gebeuren er meer ongelukken. (Vanzelfsprekend)

Tenminste, waar mijn oom woont, maar volgens mij is het echt zo...

Volgens mij is dat niet vanzelfsprekend. Het kan best zijn dat dat zo bij je oom is, maar ik weet niet zeker of er door snelheid zonodig meer ongelukken gebeuren.

@moechy, ik heb niks tegen belgen, ik snapte die uitdrukking alleen niet zo goed. ;)

Ik rij wel eens in een auto mee, dus misschien snap je het dan, en het duurt niet zo lang meer voordat ik zelf mag rijden dus..

Kijk als je echt snel rijdt, ontstaat er een tunnelvisie.

Je blik wordt minder scherp, je reactievermogen vertraagt en je remafstand wordt langer.

Je Rijdt toch zelf met de brommer of niet?

Krijgen jullie geen examen waar je zo'n dingen moet weten?

Ja ik rij zelf ook brommer en we krijgen ook zulke informatie dacht ik. Maar ik heb er zelf nooit last van, ik krijg nooit tunnelvisie voor zover ik weet. Maar ik snap het best dat sommige rijders er wel last van zullen krijgen, maar we gaan geen 200 of iets indie richting rijden, gewoon ietsje harder.

Met een brommer kan je dat ook niet hebben.

MAar moeten jullie geen theoretisch examen doen?

Wij moeten eerst onze theorie/wegcode studeren.

Dat gaan afleggen.

Zijn 40 vragen en daar moet je minstens 33 op 40 hebben anders ben je niet geslaagd.

Ben je geslaagd moet je een tijd met een L rondrijden en je krijgt een voorlopig rijbewijs.

Dan kan je voor je praktisch examen gaan.

Slaag je hiervoor mag je L eraf en krijg je je volledig rijbewijs.

Toen ik mn rijbewijs haalde was het alleen even gauw een theorie examen afleggen en dan had je je rijbewijs. Vanaf 1 maart dacht ik moet je ook een brommer-praktijk doen.

In Duitsland is het aantal verkeersdoden dit jaar fors gedaald. Bij verkeersongelukken kwamen 4080 mensen om het leven, dat is 9 procent minder dan vorig jaar toen er 4477 verkeersdoden vielen. Op de snelwegen kwamen 450 mensen om, en ook dat is 9 procent minder dan vorig jaar.

Volgens de Duitse wegenwacht is het aantal verkeersdoden sinds het begin van de jaren vijftig niet zo laag geweest.

Als oorzaken voor de daling noemt de ADAC onder meer dat de auto's steeds veiliger worden en ook de hulpdiensten beter werken dan vroeger. Ook het wegennet is in de loop van de jaren verbeterd.

Nederland

Om dezelfde redenen is ook in Nederland het aantal verkeersdoden fors gedaald, van ruim 3000 in de jaren zeventig tot 750 vorig jaar.

Bron :NOS

Dus tegewoordig is het niet zo erg om harder te gaan omdat de auto's veiliger zijn. De ongelukken zijn daardoor wel een stuk gedaald.

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk
Geplaatst:

Dus in principe kan ik hieruit opmaken dat de Belgische jeugd die met een brommer rijdt, verantwoordelijker is, zijn regels beter kent en beter rijdt dan de Nederlandse jeugd die met een brommer rijdt?

Geplaatst:

Dus in principe kan ik hieruit opmaken dat de Belgische jeugd die met een brommer rijdt, verantwoordelijker is, zijn regels beter kent en beter rijdt dan de Nederlandse jeugd die met een brommer rijdt?

Blijkbaar.. sinds begin maart zijn ze pas met praktijkles begonnen, dus bijna iedereen opde weg heeft nooit praktijk gehad en heeft het zichzelf aangeleerd of door iemand anders..

Geplaatst:

Die ligt nu op 80 iig. Maar je ziet ook veel wegen die echt lang zijn en dan moet je zo langzaam rijden. Dan blijft de auto langer opde weg en stoot die dus meer Co2 uit. Misschien zou het beter zijn dat de auto's minder lang op de weg zijn.

Dus 79 is verantwoordelijk, en 81 is onverantwoordelijk. Hoezo? Waarom is alles boven 80 onverantwoordelijk en eronder niet? Met welk criterium stel je dat vast? Waarom is die grens 80?

Volgens mij is het gewoon willekeur, dus nutteloos.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...