Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo iedereen, ik wil graag een nieuwe PC :)

Budget: 200 tot 250 euro of 250 tot 300 euro

Doel: Nieuwe games als GTAIV op medium (of hoger) spelen, wat waarschijnlijk niet kan met een PC van 250 euro dus dat wordt low-medium

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: Wat het beste is, als ik bijvoorbeeld een goede PC bij de Office Center kan kopen dan daar maar als het beter samengesteld kan zijn dan natuurlijk samengesteld

Benodigde randapparatuur: Geen

Besturingssysteem: Windows 7 (heb ik zelf)

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: Boxen, beeldscherm, muis en als het veel prijsverschil maakt dan nog mijn 2x 1 gb geheugen en mijn HDD

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: Als het maar goed werkt met nieuwe spellen als GTAIV, maar ik denk dat nVidea het beste is

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: In elkaar laten zetten/kant en klaar kopen

Extra koeling (voor overklokken)?: Overklokken?

In het speciaal: Ik zou graag willen dat er twee samenstellingen/computers komen, een voor 200 tot 250 euro en een van 250 tot 300 euro. Plus dat de computer de nieuwe spellen met een fijne FPS speelt

Ik had gehoord dat je met een PC van 200 euro wel GTAIV op low kon spelen.

Ik zou het fijn vinden als jullie mij konden helpen want ik heb het geprobeert en ik kwam geen steek verder icon_cab.gif

Groeten,

Gta-kneusje

PS: Weet iemand nog een leuke naam voor me? icon_mrgreen.gif

• Reacties 39
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Casss

16

• Hayte

14

• Kryziek

3

• Rinaldootje

1

Geplaatst:

Ik betwijfel het. Een pc van €200,- Kan waarschijnlijk niet echt GTA:IV op low spelen en dan nog soepel lopen.

De PC die ik nu heb koste iets van €500,- GTA:IV staat op zijn minimum en loopt nog niet soepel.

Geplaatst: (bewerkt)

=1&product[216377]=1&product[257427]=1&product[204498]=1&product[262835]=1&product[213969]=2&product[242662]=1&product[260666]=1"]Klik, voor 400 euro

Ik heb een zo goedkoop mogelijke configuratie gemaakt die GTA IV wel op Low zou kunnen spelen. Héél misschien op Medium, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Overigens bestaat die kans alleen bij resolutie 1280*1024 en lager. Ik lees trouwens net dat je de HDD en RAM kan hergebruiken. Weet wel dat RAM niet altijd hetzelfde is. Wil je even zeggen wat voor computer je op dit moment hebt zodat wij je kunnen vertellen of je je RAM kunt hergebruiken?

EDIT: verdomme, vergeten dat het samengesteld moest zijn. PC word dan 460 euro. Ver boven je budget dus.

Bewerkt: door Hayte

Klik, voor 400 euro

Ik heb een zo goedkoop mogelijke configuratie gemaakt die GTA IV wel op Low zou kunnen spelen. Héél misschien op Medium, maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Overigens bestaat die kans alleen bij resolutie 1280*1024 en lager. Ik lees trouwens net dat je de HDD en RAM kan hergebruiken. Weet wel dat RAM niet altijd hetzelfde is. Wil je even zeggen wat voor computer je op dit moment hebt zodat wij je kunnen vertellen of je je RAM kunt hergebruiken?

EDIT: verdomme, vergeten dat het samengesteld moest zijn. PC word dan 460 euro. Ver boven je budget dus.

Hij moest niet samengesteld zijn als je beter kant en klaar kon kopen

dit zijn mijn speceficaties:

Rapport van Cas en Hannah's computer

Uitgevoerd op 23-3-2010, 16:00:55

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|Packard Bell NEC

|Computermodel:|00000000000000000000000

|Computernaam:|CASENHANNAH-PC (in werkgroep WORKGROUP)

|Systeemtype:|x86 (32-bits) systeem

empty.gif

motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|NEC COMPUTERS INTERNATIONAL

|Model:|GA-8I915PMD

|BIOS Fabrikant:|Award Software International, Inc.

|BIOS Model:|Award Medallion BIOS v6.00PG, versie 10f

|Aansluitingen:|PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI-E 16X (Gebruikt), PCI-E 1X (Vrij)

|Poorten:|IDE (Geen), S_ATA 1 (Geen), S_ATA 2 (Geen), S_ATA 3 (Geen), S_ATA 4 (Geen), FDD (Diskettestation), (Serieel), COMB (Serieel), (Parallel), (Toetsenbord), (Muis), (USB), (USB), (USB), (USB), F_USB 1 (USB), F_USB 1 (USB), F_USB 2 (USB), F_USB 2 (USB), CD_IN (Audio), (Netwerk), AZALIA_FP (Audio), AZALIA_FP (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), (Audio), F1_1394 (FireWire), F2_1394 (FireWire)

empty.gif

processor.gifProcessor|Model:|Intel® Pentium® 4 CPU 2.93GHz

|Kloksnelheid:|2926 MHz

|Socket & Cache(s):|Socket 775, 1024 KB L2 Cache

empty.gif

memory.gifGeheugen|Grootte:|2048 MB RAM

|Type(s):|512 MB RAM (DDR2-533 PC2-4300 266 MHz, DIMM), 512 MB RAM (DDR2-533 PC2-4300 266 MHz, DIMM)

empty.gif

harddisk.gifHardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:)

|Grootte:|127,99 GB (127,99 GB (C:) )

|Vrije ruimte:|71,72 GB (71,72 GB (C:) )

empty.gif

drives.gifStations|Type(s):|C: Lokale harde schijf, D: Onbekend, E: Verwisselbare schijf, F: Verwisselbare schijf, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf

|Model(len):|C: ST3160023AS ATA Device IDE, D: PHILIPS DVDR1628P1 ATA Device, E: Onbekend, F: Onbekend, G: Onbekend, H: Onbekend

empty.gif

soundcard.gifGeluidskaart|Fabrikant:|Microsoft

|Model:|High Definition Audio-apparaat

empty.gif

videocard.gifVideokaart|Model:|NVIDIA GeForce 6200 LE (Microsoft Corporation - WDDM)

|Beeldprocessor:|GeForce 6200 LE (0x0163)

|Geheugengrootte:|64 MB VRAM

|Stuurprogramma:|nvd3dum.dll,nvwgf2um.dll, versie 8.15.11.8593

empty.gif

display.gifBeeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen)

|Model:|Algemeen PnP-beeldscherm

|Schermresolutie:|1280x1024 (Normaal 5:4 SXGA)

|Kleurdiepte:|32-bits

|Frequentie:|60 Hz

empty.gif

mouse.gifMuis|Fabrikant:|Microsoft

|Model:|HID-muis

|Aantal knoppen:|2

|Aansluiting:|USB

empty.gif

keyboard.gifToetsenbord|Model:|Standaard-PS/2-toetsenbord

|Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

|Functietoetsen:|12

empty.gif

networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC (Ethernet 802.3), SpeedTouch 120g Wireless USB Adapter (Ethernet 802.3)

|Adressen:|IP: 10.0.0.193, MAC: 00:30:F1:E4:F8:24, DHCP: 10.0.0.138

empty.gif

directx.gifDirectX|Versie:|11.0

empty.gif

operatingsystem.gifBesturingssysteem|Naam:|Microsoft Windows 7 Ultimate

|Versie:|6.1.7600

|Service Pack:|Geen

empty.gif

[/table]

info.gifGegenereerd door fkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.0.0.133)

Voor welke onderdelen is het slim om te hergebruiken?

Bewerkt: door Gta-kneusje

Wat je niet kan. Samengestelde pc's zoals jij die bedoelt, Packard Bell, Acer etc. gebruiken vaak een slechte processor - grafische kaart verhouding. Dan stoppen ze een super goede processor in, met een budget grafische kaart, of andersom. Dan krijg je iets wat ze een bottleneck noemen. Dus dat je processor (of grafische kaart, hangt er net vanaf) niet snel genoeg is om met de rest van het systeem mee te draaien. De rest moet dan wachten op dat trage onderdeel, en krijg je nog steeds een veels te lage performance voor het geld wat je hebt betaald.

EDIT: alleen je HDD en je DVD ding kan je behouden. Het Ram is niet compatible, je voeding is waarschijnlijk prut (omdat het waarschijnlijk een OEM pc is, te zien aan de grafische kaart). Eventueel kan je ook je behuizing behouden, maar dan moet je ons zeggen hoe groot hij is.

Overigens, alles wat je wilt hergebruiken moet je er zelf in doen. Als je de behuizing bewaart moet je alles er zelf in doen.

Bewerkt: door Hayte
Geplaatst:

Lees in mijn post de edit even, en bij je samengestelde systeem moet je op Directe Link klikken (heeft een aardbol naast zich, in de grijze balk net boven de samenstelling).

Geplaatst:

Als ik op die link krijg, krijg ik een samenstelling die ik voor iemand anders heb gemaakt, die 1000 euro is. Dat was volgens mij niet de bedoeling ;)

Als je iets wilt verwijderen, moet je op de prullenbak klikken. Wanneer je dit gedaan hebt, zal het scherm even opnieuw laden naar de nieuwe samenstelling. Wanneer dit is gebeurt en alles in orde is, moet je op Directe link klikken, in de grijze balk boven je samenstelling. Dan pas de link hier neerzetten.

http://azerty.nl/win...legen=1&product[260666]=1&product[262835]=1&product[257427]=1&product[216377]=1&product[218447]=1

En die PC kan dus GTAIV op low spelen met een speelbaar FPS?

http://efolder.staplesofficecentre.nl/index.html?folder=F1101-10NL&size=large&title=Folder%201101&pagina=01

Wat vinden jullie van dat i3 systeem?

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

Bewerkt: door Thundercover
Geplaatst:

Nee. Er zit namelijk nog geen RAM bij. En, zoals ik al heb gezegd, moet je niet gaan zoeken naar een OEM pc, dan krijg je prut. En zoals ik al heb gezegd, je Ram van je oude pc kan je niet bij die nieuwe pc toevoegen.

Doe ik het nu wel goed? icon_cab.gif

http://azerty.nl/win...legen=1&product[260666]=1&product[262835]=1&product[257427]=1&product[216377]=1&product[218447]=1

HDD, CD-Drive hergebruiken.

Ook zou ik zo'n kleine kast wel mooi vinden. Dat je zeg maar niet drie lege CD-Drive gaten hebt. Zou ik mijn oude kast kunnen hergebruiken, of is dat niet slim?

Alleen als ik een paar onderdelen hergebruik, betekent dat dan dat ik hem niet meer kan laten in elkaar zetten?

Als mijn vader en moeder een nieuwe PC kopen krijg ik altijd hun PC :D en dit zijn de specs:

Rapport van IEMANDS PC

Uitgevoerd op 23-3-2010, 18:15:25

[table=border] computer.gifComputer|Fabrikant:|PACKARD BELL BV

|Computermodel:|ISTART F9240 AIO

|Computernaam:|IEMANDS PC

|Systeemtype:|x86 (32-bits) systeem

empty.gif

motherboard.gifMoederbord|Fabrikant:|PACKARD BELL BV

|Model:|GA-T671MG

|BIOS Fabrikant:|Phoenix Technologies,

|BIOS Model:|Phoenix - AwardBIOS v6.00PG, versie Si671V14

|Aansluitingen:|PCI1 (Gebruikt), PCI2 (Vrij), AGP (Gebruikt)

|Poorten:|PRIMARY IDE (Geen), FDD (Diskettestation), COMA (Serieel), COMB (Serieel), LPT (Parallel), KB_MS (Toetsenbord), KB_MS (Muis), USB0 (USB)

empty.gif

processor.gifProcessor|Model:|Intel® Pentium® D CPU 3.00GHz (Dual Core)

|Kloksnelheid:|3000MHz

|Socket & Cache(s):|Socket 775, 2048KB L2 Cache

empty.gif

memory.gifGeheugen|Grootte:|1791MB RAM

|Type(s):|1024MB RAM (Onbekend, DIMM), 1024MB RAM (Onbekend, DIMM)

empty.gif

harddisk.gifHardeschijf|Bestandstype(s):|NTFS (C:)

|Grootte:|290,09GB (290,09GB (C:) )

|Vrije ruimte:|177,63GB (177,63GB (C:) )

empty.gif

drives.gifStations|Type(s):|C: Lokale vaste schijf, D: Onbekend, E: Verwisselbare schijf, F: Verwisselbare schijf, G: Verwisselbare schijf, H: Verwisselbare schijf, I: Verwisselbare schijf

|Model(len):|C: ST3320820AS ATA Device IDE, D: SONY DVD RW AW-G170A ATA Device, E: Onbekend, F: Onbekend, G: Onbekend, H: Onbekend, I: Onbekend

empty.gif

soundcard.gifGeluidskaart|Fabrikant:|Realtek

|Model:|Realtek High Definition Audio

empty.gif

videocard.gifVideokaart|Model:|SiS Mirage 3 Graphics

|Beeldprocessor:|SiS671 series (0x6351)

|Geheugengrootte:|256MB VRAM

|Stuurprogramma:|SISGRUMD.dll,SiSClone.dll,SiSFunc.dll,SiSKrl.dll,SiSGlv.dll, versie

empty.gif

display.gifBeeldscherm|Fabrikant:|(Standaardbeeldschermtypen)

|Model:|Algemeen PnP-beeldscherm

|Schermresolutie:|1280x768 (Breedbeeld 15:9 WXGA)

|Kleurdiepte:|32-bits

|Frequentie:|60Hz

empty.gif

mouse.gifMuis|Fabrikant:|Logitech

|Model:|PS/2 Compatible Mouse

|Aantal knoppen:|2

|Aansluiting:|PS/2

empty.gif

keyboard.gifToetsenbord|Model:|PS/2 Keyboard

|Type:|Uitgebreid (101 of 102 toetsen)

|Functietoetsen:|12

empty.gif

networkcard.gifNetwerkkaart|Model(len):|Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC (Ethernet 802.3), SpeedTouch 121g Wireless USB Adapter (Ethernet 802.3)

|Adressen:|IP: EEN PAAR IP ADRESSEN

empty.gif

directx.gifDirectX|Versie:|10.1

empty.gif

operatingsystem.gifBesturingssysteem|Naam:|Microsoft® Windows Vista™ Home Basic

|Versie:|6.0.6002

|Service Pack:|Service Pack 2

empty.gif

[/table]

info.gifGegenereerd doorfkinfotl.gifFlitskikker InfoTool (Versie 3.0.0.133)

Ik dacht dat als ik de Videokaart update dat GTAIV wel op medium-high moet lukken? Of moet ik dan ook de processor en of RAM upgraden?

>>> Door Thundercover: Berichten samengevoegd, gebruik voortaan de Edit- of Bewerk-knop.<<<

Bewerkt: door Thundercover

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...