Jump to content

kan mijn videokaart HD aan?

Recommended Posts

Geplaatst:

ik heb een Nvidia 8500GT maar kan die als ik een HDMI aansluiting aansluit HD beeld weergeven?

niet in spellen maar gwn bij bureaublad ofzo?

Geplaatst:

Elke grafische kaart kan in principe het bureaublad op HD beeld weergeven. HD films word al wat moeilijker, maar ik denk wel dat dit kan met een 8500GT. Het maakt niet uit of je het aansluit met DVI, VGA of HDMI.

Geplaatst:

Het maakt niet uit of je het aansluit met DVI, VGA of HDMI.

maakt het niet uit met de mooiheid?

Geplaatst:

Dat wel, maar dat was de vraag niet. VGA is het "lelijkst", DVI en HDMI zijn in principe gelijk. HDMI is alleen met geluid, (normale) DVI niet.

Geplaatst:

Dat wel, maar dat was de vraag niet. VGA is het "lelijkst", DVI en HDMI zijn in principe gelijk. HDMI is alleen met geluid, (normale) DVI niet.

oke

maar het k*tte is dat als ik de HDMI aansluit op mn HD ready tv en mn PV

dan geeft ie aan dat ie geen signaal heeft

moet ik dan nog wat instellen op de computer?

Geplaatst:

Heb je ook in het nVidia Control Panel de instellingen goed gezet voor meerdere beeldschermen? De juiste resolutie gekozen? (Voor HD Ready TV's is dit 1366x768)

Geplaatst:

Heb je ook in het nVidia Control Panel de instellingen goed gezet voor meerdere beeldschermen? De juiste resolutie gekozen? (Voor HD Ready TV's is dit 1366x768)

nee, maar zowiezo als ik hem aansluit dan kan ik helemaal geen beeld zien

Geplaatst:

nee, maar zowiezo als ik hem aansluit dan kan ik helemaal geen beeld zien

Wel als je dat instelt in het nVidia Control Panel.

Geplaatst:

Als het goed is hoeft dit bij een digitale verbinding (DVI of HDMI) geen verschil uit te maken. Als het een wat recentere TV is, zorgt de TV dat de resolutie van de PC word ge-up- of ge-downscaled naar een passend formaat voor de TV. Dit werkt immers zo bij mijn Full HD PC scherm en HD Ready TV. Maar misschien bij een andere PC resolutie (bijv. 1280x1024) niet?

Ik denk ook dat het probleem meer op te lossen is in het nVidia Control Panel. Daar kan je opties weergeven voor meerdere beeldschermen enzo, zodat je videokaart weet hoe hij de twee beeldschermen moet aansturen.

Wat voor kabel gebruik je sowieso? Aan één kant HDMI, maar aan de andere kant? Ook HDMI, of DVI?

Geplaatst: (bewerkt)

Wat voor kabel gebruik je sowieso? Aan één kant HDMI, maar aan de andere kant? Ook HDMI, of DVI?

ik gebruik normaal op m'n monitor DVI (een blauwe) met resolutie 1024x768

maar als ik die HDMI kabel aansluit zie ik geen beeld, dus kom ik ook niet in Nvidia control panel, want ik zie niks!

maar als ik de DVI kabel een m'n TV/Monitor aansluit dan kan ik een resolutie van: 1360x768 maar met die HDMI kabel moet het dus hoger kunnen

Bewerkt: door lennart1995
Geplaatst: (bewerkt)

de blauwe aansluiting is geen DVI maar VGA

oh LOL

wat is DVI dan?

en hoe moet ik dat dan oplossen?

Bewerkt: door lennart1995
Geplaatst:

DVI (Digital Visual Interface) is een digitaal signaal en VGA (Video Graphics Array) is annaloog. Dat is het belangrijkste verschil. Dat betekend dus dat het DVI signaal beter is dan het VGA signaal omdat het ruis bevat. Zet maar eens een VGA naast een DVI monitor, dan kun je het verschil zien.

Sluit gewoon even een normale monitor aan als primair scherm, en zet dan je TV erbij als 2e beeldscherm. Dan kun je op je normale beeldscherm het 2e scherm (je TV dus) inschakelen en configureren.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...