Jump to content

Trots zijn en kwalijk nemen


Amfetamientje

Recommended Posts

Als je er over na gaat denken is het vrij absurd dat je je aan wetten moet houden waar je zelf nooit voor gekozen hebt. Aan je eigen wil en mening heb je in sommige gevallen dus weinig.

Daar wil ik toch nog iets op zeggen: dus je zegt dat je niet voor die wetten hebt gekozen? Je woont hier toch? Dus dat wilt zeggen dat je bereid bent om te leven naar dewetten van het land? Of van de plaats waar je bent, is dit niet zo, dan kun je toch altijd ergens anders naartoe... waar jij denkt dat de wetten wel zo zijn zoals je ze zelf zou kiezen. Dus als je hier toch woont, dan leef je je naar die wetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je er over na gaat denken is het vrij absurd dat je je aan wetten moet houden waar je zelf nooit voor gekozen hebt. Aan je eigen wil en mening heb je in sommige gevallen dus weinig.

Daar wil ik toch nog iets op zeggen: dus je zegt dat je niet voor die wetten hebt gekozen? Je woont hier toch? Dus dat wilt zeggen dat je bereid bent om te leven naar dewetten van het land? Of van de plaats waar je bent, is dit niet zo, dan kun je toch altijd ergens anders naartoe... waar jij denkt dat de wetten wel zo zijn zoals je ze zelf zou kiezen. Dus als je hier toch woont, dan leef je je naar die wetten.

Ik heb er niet voor gekozen hier te wonen. Zelfs als ik het niet zou willen dan moet ik hier wonen. Want volgens diezelfde wetten mag je onder de 18 niet zomaar vertrekken.

Link to comment
Delen op andere websites

Absurd. Abnormaal! Het kan toch niet meer langer! Eerst vragen ze belasting, en daarna moeten wij ook nog aan die aan regels houden! MONARCHIE! DAAR STRIJDEN WIJ VOOR!

Hoe belachelijk ben jij serieus =_=

Ik stel alleen dat als je er op fundamenteel niveau over nadenkt dat het dan absurd is. Dat een hoopje atomen voor een ander hoopje atomen gaat bepalen wat dat hoopje atomen wel en niet mag, en wel moet.

Als je het op een hoger niveau vanuit een praktisch oogpunt bekijkt is het begrijpelijk natuurlijk. Maar je moet wel concluderen dat er niet zoiets is als volledige vrijheid en dat je in je leven gebonden wordt door allerhande wetten en regels waar je zelf nooit akkoord mee bent gegaan (en die je niet mag weigeren).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik stel alleen dat als je er op fundamenteel niveau over nadenkt dat het dan absurd is. Dat een hoopje atomen voor een ander hoopje atomen gaat bepalen wat dat hoopje atomen wel en niet mag, en wel moet.

Als je het op een hoger niveau vanuit een praktisch oogpunt bekijkt is het begrijpelijk natuurlijk. Maar je moet wel concluderen dat er niet zoiets is als volledige vrijheid en dat je in je leven gebonden wordt door allerhande wetten en regels waar je zelf nooit akkoord mee bent gegaan (en die je niet mag weigeren).

Into the Wild weleens gezien?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik stel alleen dat als je er op fundamenteel niveau over nadenkt dat het dan absurd is. Dat een hoopje atomen voor een ander hoopje atomen gaat bepalen wat dat hoopje atomen wel en niet mag, en wel moet.

Als je het op een hoger niveau vanuit een praktisch oogpunt bekijkt is het begrijpelijk natuurlijk. Maar je moet wel concluderen dat er niet zoiets is als volledige vrijheid en dat je in je leven gebonden wordt door allerhande wetten en regels waar je zelf nooit akkoord mee bent gegaan (en die je niet mag weigeren).

Into the Wild weleens gezien?

Nee, hoezo?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik stel alleen dat als je er op fundamenteel niveau over nadenkt dat het dan absurd is. Dat een hoopje atomen voor een ander hoopje atomen gaat bepalen wat dat hoopje atomen wel en niet mag, en wel moet.

Als je het op een hoger niveau vanuit een praktisch oogpunt bekijkt is het begrijpelijk natuurlijk. Maar je moet wel concluderen dat er niet zoiets is als volledige vrijheid en dat je in je leven gebonden wordt door allerhande wetten en regels waar je zelf nooit akkoord mee bent gegaan (en die je niet mag weigeren).

Into the Wild weleens gezien?

Nee, hoezo?

Is een erg goede film dat gaat over een jongen die een beetje moeite met de maatschappij/mensen heeft en de eeuwige vrijheid zoekt.

Misschien wel een aanradertje als je daar van houdt :).

Hij duurt wel aardig lang en vele zetten hem al halverwege af omdat hij "te saai" is, maar het einde geeft zo'n goede boodschap mee dat het de hele film episch maakt.

Als je van rustige films houdt zit je sowieso goed.

Ik zelf vond het een van de beste films die ik heb gezien, mede omdat ik me erg met de hoofdpersoon kon identificeren.

Het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal btw.

Eddie Vedder heeft er ook een album voor gemaakt (into the wild).

Bewerkt: door Amfetamientje
Link to comment
Delen op andere websites

mooie theorie amfetamientje, in mijn ogen ook behoorlijk waar. Ik heb in mijn leven vaak zat meegemaakt met mensen die mij beledigen, pesten of wat dan ook, dan doe tdat uiteindelijk wat met je, en dat merk ik zelf ook heel erg bij mezelf, ik kan heel erg gaan overdrijven over dingen, gewoon omdat ik die in het verleden al eens heb meegemaakt, hoe je daarop in het velrden mee bent omgegaan kun je dan zien met de verdiende punten die je zelf toewijst, bijvoorbeeld aan emoties, en dat bepaalt dan ook je gedrag in de toekomst op zulke dingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Is een erg goede film dat gaat over een jongen die een beetje moeite met de maatschappij/mensen heeft en de eeuwige vrijheid zoekt.

Misschien wel een aanradertje als je daar van houdt :).

Hij duurt wel aardig lang en vele zetten hem al halverwege af omdat hij "te saai" is, maar het einde geeft zo'n goede boodschap mee dat het de hele film episch maakt.

Als je van rustige films houdt zit je sowieso goed.

Ik zelf vond het een van de beste films die ik heb gezien, mede omdat ik me erg met de hoofdpersoon kon identificeren.

Het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal btw.

Eddie Vedder heeft er ook een album voor gemaakt (into the wild).

Ben heb nu aan het downloaden en heb ondertussen even een samenvatting doorgelezen. Ik heb wat tegen de bizarre regels in dit land (vrijheid me kont). Met het materialisme heb ik geen problemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Is een erg goede film dat gaat over een jongen die een beetje moeite met de maatschappij/mensen heeft en de eeuwige vrijheid zoekt.

Misschien wel een aanradertje als je daar van houdt :).

Hij duurt wel aardig lang en vele zetten hem al halverwege af omdat hij "te saai" is, maar het einde geeft zo'n goede boodschap mee dat het de hele film episch maakt.

Als je van rustige films houdt zit je sowieso goed.

Ik zelf vond het een van de beste films die ik heb gezien, mede omdat ik me erg met de hoofdpersoon kon identificeren.

Het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal btw.

Eddie Vedder heeft er ook een album voor gemaakt (into the wild).

Ben heb nu aan het downloaden en heb ondertussen even een samenvatting doorgelezen. Ik heb wat tegen de bizarre regels in dit land (vrijheid me kont). Met het materialisme heb ik geen problemen.

Ik heb het er zelf echt heel moeilijk mee gehad een tijdje.

Een vrij land waarin jouw eerste 18 jaar al ingevuld zijn :').

Maar de enige oplossing is een "into the wild" leven.

Een land met totale vrijheid kán niet, hoe groter een gemeenschap wordt, hoe meer protocollen je nodig hebt om het leefbaar te maken.

Daarom waren de kibboetsen nog redelijk succesvol ondanks dat ze communistisch waren.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...