Kattier Geplaatst: 25 maart 2010 Rapport Geplaatst: 25 maart 2010 Hey mensen Ik had zo'n mijn vraagje over het maken van een tutorial voor een server. Kan mij iemand uitleggen hoe ik: - Text kan sturen per tijd (dus bijv. dat er na 15seconden de nieuwe lap tekst komt) - Dat je beeld naar een andere positie word geschoven na een tijdje En ik had ook nog een ander vraagje :$ over hoe ik een NPC ergens neer kan zetten dat hij er gewoon staat en een anim doet, zoals een peuk roken of dat hij aan het pissen is Achja als we dan toch al bezig zijn xD Hoe maak ik het zo dat als ik een camper heb dat daar die hippie camo over heen gaat en dat hij ooko opgeslagen blijft etc. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn aantal vragen Alvast bedankt! Reageren
GTAguillaume Geplaatst: 25 maart 2010 Rapport Geplaatst: 25 maart 2010 (bewerkt) - Text kan sturen per tijd (dus bijv. dat er na 15seconden de nieuwe lap tekst komt)- Dat je beeld naar een andere positie word geschoven na een tijdje - Je kan je lappen text opslaan in een variable en met een timer elke 15sec een nieuwe lap text erbij voegen (er zijn nog veel mogelijkheden). - Met een timer in combinatie met SetPlayerCameraPos en SetPlayerCameraLookAt en over hoe ik een NPC ergens neer kan zetten dat hij er gewoon staat en een anim doet, - Je kan gewoon de NPC ergens zetten en met ApplyAnimation een animatie laten afspelen Hoe maak ik het zo dat als ik een camper heb dat daar die hippie camo over heen gaat en dat hij ooko opgeslagen blijft etc. - Dat snap ik niet echt? Bewerkt: 25 maart 2010 door GTAguillaume Reageren
Kattier Geplaatst: 25 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 25 maart 2010 Hoe maak ik het zo dat als ik een camper heb dat daar die hippie camo over heen gaat en dat hij ooko opgeslagen blijft etc. - Dat snap ik niet echt? Je hebt : en je hebt : http://www.thedjlinkdomain.co.uk/pictures/photographs/hippy%20bus%20GTA%20San%20Andreas%2011-2004.JPG (sorry voor de vage foto, kon niet zo snel een beter foto make / vinden) En, kun je me dat met die timers enzo iets beter uitleggen ? En bedankt voor je hulp trouwens! Reageren
GTAguillaume Geplaatst: 25 maart 2010 Rapport Geplaatst: 25 maart 2010 Kan je doen met: http://wiki.sa-mp.com/wiki/ChangeVehiclePaintjob Note: Paintjob ID 0 is the mothership on the camper! En met die times: http://wiki.sa-mp.com/wiki/SetTimerEx Er staat info en een voorbeeld bij. Reageren
Kattier Geplaatst: 27 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 27 maart 2010 Cool dat met die camper is gelukt (makkie als je het eenmaal weet xD) en die NPCs gaan ook wel lukken. Maar ik vind die timers toch wel lastig. Hoe stard ik zo'n timer bij bijvoorbeeld na /tutorial dan start de timer maar hoe kan ik het zo maken dat hij er wat mee doet, bijv. dat hij na 5 seconden "blablabla info over de server" zegt ofzo en dan weer na 10 seconden... uhm bijvoorbeeld "Veel plezier met spelen!" Alvast bedankt :$ Reageren
goudewup Geplaatst: 27 maart 2010 Rapport Geplaatst: 27 maart 2010 Voor de tutorial heb je helemaal geen timers nodig hoor! Zet eerst deze functie onderaan je code: stock Wait(time) { new stamp = tickcount(); while (tickcount() - stamp < time) { } return 1; } Nu doe je daar waar je de tutorial wil het volgende: SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFF, "==========Tutorial=========="); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFF, "==========Tutorial=========="); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFF, "==========Tutorial=========="); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFF, "==========Tutorial=========="); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFF, "==========Tutorial=========="); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFF, "==========Tutorial=========="); wait(20000) //wacht 20000 miliseconde = 20 seconde SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFF, "==========Tutorial2=========="); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFF, "==========Tutorial2=========="); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFF, "==========Tutorial2=========="); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFF, "==========Tutorial2=========="); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFF, "==========Tutorial2=========="); SendClientMessage(playerid, 0xFFFFFF, "==========Tutorial2=========="); wait(20000) //wacht 20000 miliseconde = 20 seconde //En zo verder Reageren
Wanted Geplaatst: 27 maart 2010 Rapport Geplaatst: 27 maart 2010 Voor de tutorial heb je helemaal geen timers nodig hoor! Die functie zou ik niet gebruiken. In de 20 seconden dat hij die functie bezig is, doet de server verder niets anders. Dus die 20 seconden verschijnt er geen chat meer en zie je iemand anders niet meer bewegen. Reageren
Kattier Geplaatst: 28 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 28 maart 2010 Voor de tutorial heb je helemaal geen timers nodig hoor! Die functie zou ik niet gebruiken. In de 20 seconden dat hij die functie bezig is, doet de server verder niets anders. Dus die 20 seconden verschijnt er geen chat meer en zie je iemand anders niet meer bewegen. Hoe met het dan wel? Kun je me een voorbeeld geven ? Reageren
Wanted Geplaatst: 29 maart 2010 Rapport Geplaatst: 29 maart 2010 (bewerkt) Bovenaan in de gamemode: forward Tut(playerid); forward Tut2(playerid); Bij de plek om de tutorial te starten: SetTimerEx("Tut", 5000, false, "i", playerid); // timer om de volgende functie op te roepen (5000 ms = 5 seconden) Ergens anders in je gamemode (niet in een andere functie). public Tut(playerid) { SetPlayerPos(...); SetPlayerCameraPos(...); // Posities SetPlayerCameraLookAt(...); SendClientMessage(playerid, kleur, "blabla"); // Voeg hier je tekst toe. SetTimerEx("Tut2", 5000, false, "i", playerid); // timer om de volgende functie op te roepen (5000 ms = 5 seconden) return 1; } public Tut2(playerid) { SendClientMessage(playerid, kleur, "Veel plezier met spelen blabla"); // Voeg hier meer tekst toe. SetCameraBehindPlayer(playerid); // camera resetten SetPlayerPos(...); // andere positie return 1; } Zoiets denk ik. Bewerkt: 29 maart 2010 door Wanted Reageren
Kattier Geplaatst: 3 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 3 april 2010 Nice, bedankt ;d Uhm weet je ook hoe je iemand moet freeze en unfreeze ? En hoe zet ik gwn een simple NPC neer als het kan een voorbeeld :$ Heel erg bedankt voor jullie hulp! Reageren
Remcconen Geplaatst: 3 april 2010 Rapport Geplaatst: 3 april 2010 Freeze/unfreeze: http://wiki.sa-mp.com/wiki/TogglePlayerControllable NPC: http://www.gtaforum.nl/topic/103540-tutsa-mp-03npc-bots/page__st__30 Reageren
Kattier Geplaatst: 3 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 3 april 2010 Bedankt voor dat freezen enzo bij dat NPC hebben ze het allemaal over recorden eno maar ik wil gwn een vent die stil staad op 1 plek, en eventueel een anim doet. Kun je me daar een voorbeeld van geven? Reageren
Remcconen Geplaatst: 3 april 2010 Rapport Geplaatst: 3 april 2010 Daarmee kan ik niet helpen. Misschien moet je het even vragen in dat topic? Reageren
GTAguillaume Geplaatst: 3 april 2010 Rapport Geplaatst: 3 april 2010 Bedankt voor dat freezen enzo bij dat NPC hebben ze het allemaal over recorden eno maar ik wil gwn een vent die stil staad op 1 plek, en eventueel een anim doet. Kun je me daar een voorbeeld van geven? Gewoon op een plek staan en record dat voor 1 sec, dan kan je die later een animatie laten afspelen Reageren
Kattier Geplaatst: 8 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 8 april 2010 Top, ik heb nu een mooie tutorial maar er is een probleem, hij laad niet het hele scherm dus als er een gebouw te ver is laad hij hem niet. Dit komt waarschijnlijk omdat ik de SetPlayerPos heb weg gehaald maar weet niet zeker. Ik heb die SetPlayerPos weg gehaald omdat ik niet weet hoe ik hem dan weer kan terug zetten op de plaats waar hij/zij /tutorial heeft getyped. Weet iemand hoe ik zeg maar die positie even kan opslaan en dan later het persoon daar weer terug zetten? Groeten Kattier Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.