MidnightMayhem Geplaatst: 27 maart 2010 Rapport Share Geplaatst: 27 maart 2010 Hallo mijn beste forumgenoten, Ik zat op MSN, en ik en een vriendin waren bezig over, het in België genoemde woord: EXAMENS. [synoniemen: syntheses, toetsenweken] Zij vroeg zich af: Ik zei meteen: Maar ik vond dat er verdere discussie nodig was. Examens, het heeft voordelen die je op een hand kan tellen. Sneller naar huis, vrijaf... In feite, als je nadenkt, is een examen gewoon een grote toets van alles wat je al hebt gezien in dat trimester. Heeft het eigelijk wel een bepaald nut? Het is gewoon herhaling, waarom zou je iets twee of drie keer leren? Speak here! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Kryziek Geplaatst: 27 maart 2010 Rapport Share Geplaatst: 27 maart 2010 Examen is gewoon een test of je alles weet wat je geleerd hebt. Weet je niet alles, dan zak je, en moet je overnieuw zodat je hopelijk dan wel alles weet. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
vice Geplaatst: 27 maart 2010 Rapport Share Geplaatst: 27 maart 2010 Ik heb me die vraag ook al gesteld, hoewel je wel meer vrij hebt met de examens, is het opzich hetzelfde als een grote herhalingstoets. Dus soms vraag ik me ook wel af waarom dan heel die 'show' errond moet gebeuren. Maar ja, ik heb ook een hekel aan die periode, gelukkig heb ik nooit lang examens ^^. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Bierbuikje Geplaatst: 27 maart 2010 Rapport Share Geplaatst: 27 maart 2010 (bewerkt) Het is een test van wat je weet en als je niet genoeg weet ben je niet op het niveau waar je je voor aangemeld hebt en moet je een niveau lager of het niveau over doen. Niet leuk, maar ze moeten toch testen of je het kunt. Bewerkt: 27 maart 2010 door Bierbuikje Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
MidnightMayhem Geplaatst: 28 maart 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst: 28 maart 2010 Het is een test van wat je weet en als je niet genoeg weet ben je niet op het niveau waar je je voor aangemeld hebt en moet je een niveau lager of het niveau over doen. Niet leuk, maar ze moeten toch testen of je het kunt. Ze kunnen toch testen of je het kunt met gewone normale toetsen? SHIZZLE: Ik heb gemerkt dat ik tijdens examens minder hard leer dan toetsen, omdat je alles toch al weet Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
BoerBanaan Geplaatst: 28 maart 2010 Rapport Share Geplaatst: 28 maart 2010 13 jaar en examens?.. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Velaro Geplaatst: 28 maart 2010 Rapport Share Geplaatst: 28 maart 2010 (bewerkt) Ik heb vanaf morgen ook 4 dagen (deel)examens. Ik vind het zelf een leuke periode, omdat je dan lekker 's middags al naar huis kan gaan. Het nut van examens is gewoon bewijzen dat je de geziene leerstof onder de knie hebt. Gewoon een grote herhalingstoets dus. Mooie naam heb je! Bewerkt: 28 maart 2010 door Velaro Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GTA-Randy Geplaatst: 29 maart 2010 Rapport Share Geplaatst: 29 maart 2010 Morgen nog en dan ben ik klaar:D Woensdag + donderdag vrij en vrijdag rapport halen en dan vakantie! Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Dutchy3010 Geplaatst: 29 maart 2010 Rapport Share Geplaatst: 29 maart 2010 Op de universiteit hebben we 7 weken les, 1 week tentamens, 7 weken les, 1 week tentamens, etc. Dus welke 8 weken 1 tentamenweek. Afgezien van kleine tussentoetsen (meestal 10% of minder), is dat dus eigenlijk je volledige cijfer voor een bepaald vak. Voert de druk inderdaad wel op: op de middelbare school kan je als je ergens een slecht cijfer voor haalt het ophalen met een ander proefwerk. Dat kan dus niet, dan moet je gelijk een herkansing maken. Aan de ene kant een voordeel, aan de andere kant grote verantwoordelijkheid. Zeker in het eerste jaar halen veel mensen het niet omdat ze 3 dagen van tevoren beginnen met leren, en dan is het natuurlijk onmogelijk om een 600 pagina's groot boek te kennen. Ik vind het trouwens wel prima zo, moet ik zeggen. Waarom het vaker herhaald wordt? Repetition is the mother of the science! Overigens hoort dit beter in School & Studie thuis, verplaatst. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
End Of The Riot Geplaatst: 29 maart 2010 Rapport Share Geplaatst: 29 maart 2010 Hoe leer je dingen of hoe onthoud je dingen? Door te herhalen en hoe meer je herhaalt hoe beter je het kent. Daarvoor dienen de examens om alles nog is te kunnen herhalen zodat je het meestal nog onthoud voor later. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.