Jump to content

Low end hardware: XP of 7?

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo. Ik zit hier een hele oude PC te updaten en zo, maar met elke update wordt XP trager. Ik heb gehoord dat Windows 7 het beter doet dan XP op oude hardware/netbooks, en ik vroeg mij af of Windows 7 op een oude PC sneller gaat dan Windows XP.

(xxx dat ding zit hier al een kwartier op te starten met XP, en er starten niet eens programma's bij T.T)

Op mijn Pentium 4 start Windows 7 werkelijk vele malen sneller dan Windows XP: Na het verschijnen van het bureaublad kan ik bijna onmiddelijk aan de slag. Met XP moet ik nog wachten tot allerlei rotzooi is geladen. (Oei, nu type ik dit blind, mijn snelheid haalt weer eens deze xxx-computer in).

De specs:

Intel Celeron @ 1,6GHz (Standaard 1,2GHz, het is op Pentium 3 gebaseerd)

382MB RAM (Dit soort RAM is zo antiek dat ik het nergens meer vind, het is niet eens DDR.

ATi Radeon 9000 128MB

(xxx dit xxx-hardeschijf zit aan een stuk door te tikken xxx xxx-ding)

Zoals je ziet, niet echt de beste. Ik heb nog 2 veel betere computers staan, dus niet zeggen dat ik deze moet dumpen :puh:)

Nu wilt Windows 7 (google) blijkbaar maar op machines met met 512MB of meer installeren, hoe omzeil ik dit dan? En heb ik er dan snelheidswinst van? Want dit is echt niet normaal. Ik zit hier zowat te huilen van de traagheid. Het duurde gewoon een kwartier voordat Firefox op wilde starten. EEN KWARTIER.

Oh, en ik weet heel goed wat ik download, en ik weet wanneer ik iets fouts binnenhaal, kan het kwaad antivirusprogramma's helemaal weg te doen?

>>> Door Thundercover: Ik snap dat het irritant is, maar ga niet je halve post met scheldwoorden vullen. Dat helpt niet echt. :puh:<<<

Haha, sorry, dat moest gewoon even xD Anders ligt de computer straks uit het raam, dat wil ik ook niet hebben. Ik zal even de scheldwoorden spoileren :)

Oh, dat heb jij al gedaan. Dankje ;)

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:

Ik denk dat Windows XP op deze pc sneller zou draaien dan windows 7.

Misschien dat als je alle/de meeste visuele effecten uitzet, dat het dan even snel draait.

Maar het beste is denk ik om het gewoon te proberen.

Over minimaal 512 MB,

De windows installatie controleert of er ongeveer 380 MB ram beschikbaar is, ookal word er gezegd, dat ie 512 MB nodig heeft.

Dus het zal er bij jou pc om spannen.

Als je toch net te weinig hebt, moet je de windows 7 dvd op je pc opslaan en de winsetup.dll aanpassen.

Hoe moet je de winsetup.dll aanpassen?

1. Download een Hex editor
  2. Zoek naar de volgende hexadecimale waarde: 77073D7801
  3. Vervang die waarde met de volgende waarde: E90400000
  4. Sla de dll op.

Suc 6 :cya:

Geplaatst:

Ik denk dat Windows XP op deze pc sneller zou draaien dan windows 7.

Misschien dat als je alle/de meeste visuele effecten uitzet, dat het dan even snel draait.

Maar het beste is denk ik om het gewoon te proberen.

Over minimaal 512 MB,

De windows installatie controleert of er ongeveer 380 MB ram beschikbaar is, ookal word er gezegd, dat ie 512 MB nodig heeft.

Dus het zal er bij jou pc om spannen.

Als je toch net te weinig hebt, moet je de windows 7 dvd op je pc opslaan en de winsetup.dll aanpassen.

Hoe moet je de winsetup.dll aanpassen?

1. Download een Hex editor
  2. Zoek naar de volgende hexadecimale waarde: 77073D7801
  3. Vervang die waarde met de volgende waarde: E90400000
  4. Sla de dll op.

Suc 6 :cya:

Dankje :D

Ik zal het proberen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...