Jump to content

Geluidsoverlast vliegvelden


ikt

Recommended Posts

Hallo. Jullie hebben wel ooit wat gehoord over geluidsoverlast van vliegvelden. Maar wat ik mij dan afvraag is waarom die mensen dan niet verkassen. Die mensen wonen daar nadat het vliegveld is gebouwd, ze wisten dus dat ze bij een vliegveld gingen wonen. En dan gaan ze klagen dat er vliegtuigen vliegen en dat het geluidsoverlast is en willen ze tegenmaatregelen, terwijl zij juist zo dom zijn om te dat huis te kopen. Hier kan ik dus echt niet tegen. :/ Ga dan ergens anders wonen, en ga niet denken dat het vliegveld het probleem is. Koop sowieso geen huis bij een vliegveld als je weet dat je niet van lawaai houdt.

/rant

Bewerkt: door ikt
Link to comment
Delen op andere websites

Tsja zo denk ik er dus ook over.. Waarom een huis kopen dat vlakbij een vliegveld ligt.. Dan vraag je er ook echt zelf om hoor.

Maarja.. Volgens mij heeft het ook de reden dat die huizen een stuk goedkoper zijn dan een huis in een gewone woonwijk. Mensen trappen dan wat te gauw erin en onderschatten het geluid van een vliegtuig.

Link to comment
Delen op andere websites

Wij hebben eens een keertje in een hotel geslapen vlak bij een vliegveld (met de raam open).

Wel ik snap het geklaag niet van die mensen?

Ik woon al men hele leven op 400m van een spoorweg en op 100m van een autosnelweg (E17).

En ik hoor noch de spoorweg, noch de autosnelweg.

Je kan gaan zeggen dat is totaal niet zo luid als een vliegveld maar dan vergeet je het hotel.

Wel ik heb er toen niks van gehoord van die vliegtuigen.

En inderdaad mensen trappen te snel in goedkope huizen en gaan achteraf lopen klagen dat er maatregelen moeten komen tegen het vliegdveld.

Ik vind dit op niks slaan. Je weet dat je bij een vliegveld gaat wonen dan moet je ook tegen de geluidsoverlast kunnen.

Maar ach dat is het enige dat de mens kan. Klagen, zeuren en lullen over de meest stomme dingen en eigen fouten in dit geval dan.

Link to comment
Delen op andere websites

Hallo. Jullie hebben wel ooit wat gehoord over geluidsoverlast van vliegvelden. Maar wat ik mij dan afvraag is waarom die mensen dan niet verkassen. Die mensen wonen daar nadat het vliegveld is gebouwd, ze wisten dus dat ze bij een vliegveld gingen wonen. En dan gaan ze klagen dat er vliegtuigen vliegen en dat het geluidsoverlast is en willen ze tegenmaatregelen, terwijl zij juist zo dom zijn om te dat huis te kopen. Hier kan ik dus echt niet tegen. :/ Ga dan ergens anders wonen, en ga niet denken dat het vliegveld het probleem is. Koop sowieso geen huis bij een vliegveld als je weet dat je niet van lawaai houdt.

/rant

Die mensen verkassen niet omdat ze hun huis niet kunnen verkopen, door al die tyfusherrie uiteraard.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het er niet mee eens. Mensen kunnen al jaren in dezelfde huis wonen maar zoals jullie weten breidt schiphol altijd uit. en dat betekent dat het vliegveld dichterbij een wwongebied komt. daarnaast kan het ook zijn dat toen een famillie bijv in de jaren 60 een huisje daar had het toen ook stil vonden maar tegenwoordig is er veel meer vliegverkeer dan vroeger dus ook meer overlast.

Link to comment
Delen op andere websites

Je wist wat voor risico je liep bij het kopen van het huis. Ze hebben ze waarschijnlijk ook voor een lagere prijs gekocht dan de marktwaarde op dat moment (als ze na het bouwen er zijn gaan wonen), dan moeten ze nu niet miepen dat het teveel lawaai is (dat wisten ze) of het een te lage prijs heeft (dat had je zelf kunnen bedenken + ze hebben het goedkoper gekocht).

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zelf woon dicht bij een vliegveld, maar heb er niet last van. Voor dit vliegveld is een heel dorp weggehaald wegens geluidsoverlast en er zijn ook mensen die er al woonden voor het vliegveld kwam. Dan kan ik me het wel voorstellen, maar als je een huis gaat kopen dichtbij het vliegveld dan vraag je er zelf om.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het er niet mee eens. Mensen kunnen al jaren in dezelfde huis wonen maar zoals jullie weten breidt schiphol altijd uit. en dat betekent dat het vliegveld dichterbij een wwongebied komt. daarnaast kan het ook zijn dat toen een famillie bijv in de jaren 60 een huisje daar had het toen ook stil vonden maar tegenwoordig is er veel meer vliegverkeer dan vroeger dus ook meer overlast.

Dat dacht ik dus ook meteen. Bijvoorbeeld de Polderbaan, Schiphols grootste landingsbaan, werd pas in 2003 in gebruik genomen. Dus als je er al woont sinds 1990, dan zit je wel lullig. De Polderbaan ligt ver van Schiphol af, dus de kans dat je in 1990 zou weten dat er een landingsbaan vlakbij zou komen liggen in 2003 is wel heel klein, plus dat ie er nog daadwerkelijk kwam ook.

2_Kaart-5e-baan.jpg

Bewerkt: door Basssss
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het er niet mee eens. Mensen kunnen al jaren in dezelfde huis wonen maar zoals jullie weten breidt schiphol altijd uit. en dat betekent dat het vliegveld dichterbij een wwongebied komt. daarnaast kan het ook zijn dat toen een famillie bijv in de jaren 60 een huisje daar had het toen ook stil vonden maar tegenwoordig is er veel meer vliegverkeer dan vroeger dus ook meer overlast.

Dat dacht ik dus ook meteen. Bijvoorbeeld de Polderbaan, Schiphols grootste landingsbaan, werd pas in 2003 in gebruik genomen. Dus als je er al woont sinds 1990, dan zit je wel lullig. De Polderbaan ligt ver van Schiphol af, dus de kans dat je in 1990 zou weten dat er een landingsbaan vlakbij zou komen liggen in 2003 is wel heel klein, plus dat ie er nog daadwerkelijk kwam ook.

- KAARTJE -

Schiphol licht al op die plaats sinds 1916, dus als je daar zou gaan wonen dunkt het mij dat je niet als excuus: 'Ja, maar dat vliegveld lag er eerst nog niet' kan gebruiken, tenzij je er al voor 1916 woont, maar dan zorgt je eigen gehoor er wel voor...

En als je daar in 1990 kwam wonen, had je zeker wel in het achterhoofd dat schiphol in de toekomst groter zou gaan worden.

In mijn mening zijn het gewoon mensen die goedkoop een huis willen, en door de tunnelvisie op het huis letten ze minder goed op de andere dingen. En nu zitten ze dus in de war met de tunnelvisie, nu blijkt dat schiphol iets meer geluid maakt dan verwacht en willen ze hun eigen fout laten betalen door de gemeente/regering.

Bewerkt: door flippie13
Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben het er niet mee eens. Mensen kunnen al jaren in dezelfde huis wonen maar zoals jullie weten breidt schiphol altijd uit. en dat betekent dat het vliegveld dichterbij een wwongebied komt. daarnaast kan het ook zijn dat toen een famillie bijv in de jaren 60 een huisje daar had het toen ook stil vonden maar tegenwoordig is er veel meer vliegverkeer dan vroeger dus ook meer overlast.

Dat dacht ik dus ook meteen. Bijvoorbeeld de Polderbaan, Schiphols grootste landingsbaan, werd pas in 2003 in gebruik genomen. Dus als je er al woont sinds 1990, dan zit je wel lullig. De Polderbaan ligt ver van Schiphol af, dus de kans dat je in 1990 zou weten dat er een landingsbaan vlakbij zou komen liggen in 2003 is wel heel klein, plus dat ie er nog daadwerkelijk kwam ook.

http://i264.photobucket.com/albums/ii180/Bas1234567890/2_Kaart-5e-baan.jpg

Oh ja, het is inderdaad slim om te gaan wonen vlak naast een vliegveld dat op dat moment overvol zit en om uitbreiding schreeuwt.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik Woon Zelf in Hoofddorp , Heel Dicht in de Buurt van een Opstijg/LandingsBaan van Schiphol , Er Stijgen en Landen Regelmatig Vliegtuigen op Hier in de Buurt , En die Komen Hier dan ook Vaak Overvliegen. Persoonlijk Heb ik er Geen Problemen mee , Ik woon Trouwens gewoon nog bij me Ouders ;) Dus veel Andere Keus heb ik ook Eigenlijk niet :puh: Maar Gelukkig Zijn er wel Meerdere Banen Rondom Schiphol Waardoor Niet Continu alle Vliegtuigen bij Ons Overvliegen.

Voordeel : Sneller Op Vakantie , Als je met het Vliegtuig Gaat :dans:

Nadeel : Soms Geluids Overlast , en de Angst dat er een Vliegtuig Neer Kan Storten :-(

Zoals de Boeing 737 van Turkish Airlines die Vorig jaar in mijn Buurt is NEERGESTORT (9 doden) en vele Gewonden , Dat vond ik Best Eng eigenlijk :ch: Maargoed Dat Wou ik Even Kwijt. ;)

Bewerkt: door Melvin_123
Link to comment
Delen op andere websites

Ik Woon Zelf in Hoofddorp , Heel Dicht in de Buurt van een Opstijg/LandingsBaan van Schiphol , Er Stijgen en Landen Regelmatig Vliegtuigen op Hier in de Buurt , En die Komen Hier dan ook Vaak Overvliegen. Persoonlijk Heb ik er Geen Problemen mee , Ik woon Trouwens gewoon nog bij me Ouders ;) Dus veel Andere Keus heb ik ook Eigenlijk niet :puh: Maar Gelukkig Zijn er wel Meerdere Banen Rondom Schiphol Waardoor Niet Continu alle Vliegtuigen bij Ons Overvliegen.

Voordeel : Sneller Op Vakantie , Als je met het Vliegtuig Gaat :dans:

Nadeel : Soms Geluids Overlast , en de Angst dat er een Vliegtuig Neer Kan Storten :-(

Zoals de Boeing 737 van Turkish Airlines die Vorig jaar in mijn Buurt is NEERGESTORT (9 doden) en vele Gewonden , Dat vond ik Best Eng eigenlijk :ch: Maargoed Dat Wou ik Even Kwijt. ;)

Hoe groot is de kans nou dat een vliegtuig op jouw huis neerstort ? Ongelooflijk klein. Maar nog een klein dingetje; Ben jij Duits? Je typt de helft van alle woorden met een HOOFDLETTER. Duitsers die HOOFDLETTEREN alle zelfstandige naamwoorden, maar jij gaat zelf nog verder dan dat.

Even ontopic. Die mensen zijn echt ongelooflijk achterlijk als je niet tegen zo'n geluid kan en dat je daar dan nog gaat worden. Aan goedkope huizen zit altijd iets dat niet helemaal klopt. Dat is gewoon zo en dat zal het ook altijd blijven. Vind je het gek dat je in USA landhuizen voor 3 ton kan kopen? Nee, want die zijn van hout en na 30 jaar zijn ze helemaal op. Onveilig om in te leven.

En Bassssss (genoeg S'en?), een vliegveld breidt altijd uit. Je kon daar makkelijk rekening mee houden. En die baan ligt nu 2 km verder, alsof je dan ineens wel veel last hebt van vliegtuigen, maar voor 2003 nog helemaal niet. Een beetje verdacht. En waar ik al helemaal niet tegen kan, is al die media-aandacht die er naartoe gaat. Bah, echte komkommertijd televisie. Als Hart van Nederland dan daarnaar toe gaat, zie je van die tokkies met een kankerstokkie in hun bek en 7 kinderen. En dan maar klagen dat ze daar last van hebben. Dan denk ik ook echt: Had op school beter je best gedaan, dan hoefde je daar niet te wonen.

Bewerkt: door Gijsso
Link to comment
Delen op andere websites

Ik Woon Zelf in Hoofddorp , Heel Dicht in de Buurt van een Opstijg/LandingsBaan van Schiphol , Er Stijgen en Landen Regelmatig Vliegtuigen op Hier in de Buurt , En die Komen Hier dan ook Vaak Overvliegen. Persoonlijk Heb ik er Geen Problemen mee , Ik woon Trouwens gewoon nog bij me Ouders ;) Dus veel Andere Keus heb ik ook Eigenlijk niet :puh: Maar Gelukkig Zijn er wel Meerdere Banen Rondom Schiphol Waardoor Niet Continu alle Vliegtuigen bij Ons Overvliegen.

Voordeel : Sneller Op Vakantie , Als je met het Vliegtuig Gaat :dans:

Nadeel : Soms Geluids Overlast , en de Angst dat er een Vliegtuig Neer Kan Storten :-(

Zoals de Boeing 737 van Turkish Airlines die Vorig jaar in mijn Buurt is NEERGESTORT (9 doden) en vele Gewonden , Dat vond ik Best Eng eigenlijk :ch: Maargoed Dat Wou ik Even Kwijt. ;)

Hoe groot is de kans nou dat een vliegtuig op jouw huis neerstort ? Ongelooflijk klein. Maar nog een klein dingetje; Ben jij Duits? Je typt de helft van alle woorden met een HOOFDLETTER. Duitsers die HOOFDLETTEREN alle zelfstandige naamwoorden, maar jij gaat zelf nog verder dan dat.

Even ontopic. Die mensen zijn echt ongelooflijk achterlijk als je niet tegen zo'n geluid kan en dat je daar dan nog gaat worden. Aan goedkope huizen zit altijd iets dat niet helemaal klopt. Dat is gewoon zo en dat zal het ook altijd blijven. Vind je het gek dat je in USA landhuizen voor 3 ton kan kopen? Nee, want die zijn van hout en na 30 jaar zijn ze helemaal op. Onveilig om in te leven.

En Bassssss (genoeg S'en?), een vliegveld breidt altijd uit. Je kon daar makkelijk rekening mee houden. En die baan ligt nu 2 km verder, alsof je dan ineens wel veel last hebt van vliegtuigen, maar voor 2003 nog helemaal niet. Een beetje verdacht. En waar ik al helemaal niet tegen kan, is al die media-aandacht die er naartoe gaat. Bah, echte komkommertijd televisie. Als Hart van Nederland dan daarnaar toe gaat, zie je van die tokkies met een kankerstokkie in hun bek en 7 kinderen. En dan maar klagen dat ze daar last van hebben. Dan denk ik ook echt: Had op school beter je best gedaan, dan hoefde je daar niet te wonen.

Je opleiding zegt niks over de huizen waar je later in kan gaan wonen hoor, iemand die ik ken heeft een vader + moeder die beide VMBO deden, en toch wonen ze über en rijden ze Bentley.

Anyway, goedkope huizen kan je ook elders krijgen, dit zijn gewoon mensen die, in mijn ogen, profiteren van het feit dat ze hierdoor geld kunnen los knagen bij de gemeente/regering. Althans, daar ze een poging tot :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...