Jump to content

Welke moederborden ondersteunen volgende videokaarten ?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey,

Ik vraag me af welke moederborden een ATI Radeon X700 Pro ondersteunen en welke moederborden een Nvidia Geforce MX-440 ondersteunen. Ik zou liefst de namen van de 3 goedkoopste moederborden willen hebben die deze videokaarten ondersteunen ( dus 6 namen van moederborden : 3 goedkoopste voor ATI Radeon X700 Pro en 3 goedkoopste voor Nvidia Geforce MX-440 )

M.v.g

Geplaatst:

Waarom zou je dat überhaupt willen? Die kaarten zijn sterk verouderd. Je kunt beter sparen voor een nieuw moederbord + nieuwe videokaart.

Mvg,

Flitskikker

Geplaatst:

Waarom zou je dat überhaupt willen? Die kaarten zijn sterk verouderd. Je kunt beter sparen voor een nieuw moederbord + nieuwe videokaart.

Mvg,

Flitskikker

Ik heb die kaarten niet echt nodig, ik wil gewoon testen of ze werken.

Ikzelf heb een ATI Radeon HD4670 1 GB videokaart :)

Geplaatst:

Dan zou je moeten kijken of die kaarten een AGP of PCI-Express interface hebben. Ik gok op de eerste. In principe kun je hem dan op elk moederbord met een AGP of PCI-E slot aansluiten.

Geplaatst:

Dan zou je moeten kijken of die kaarten een AGP of PCI-Express interface hebben. Ik gok op de eerste. In principe kun je hem dan op elk moederbord met een AGP of PCI-E slot aansluiten.

Je kan toch niet elke videokaart op dezelfde moederborden aansluiten, hier zijn de foto's van de videokaarten :

Nvidia Geforce MX-440

( Upload komt straks )

ATI Radeon X700 Pro

( Upload komt straks )

Geplaatst: (bewerkt)

Huh? Er zijn 3 soorten videokaarten:

Prehistorisch: PCI-videokaarten.

Antiek: AGP videokaarten.

Modern: PCI-E videokaarten.

AGP kaarten moeten op elk AGP slot passen, idem met PCI en PCI-e.

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kun je PCI videokaarten in zowat elk moederbord proppen. Dat kan omdat bijna alle moederborden meerdere PCI slots hebben. Dus heb je een moederbord met AGP maar een PCI kaart, dan kun je je PCI kaart gewoon gebruiken, al denk ik niet dat die sterk is. Edit: Aha, de ATi is een PCI-e kaart, hoogstwaarschijnlijk. En de nVidia kaart is een AGP kaart. Hier een lijstje met de betreffende moederborden:

AGP cheap-o: http://tweakers.net/pricewatch/cat/47/moederborden.html#filter:NYuxCoQwEET_ZWqLCxI98wHCFVaWh0VItsgRLrIJhyD599sgNrPsezMnEnviOVD0MNg5fDK6C66JizCbnRAxjpbwhekfHbJLTIs9YPT9NNUMRXKF_LqTe_kM84aaZN8_NTbRgucQC7GoE4PS7fxsvIpammoaJEdstdY_

PCI-e cheap: http://tweakers.net/pricewatch/cat/47/moederborden.html#filter:NYsxCoQwFETvMrWFUSKaAwhbWFkuFiH5RZawkZ-wCJK77w_LVsO8N3MjsSdeA0UPg5PDK6P7wT1xEWazEyLG0RbeMGPfIbvEtNkLRv9LU81QJFfI7ye5h88wT6hF_uOscYgWvIZYiEXdmJRu8bGxDQe1DDKdpx5HrfUL

Bewerkt: door ikt

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...