yosata Geplaatst: 30 maart 2010 Rapport Geplaatst: 30 maart 2010 Hey allemaal, ik wil binnekort een playstation 3 gaan kopen en die dan op mijn monitor die ik ook voor mijn pc gebruik, aansluiten. Weten jullie of dat kan? Ik koop er dan een HDMI naar VGA kabel bij, en dan doe ik het geluid via mijn boxen met de av-kabel (rood en wit). Mijn vraag zit hem dus vooral in het feit dat ik ergens iets gelezen had over HDCP. Dus vroeg ik mij af of mijn scherm dat heeft en of dat noodzakelijk is? Ik heb een Samsung SyncMaster 2223NW. Ik wil hem niet op een tv aansluiten, want ik ben nog 16 en wil dat ding op mijn eigen kamer hebben, en het enige scherm dat ik heb is het beeldscherm van mijn pc. Hopelijk kan er iemand advies geven... Alvast bedankt Reageren
Hayte Geplaatst: 30 maart 2010 Rapport Geplaatst: 30 maart 2010 Ik heb zelf een PS3 aangesloten op mijn monitor, en dit werkt. Enig verschil, ik heb gewoon HDMI naar HDMI gedaan, dus zonder speciale kabels. Ik weet eerlijk gezegd vrij weinig over HDCP, maar ik verwacht dat dit gewoon normaal zal werken. Reageren
gta master 1 Geplaatst: 30 maart 2010 Rapport Geplaatst: 30 maart 2010 Gaat je niet lukken. De resoluties en aansluitingen van je monitor maken het gewoon niet waard. Het kan wel, met stuk of 3, lastig te verkrijgen, converters er tussen, maar dan moet je geen goede kwaliteit verwachten. En de resolutie zal dan ook niet optimaal zijn, wat vooral bij LCD zie je meer verschil in scherpte als de monitor niet in de optimale resolutie werkt dan bij de oude CRT. Wat een scherm minimaal moet hebben: DVI-D en/of HDMI (Als je DVI-D hebt moet je wel een DVI naar HDMI kabel gebruiken, die vaak bij laptops geleverd worden). Ook is het handig om een monitor met een 1080P resolutie te nemen. Daarnaast moet het scherm HDCP ondersteunen, wat zo'n beetje elk modern scherm doet. Zelf speel ik trouwens in een 1080P resolutie op een Samsung 2494HM monitor, via DVI (HDMI naar DVI kabel), dat omdat ik nog een DVI naar HDMI kabel had liggen. Dat geeft een prima kwaliteit. Reageren
Hayte Geplaatst: 30 maart 2010 Rapport Geplaatst: 30 maart 2010 Ik dacht precies hetzelfde, tot ik op amazon dit zag. Maar nu ik erover nadenk, het zou in principe moeten lukken. Ik heb namelijk bij mijn grafische kaart soort van convert blokjes gekregen, waarmee ik van DVI naar VGA kon, en van DVI naar HDMI. Reageren
Joriz Geplaatst: 30 maart 2010 Rapport Geplaatst: 30 maart 2010 Ik dacht precies hetzelfde, tot ik op amazon dit zag. Maar nu ik erover nadenk, het zou in principe moeten lukken. Ik heb namelijk bij mijn grafische kaart soort van convert blokjes gekregen, waarmee ik van DVI naar VGA kon, en van DVI naar HDMI. Je kan niet van HDMI naar VGA. HDMI is digitaal en VGA is analoog. Dat je op je DVI poort ook een VGA monitor kan aasluiten komt omdat meeste DVI uitgangen zowel analoog als digitaal signiaal geven. Ik ben bang dat je op je monitor met enkel VGA aansluiting niet zomaar een Playstation 3 kan aansluiten, tenzij je moeilijk gaat doen met allerlei convertors. Is het dus niet slimmer om hem gewoon aan een TV te hangen en te beginnen met gamen? Reageren
gta master 1 Geplaatst: 30 maart 2010 Rapport Geplaatst: 30 maart 2010 Ik dacht precies hetzelfde, tot ik op amazon dit zag. Maar nu ik erover nadenk, het zou in principe moeten lukken. Ik heb namelijk bij mijn grafische kaart soort van convert blokjes gekregen, waarmee ik van DVI naar VGA kon, en van DVI naar HDMI. Je kan niet van HDMI naar VGA. HDMI is digitaal en VGA is analoog. Dat je op je DVI poort ook een VGA monitor kan aasluiten komt omdat meeste DVI uitgangen zowel analoog als digitaal signiaal geven. Ik ben bang dat je op je monitor met enkel VGA aansluiting niet zomaar een Playstation 3 kan aansluiten, tenzij je moeilijk gaat doen met allerlei convertors. Is het dus niet slimmer om hem gewoon aan een TV te hangen en te beginnen met gamen? Ik begrijp hem wel heel goed dat hij geen zin heeft om een dure TV van €400,-/€500,- te kopen. Daar had ik ook niet het geld voor toen ik mijn monitor kocht en daarom kwam ik toen ook op het idee om een monitor te kopen. Als je perseé goedkoop in HD wil gamen, raad ik je 100% de Samsung 2494 aan. Deze kost 200 tot 250 euro, ligt er aan welke versie je neemt (HM is de beste, die heb ik ook, sterker nog, ik typ het nu op dat scherm ) Als je een 2494 wil kopen let dan wel erg op welke versie je neemt: er zijn er in totaal 4! 1 versie met HDMI, 1 zonder HDMI maar met Pivot (Kantelbaar), 1 ''kale'', dus zonder HDMI en zonder Pivot, en er is een versie met HDMI en Pivot (De 2494HM, die ik heb). Dat van deze versies weet ik niet 100% zeker maar hier lijkt het aardig op . Ik heb mijn scherm nog best recentelijk gekocht (September 2009). Reageren
yosata Geplaatst: 31 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 31 maart 2010 Zo te horen is het het verstandigste als ik een nieuwe monitor koop. Ik vnd dit beeldscherm er wel goed uitzien: http://www.salland.eu/product/632817/hannsg-hh241hpb-23-6-inch-59-94-cm-5-ms-zwart-hh241hpb.html heeft iemand ervaring met dit scherm, want qua specs en prijs is dit eigenlijk wel wat ik zoek. Alvast bedankt. Reageren
Hayte Geplaatst: 1 april 2010 Rapport Geplaatst: 1 april 2010 Nog nooit van dat merk gehoord, zou me niks verbazen als de kwaliteit troep is. Vooral de speakers zullen klinken als plastic. Ook heeft dat scherm geen DVI, alleen VGA en HDMI. Reageren
yosata Geplaatst: 1 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 1 april 2010 Nog nooit van dat merk gehoord, zou me niks verbazen als de kwaliteit troep is. Vooral de speakers zullen klinken als plastic. Ook heeft dat scherm geen DVI, alleen VGA en HDMI. Ik ga die speakers toch niet gebruiken, ik sluit er boxen op aan Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.