MegaPilot Geplaatst: 30 maart 2010 Rapport Geplaatst: 30 maart 2010 Hey, ik ben klant bij Telenet en er werd mij beloofd dat er in midden maart een snelheidsverhoging van m'n internet ging komen + 5 GB extra limiet. Het is nu bijna april en ik heb nog steeds niet die snelheidsverhoging, iemand een idee waar ik een mailtje kan zenden naar Telenet ofzo? Die 5 extra GB heb ik wel al gekregen btw. Mvg, Brecht Reageren
Kryziek Geplaatst: 30 maart 2010 Rapport Geplaatst: 30 maart 2010 Is die snelheids verhoging niet alleen bij bepaalde abbonementen? KPN zou het ook verhogen maar alleen bij prive abbo's en wij hebben zakelijk Reageren
vice Geplaatst: 30 maart 2010 Rapport Geplaatst: 30 maart 2010 (bewerkt) Ik ben niet zeker, maar ik had gelezen (op ander forum), dat je dat pas zou krijgen als je je modem reset of zo. ( http://www.rsnl.eu/forum/viewtopic.php?f=61&t=110304 ) Bewerkt: 30 maart 2010 door vice Reageren
MidnightMayhem Geplaatst: 30 maart 2010 Rapport Geplaatst: 30 maart 2010 Je moet hiervoor een bepaald abonnement hebben. En ze komen de modem dan vervangen, net zoals bij ons. Snelheidsverhoging? Pff, het is hier trager geworden. Maar in augustus wel 3x zoveel downloaden Reageren
Big Boss Geplaatst: 31 maart 2010 Rapport Geplaatst: 31 maart 2010 BasicNet, het goedkoopste abonnement krijgt midden maart een snelheidsupgrade naar 4 Mbps. De upload snelheid stijgt naar 256 Kbps. Het volume gaat tegen juli van 1 naar vijftien gigabyte per maand. ComfortNet krijgt tegen juli een datalimiet van vijftig gigabyte. De downloadsnelheid gaat naar 15 Mbps en uploaden kan je aan 1 megabit per seconde. ExpressNet wordt stapsgewijs geüpgraded en krijgt midden maart en in juli een verhoging naar dertig en tachtig gigabyte, om tegen december op honderd gigabyte per maand uit te komen. De snelheid gaat naar naar 30 Mbps (1.25 Mbps voor upload). TurboNet, tot voor kort het zwaarste abonnement bij Telenet, krijgt de meest imposante upgrade. Hier wordt de datalimiet vanaf juli geschrapt en vervangen door een fair use policy. Bovenstaande abonnementen gelden overigens ook voor de respectieve XL versies. Dat zijn de internetabonnementen in combinatie met telefonie en/of televisie. Zowel de snelheid als de limieten worden hier dus gelijkgesteld met 'gewone' abonnementen. Bron: Clickx magazine nr 213 van 16 maartIk neem aan dat je ExpressNet hebt, omdat de datalimiet (hier ook) werd opgetrokken met 5GB. (25 > 30). Ik klok ook nog steeds af op zo'n 15 Mbps download en 0.95 Mbps upload. Dus het lijkt me niet dat je je nu al zorgen moet gaan maken. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 31 maart 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 31 maart 2010 Ik heb idd Expressnet, straks reset ik ff m'n modem. Reageren
Dastard Geplaatst: 31 maart 2010 Rapport Geplaatst: 31 maart 2010 (bewerkt) Ik zit bij TurboNet (60€ per maand; hoogste abo dat je hebt) En ik denk dat ik die verhooging nog altijd niet heb. Terwijl Belgacom zelfs géén limiet meer heeft. Heb juist gelezen wat Big Boss zei. Ik zit idd bij Turbonet, dus vanaf juli geen limiet meer! TurboNet, tot voor kort het zwaarste abonnement bij Telenet, krijgt de meest imposante upgrade. Hier wordt de datalimiet vanaf juli geschrapt en vervangen door een fair use policy. Bewerkt: 31 maart 2010 door Dastard Reageren
MegaPilot Geplaatst: 6 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 6 april 2010 (bewerkt) Nou, het heeft geholpen..maar..Alleen als ik niet draadloos surf heb ik de snelheidsverhoging, heeft m'n router een snelheidsbeperking ofzo? Bewerkt: 6 april 2010 door MegaPilot Reageren
Kryziek Geplaatst: 6 april 2010 Rapport Geplaatst: 6 april 2010 Als ik met me laptop op internet zit (draadloos) haal ik ook niet de maximale snelheid. Dus ik denk dat draadloos dan gelimiteerd is ofzow. Reageren
Thundercover Geplaatst: 7 april 2010 Rapport Geplaatst: 7 april 2010 Draadloos is een stuk langzamer dan bekabeld. Als je bij je router de snelheden tussen draadloos en kabel bekijkt, zul je al verschil in de specificaties zien (bijvoorbeeld 54 Mb/s tegenover 100 Mb/s). Als je snelheid naar buiten meevalt, dan merk je het niet zo. Maar bij grotere snelheden en grote data-uitwisseling merk je echt een verschil tussen draadloos en kabel. Met Speedtest.net kan je het verschil zien voor jou zien. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 7 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 7 april 2010 (bewerkt) Kom op zeg! Draadloos is 54 Mbps en bekabeld 100 Mbps. M'n download is 30 Mbps en met draadloos haal ik slechts 14.50 Mbps(ongeveer). Met bekabeld de volle snelheid..Dit klopt toch niet? Als draadloos maximum 54 Mbps is, dan zou ik zeker m'n 30 Mbps download moeten hebben, maar die heb ik niet hoor.. Bewerkt: 7 april 2010 door MegaPilot Reageren
Galiorix Geplaatst: 7 april 2010 Rapport Geplaatst: 7 april 2010 Kom op zeg! Draadloos is 54 Mbps en bekabeld 100 Mbps. M'n download is 30 Mbps en met draadloos haal ik slechts 14.50 Mbps(ongeveer). Met bekabeld de volle snelheid..Dit klopt toch niet? Als draadloos maximum 54 Mbps is, dan zou ik zeker m'n 30 Mbps download moeten hebben, maar die heb ik niet hoor.. In ideale omstandigheden. M.a.w. als je dus recht naast de router gaat zitten. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 7 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 7 april 2010 Ik zit er slechts enkele meters boven..Vroeger had ik altijd het maximale van m'n verbinding(14,zoveel Mbps), het is toch onmogelijk dat ik door die paar meter 15 Mbps verlies? M'n download snelheid is niet/amper gestegen als ik draadloos surf(testen op snelheid gebeurt via speedtest.net natuurlijk). Reageren
Sprunk Geplaatst: 7 april 2010 Rapport Geplaatst: 7 april 2010 In theorie haal je die 54 mbps pas als je draadloze ontvanger tegen de zender aan geplakt zit. Elke centimeter verder is snelheid en kwaliteit verlies. Daarom kun je moeilijk internetten via de router van de buren omdat het signaal te zwak is. Plus, dat de download snelheid nooit hoger is dan de upload snelheid. Dat jij iets binnen kan halen met 54mbps is heel fijn, maar als een webserver of peer het bestand slechts aanbied op 15mbps krijg jij natuurlijk nevernooit 54mbps binnen. Reageren
iFire Geplaatst: 8 april 2010 Rapport Geplaatst: 8 april 2010 Ik heb momenteel Fibernet bestelt en ik heb nog altijd problemen met telenet( oa. Digirecorder en Internetsnelheid) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.