Reinier93 Geplaatst: 1 april 2010 Rapport Geplaatst: 1 april 2010 (bewerkt) Zoals velen dachten dat dit een 1 april grap zou zijn, is het toch waar. Vandaag is er firmware 3.21 uitgekomen die de other-os functie van de FAT PS3 verwijdert. Ik weet niet of mensen zijn die linux gebruiken op de PS3, ikzelf heb het er op staan maar gebruik het toch nooit. Nu moet ik de harde schijf formateren voordat ik de nieuwe firmware update uitvoer. En dus ook de hele handel backuppen wat enorm lang duurt volgen mensen op het PlayStation forum. Ik baal er best wel van want ik heb er wel voor betaald. BRON Bewerkt: 1 april 2010 door Reinier93 Reageren
PowerPats Geplaatst: 1 april 2010 Rapport Geplaatst: 1 april 2010 Wel raar dat we allemaal een update moeten downloaden die in feite niks toevoegt maar alleen iets eraf haalt. Ach ja niks aan te doen. Reageren
Hayte Geplaatst: 1 april 2010 Rapport Geplaatst: 1 april 2010 Hij voegt wel iets toe, volgens Wikipedia bevordert het de playback van bepaalde dingen. Vraag me alleen af of dit niet zo minimaal is dat niemand het merkt. Reageren
j0uk3 Geplaatst: 1 april 2010 Rapport Geplaatst: 1 april 2010 Jammer dat deze update noodzakelijk is, ikzelf gebruikte dan wel nooit OTherOS. maar meer het idee. Waarschijnlijk komt dit door Geohot, hij had toch toegang tot de CPU van de PS3 via OtherOS? volgens mij zit er ergens een fout in het otherOS systeem waardoor je hem zou kunnen ombouwen ik denk dat dit eigenlijk meer een beveilingsupdate s. Reageren
PowerPats Geplaatst: 1 april 2010 Rapport Geplaatst: 1 april 2010 Maar heb toch nooit een andere OS systeem gebruikt dus mij boeit het feitelijk niet zo. Reageren
Reinier93 Geplaatst: 1 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 1 april 2010 Maar heb toch nooit een andere OS systeem gebruikt dus mij boeit het feitelijk niet zo. Maar je hebt er wel voor betaald. Ik heb had het er wel opstaan maar gebruikte het nooit. Maar het idee dat Sony gewoon functies verwijdert zit met niet lekker. Reageren
Emaitroy Geplaatst: 6 april 2010 Rapport Geplaatst: 6 april 2010 Ik heb er op zich niets tegen maar het is idd wel dom dat sony gewoon opties verwijderd. Ik hoorde ook iets over dat je moet gaan betalen voor 't PSN heeft dat er niets mee te maken dan? En er is toch niets anders wat er veranderd word? Reageren
Hayte Geplaatst: 7 april 2010 Rapport Geplaatst: 7 april 2010 De meesten hier denken alleen aan nu, en niet aan de toekomst. Oké, misschien was dat Other OS leuk voor mensen die het ook daadwerkelijk voor een ander OS gebruikten, maar zonder deze update hadden de hackers vrij spel gekregen om de PS3 te hacken. En zeg nou zelf, wat heb je liever? Linux, wat door de meesten niet gebruikt word, of een schoon PSN, wat door de meesten wél gebruikt word. Reageren
FGras Geplaatst: 7 april 2010 Rapport Geplaatst: 7 april 2010 dit is toch tegen het hacken van de PS3??? all blame George Hotz Reageren
Reinier93 Geplaatst: 8 april 2010 Auteur Rapport Geplaatst: 8 april 2010 dit is toch tegen het hacken van de PS3??? all blame George Hotz Hij heeft de PS3 al gehackt, check zijn blog maar. Hij wilt linux terug in de PS3 hebben, terwijl hij juist zelf de oorzaak is dat linux is verwijdert. Reageren
.Senne Geplaatst: 8 april 2010 Rapport Geplaatst: 8 april 2010 Hij heeft inderdaad via bepaalde functies uit 'otherOS' de kernel van de PS3 kunnen hacken, waardoor je onder andere games kan hacken en er gedownloade PS3-spellen mee zou kunnen draaien. Sony heeft dus gereageerd met deze update, maar GeoHot wil nu een download voor custom firmware maken die de functies terugbrengt. Reageren
Fedmas Geplaatst: 8 april 2010 Rapport Geplaatst: 8 april 2010 Een notoire iPhone-hacker claimt dat hij de 'Install Other OS'-feature op een PlayStation 3 met firmwareversie 3.21 beschikbaar heeft gemaakt. De methode zou mogelijk ook bruikbaar zijn om de functionaliteit bij de nieuwe PS3 Slim te activeren. Firmwareversie 3.21, die Sony vorige week uitbracht, schrapt de mogelijkheid om Linux op een PlayStation 3 te installeren. Bij de PS3 Slim was deze mogelijkheid al verwijderd. De beslissing van Sony viel bij veel gebruikers niet in goede aarde en diverse hackers zetten zich aan het herstel van de functie. Onder hen was George 'Geohot' Hotz, die naam maakte met enkele iPhone-hacks. Hotz heeft nu een video gepubliceerd waarin hij laat zien dat zijn PS3 met firmwareversie 3.21 de Install Other OS-functionaliteit heeft. Hij zou dit geklaard hebben door zijn eigen custom firmware te schrijven."Deze kan worden geïnstalleerd zonder dat de PS3 hoeft te worden geopend. Het werkt door een eigen pup-bestand te herstellen, maar alleen bij firmwareversie 3.15 of eerder", schrijftHotz op zijn weblog. PS3-bezitters die firmwareversie 3.21 al geïnstalleerd hebben, vallen voorlopig dus buiten de boot. Als de firmware van Hotz echter op een PS3 met firmwareversie 3.15 of lager wordt geïnstalleerd, behoudt de console de optie 'Install Other OS'. GeoHot wil nog niet zeggen wanneer hij zijn firmwaremod vrijgeeft. Wel geeft hij aan dat de code mogelijk ook werkt met de Slim-versie van de PS3, waarmee deze dus eveneens de optie krijgt om andere besturingssystemen te draaien. Bron: Tweakers.net Reageren
Galiorix Geplaatst: 8 april 2010 Rapport Geplaatst: 8 april 2010 dit is toch tegen het hacken van de PS3??? all blame George Hotz Hij heeft de PS3 al gehackt, check zijn blog maar. Hij wilt linux terug in de PS3 hebben, terwijl hij juist zelf de oorzaak is dat linux is verwijdert. Hij is al bezig met het ontwikkelen van een custom firmware zodat de functie terugkeert. Reageren
.Senne Geplaatst: 8 april 2010 Rapport Geplaatst: 8 april 2010 De firmware is zelfs al klaar, werkend en wel. Een releasedatum heeft hij alleen nog niet. http://www.youtube.com/watch?v=1-9wLWQ4-uA Reageren
Velaro Geplaatst: 8 april 2010 Rapport Geplaatst: 8 april 2010 Ik vind het niet zo erg, die functie interesseerde me namelijk weinig. Ik denk ook niet dat eventueel te downloaden games voor de PS3 veel succes zouden hebben. Je zou immers per game al 20+ GB moeten downloaden. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.